Kokoajan syöminen on ongelma

Vierailija

Nykyajan ihmiset syövät koko ajan. Jatkuvasti pitää napostella välipaloita sun muuta turhaa. Söisikö esimerkiksi metsästävä leijona kasan karkkia tai suklaakakkua? Ei söisi, koska sellainen ei ole terveellistä eikä täytä nälkää ja tulee huono olo. Leijona syö lihaa, salaattia tai muuta terveellistä millä lähtee nälkä ja tulee hyvä olo. Leijona ei myöskään napostele jatkuvasti kaikkea, vaan syö aina silloin kun ruokaa on saatavilla ja syömiselle on oikea tarve.

Paastoaminen sen sijaan on terveellistä. Kehon pitää saada puhdistautua välillä. Siksi suosittelen, että esim. muutaman kerran viikossa on syömättä 9-12 tuntia. (esim. aamupalan taikka päivällisen jälkeen) Paino pysyy myös hyvin kurissa, kun tähän metodiin yhistää terveelliset ruokailutavat ja monipuolisen liikunnan.

Kommentit (7)

Vierailija

En mä syö koko ajan, enkä myöskään hetkeäkään usko, että muinaisaikojen ihminen oli syömättä, jos ei ollut ihan pakko. Jos mä pidän pitkiä taukoja syömisessä, tulee kyllä paha olo ja KYLMÄA (just kokeilin, kun en ehtinyt yks aamu syödä aamupalaa). Pitkät paastot ja isot ateriat eivät myöskään tee refluksivaivaiselle hyvää.

-

Ps. Leijona ei syö salaattia, eikä ihminen ole kissaeläin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En mä syö koko ajan, enkä myöskään hetkeäkään usko, että muinaisaikojen ihminen oli syömättä, jos ei ollut ihan pakko. Jos mä pidän pitkiä taukoja syömisessä, tulee kyllä paha olo ja KYLMÄA (just kokeilin, kun en ehtinyt yks aamu syödä aamupalaa). Pitkät paastot ja isot ateriat eivät myöskään tee refluksivaivaiselle hyvää.

-

Suuriosa länsimaalaisista ihmisistä napostelee pitkin päivää kaikenlaista. Jogurttia, suklaapatukita, leipää, limua, yms. Se sekoittaa aineenvaihdunnan ja siksi on koko ajan nälkä.

Kun pitää pitkiä ruokailutaukoja niin elimistö kyllä tottuu siihen ajan mittaa. Samoin paastoamiseen.

Vierailija

Kyllä, se on ongelma ainakin sille kokoajalle. Kyllä leijonallekin yksi sellainen välipalaksi varmaan kelpaa. Ja kakkua päälle.

Vierailija

En syö koko ajan mutta 5-6 krt/päivä. En syö karkkia enkä herkkuja. Jos syön vähemmän tai vedän suklaapatukan, tulee väsynyt olo. Pieniä ateriota syömällä pysyn vireessä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ai ihan salaattia leijona syö? :DDDDDD

Ns. ruokaisa salaatti, kokoaja ja puska josta tämä hädissään pitää kiinni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-

Suuriosa länsimaalaisista ihmisistä napostelee pitkin päivää kaikenlaista. Jogurttia, suklaapatukita, leipää, limua, yms. Se sekoittaa aineenvaihdunnan ja siksi on koko ajan nälkä.

Kun pitää pitkiä ruokailutaukoja niin elimistö kyllä tottuu siihen ajan mittaa. Samoin paastoamiseen.

Mulla ei ole mitään tarvettauksi totutella paastoamiseen, eikä refluksi "totu" siihen, että maha on pitkään tyjhä ja sen jälkeen syödään iso ateria.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat