Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liikenneympyräkäyttäytyminen

Vierailija

Saako liikenneympyrään ujuttautuu kuinka vaan jos johonkin väliin ehtii vai varotrava hiukan kolmion takana? Ajoin suoraan ympyrään ja olin jo siinä kun oikealta suoraan eteeni kaahasi auto. Nopeutti vauhtia, muuten olisin ajanut kylkeen. Näin tyypin hetken kuluttua ja kommentoin. Hän vastasi että saa ajaa kunhan vain ehtii. Ja alkoi sättiä. No, nyt sitten itsekin tajuan etten turhaan kyttäile kolmion takana vaan kaasua painaen ajan eteen.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

No kyllähän ympyrään ajava on väistämisvelvollinen.. itse ympyrässä losautin uudetkin bemmin kylkeen kun pysähtymättä kurvasi alle.. noh bemmin maksoi kulut. Ja kyllä ukkoa vitutti..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menet ympyrään jos olet täysin varma että ehdit. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

No kyllähän nämäkin ehtivät kun ylinopeudella tulivat. Ei vain ole kuva kun metrin päästä sujahtaa auto. No oneksi pojat ohjeistivat myös että kun ehtii niin ok.

Vierailija

Mä olen muuten niin kahjo itse että kun tulen ympyrään ja vasemmalta tulee auto (joka ei edes ole vielä ihan ympyrässä) niin pysähdyn ja väistän. Ikään kuin normaalin kolmion takaa. Ja siis kyseessä pieni ympyrä jossa etäisyydet lyhyet. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olen muuten niin kahjo itse että kun tulen ympyrään ja vasemmalta tulee auto (joka ei edes ole vielä ihan ympyrässä) niin pysähdyn ja väistän. Ikään kuin normaalin kolmion takaa. Ja siis kyseessä pieni ympyrä jossa etäisyydet lyhyet. Ap

Tämän takia ne ympyrät ei toimikaan miten niitten kuuluisi, eli joustavasti kun kaikki arkajalat pysähtelee odottelemaan ja väistämään niitä, jotka eivät ole edes ympyrässä sisällä. Olisi sinullakin opeteltavaa ympyrässä ajelemisessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämän takia ne ympyrät ei toimikaan miten niitten kuuluisi, eli joustavasti kun kaikki arkajalat pysähtelee odottelemaan ja väistämään niitä, jotka eivät ole edes ympyrässä sisällä. Olisi sinullakin opeteltavaa ympyrässä ajelemisessa.

En ole arkajalka. Toki ajan ympyrään vaikka siellä on autoja. Varon ainoastaan vasemmalta tulevia eli en aja nokan eteen. Kuten sanoin niin tämä liittymänonnhyvin pieni. Ei mahdu montaa autoa. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Varon ainoastaan vasemmalta tulevia

Ja sitten päivitellään kun oikealta tuli fillari "tuhatta ja sataa" eikä huomattu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten päivitellään kun oikealta tuli fillari "tuhatta ja sataa" eikä huomattu.

Kiertoliittymä on aina etuajo-oikeutettu, joten ei tule oikealta mitään - paitsi sitten kun poistutaan eli silloin on varottava jalankulkijoitakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole arkajalka. Toki ajan ympyrään vaikka siellä on autoja. Varon ainoastaan vasemmalta tulevia eli en aja nokan eteen. Kuten sanoin niin tämä liittymänonnhyvin pieni. Ei mahdu montaa autoa. Ap

No en sanonutkaan että pitäisi ajaa ympyrässä olevan eteen, vaan että ei sinun kuulu pysähtyä ja väistellä niitä, jotka eivät ole siellä ympyrässä sisällä. Sinä itse kirjoitit että väistät niitä, jotka eivät ole ympyrässä sisällä. Samanlainen kolmio ja väistämisvelvollisuus sinne ympyrään saavillakin on kuin sinulla. Tämän takia ympyrä ei toimi joustavasti, kun sinä pysähtelet turhaan odottelemaan ja väistelemään sellaisia, jotka eivät ole edes ympyrässä sisällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kiertoliittymä on aina etuajo-oikeutettu, joten ei tule oikealta mitään - paitsi sitten kun poistutaan eli silloin on varottava jalankulkijoitakin.

Kiertoliittymässä joutuu myös väistämään oikealta tulevia pyöräilijöitä ja kävilijöitä JOS se suojatie ja pyörätie on kolmion jälkeen ENNEN kiertoliittymää...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat