Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pimeässä ajaminen

Vierailija

Pimeässä, sateessa ja kaupunkin valoissa ajaminen on todella hankalaa minulle. Maaseudulla pimeys ei niinkään haittaa mutta kaupungissa kaikki valot, liikennemerkit ym tekevät hahmottamisen todella hankalaksi ja olen alkanut vältellä sellaisia tilanteita. Varsinkaan vieraaseen ympäristöön en pimeällä lähde.
Sori, se olin minä eilen Keravalla =(

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Sama juttu, pimeys, sade ja valot ovat huono yhdistelmä. Monilla on vielä ihan älyttömän kirkkaan ajovalot. Oletko ap myös likinäköinen? 

Vierailija

Tottumuskysymyshän (harjoittelu) se vain on. Itsellä oli joskus hankalaa, mutta kun tuli työ johon oli lähdettävä klo. 5.00 aamulla ja ajettava 60km, niin ei kauaa kestänyt kun pimeässä ajaminen ei tuntunut oudolta/hankalalta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tottumuskysymyshän (harjoittelu) se vain on. Itsellä oli joskus hankalaa, mutta kun tuli työ johon oli lähdettävä klo. 5.00 aamulla ja ajettava 60km, niin ei kauaa kestänyt kun pimeässä ajaminen ei tuntunut oudolta/hankalalta. 

Ja aina satoi, oli lumetonta ja tuo 60 kilometrin matka oli kokonaan kaupungissa?

Juu, ihan tottumiskysymys tuo  luetun sisäistäminenkin on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, pimeys, sade ja valot ovat huono yhdistelmä. Monilla on vielä ihan älyttömän kirkkaan ajovalot. Oletko ap myös likinäköinen? 

Minulla on silmälasit eli taidan olla likinäköinen. Jopa sadepisarat muuten puhtaassa tuulilasissa häiritsee kun valot heijatuu niihin

Vierailija

Mua kyllä häiritsee paljon enemmän ajaminen pimeässä ilman katuvaloja. Ajan usein vanhempieni luota kotiin pimeässä (matkaa 50 km), ja kyllä se on aika kauheaa, varsinkin jos sataa. Matkan varrella on sen verran liikennettä, että pitää ajaa tosi paljon lyhyillä. Lisävalot suunnitteilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja aina satoi, oli lumetonta ja tuo 60 kilometrin matka oli kokonaan kaupungissa?

Juu, ihan tottumiskysymys tuo  luetun sisäistäminenkin on.

No sovitaan, että se oli vastaus nro6 kommentin kysymykseen. Ei aina satanut, mutta  8v aikana oli useita sadepäiviä/lumetonta kyllä.

Vierailija

Tuohon päälle vielä pöllyävä lumi, joka estää jopa tien näkymisen ja tietenkin liukas keli. Onneksi ei tarvitse enää mennä tien päälle huonoilla keleillä ja pimeällä.

Vierailija

Kannattaa käydä silmälääkärissä tai osaavalla optikolla. Mulla sama ongelma ja paha hajataitto. Hyvät silmälasit nimenomaan pimeässä ajamiseen helpottavat vähän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuohon päälle vielä pöllyävä lumi, joka estää jopa tien näkymisen ja tietenkin liukas keli. Onneksi ei tarvitse enää mennä tien päälle huonoilla keleillä ja pimeällä.

Yleensä sade ja pöllyävä lumi eivät ilmene yhtä aikaa, ellei sitten kyseessä ole kuivaa lumisadetta. Vesisade kastelee lumen niin märäksi ja raskaaksi, ettei se pöllyä.

Vierailija

Mulla on samaa ja silmälääkäri epäili, että kuivista silmistä johtuu. Sain tippoja ja kyllä ne on vähän auttanutkin.

Vierailija

Jos tosiaan tajuaa että pimeys haittaa niin hyvä että jättää silloin ajamatta. Liikaa on niitä jotka arvioi omat ajotaidot yläkanttiin. Kaikki varovaisuus ratissa olevilta on aina plussaa. Mun mielestä hyvä kuski ei kolaroi eikä kaahaa. Lievä omakehu kun ei yhtään sakkoa eikä kolaria ikinä, toivon että sama pysyy aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä silmälääkärissä tai osaavalla optikolla. Mulla sama ongelma ja paha hajataitto. Hyvät silmälasit nimenomaan pimeässä ajamiseen helpottavat vähän.

Tämä.
Optikolle, mars!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat