Miten jotkut tupakoitsijat pysyvät toimintakuntoisina ja pirteinä?

Vierailija

Lopetin joki aika sitten polttamisen ja vielä painavat vieroitusoireet päälle, mutta olo on jotenkin paljon aktiivisempi. Poltin melko vähän aikaa (puolisen vuotta), enkä oikeasti saanut tuona aikana mitään aikaiseksi. En päässyt sohvalta ylös, väsytti koko ajan, masensi, enkä kyennyt oikein keskittymään mihinkään. Jopa elokuvien katsominen jäi pois.

Luulen, että moni väsynyt ja masentunut tupakoitsija saattaisi löytää kadonneen virkeytensä lopettamalla polttamisen.

Kommentit (10)

Vierailija

Varmaan henkinen juttu sinulle. Olet tyytyväinen nyt itseesi, kun sait lopetettua. Mitään terveysvaikutuksia tuskin on puolessa vuodessa ehtinyt tapahtua -- ainakaan siis sellaisia, jotka vireystilaan vaikuttaisivat. 

Pikemminkin nikotiinihan piristää. 

Vierailija

Jaa. Pitäisköhän kokeilla. Paljonko poltit?

Itse vedän n. 8 tupakkaa päivässä ja 5 päivää viikossa eli 2 päivää viikossa on tupakoimattomia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaa. Pitäisköhän kokeilla. Paljonko poltit?

Itse vedän n. 8 tupakkaa päivässä ja 5 päivää viikossa eli 2 päivää viikossa on tupakoimattomia.

Poltin 7-11 tupakkaa päivässä joka päivä. Kyllä minä ainakin olen huomannut, että olen pirteämpi. En oikeasti tuona polttamisjakson aikana jaksanut tehdä mitään. Kauppaan lähteminenkin oli melkein ylivoimaista.

Ehkä tupakka vaikuttaa ihmisiin eri tavalla? Ja onhan tupakassa muitakin ainesosia kuin pelkkä nikotiini. Jos masentaa ja väsyttä, kannattaa lopettaa. Ei ole järkeä elää elämää zombiena.

Ap

Vierailija

Minä poltan askin päivässä, käyn juoksulenkeillä päivittäin ja tavoitteena puoli maraton ensi kesänä :) minuun siis ei ainakaan vaikuta.. vai menisköhän kokomaraton jos lopettaisin :P

Vierailija

Olen nyt ollut polttamatta yli 10 vuotta, ennen poltin askin päivässä. Lihoin lopettamisen jälkeen n. 8 kg ja olen jotenkin veto poissa ja väsähtänyt nykyisin. Tupakoidessani ei ollut ruokahalua (olin erittäin hoikka) ja jaksoin mitä vaan kahvin voimalla. Tekisi mieli aloittaa uudestaan ellei olisi niin paljon terveydellisiä haittavaikutuksia.

Vierailija

Miksi se on niin vaikeaa uskoa että tupakka oikeasti vei minusta kaikki voimat, niin fyysiset kuin henkisetkin? En minä tätä päästä ole keksinyt, vaan huomannut päivanselvän eron entiseen. Kuulun tosin näihin "muodikkaisiin" eriktyisherkkiin, joten se voi selittää jotain. Kofeiinillakin ja alkoholillakin on minuun suuri vaikutus. Tupakka tosin on ylivoimaisesti haitallisin itselleni.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/liika_istuminen_on_yhta_vaarallista_kuin_tupakoint...

Paljonkos aloittaja noin yleensä vietät aikaa siellä sohvalla? Ei kaikkea voi laittaa tupakan syyksi.

Ennen tupakoinnnin aloittamista tein kävelylenkkejä, pyöräilin ja olin aktiivinen muutenkin. Aloitettuani tupakoimaan makasin sohvalla, en jaksanut tehdä melkein mitään, olin masentunut, keskittymiskyvytön ja kiukkuinen. Lopetettuani tupakoinnin olen taas huomannut olevani pirteämpi, parempi keskittymään, iloisempi ja aikaansaava.

Mitä johtopäätöksiä tuosta voi vetää? Sohvalla istuminen on haitallista? Syy ja seuraus -käsitteet ovat taas hyvin hallussa...

Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat