Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paikalla ketään mirtazapinin käyttäjiä?

Vierailija

Mulle lääkäri kirjoitti mirtazapiinia unettomuuteen (15mg 1-2tbl iltaisin). Olen vasta 3 iltana lääkettä ottanut, 2 ekaa yötä nukuin hyvin, viime yönä heräilin vähän väliä eikä aamulla meinannut päästä ylös sängystä. Koko päivän on nyt ollut väsynyt olo, mitään en meinaa saada tehtyä ja itkettää ihan koko ajan. Kaupastakin piti vauhdilla lähteä että en siellä ala itkemään... Onkohan nämä oireet ihan normaaleja? Mulla on maanantaina lääkäri niin sitten voin kysellä sieltä lisää mutta olisi kiva kuulla muiden käyttäjien kokemuksia...

Kommentit (6)

Vierailija

Lopetin tuon kamalan aineen käytön viikon jälkeen, juuri tuon väsymyksen vuoksi. Nukahdin kyllä, mutta olo oli seuraavana päivänä niin vetämätön, että aivan sama olinko nukkunut vai en.

Vierailija

Tuo päiväväsymysvaikutus voi hävitä 3-4 viikon käytöllä, kun elimistö tottuu lääkkeeseen. Tai sitten ei. Mutta ei kannata vielä noin pian ajatella ettei lääke sovi. Kannattaa muuten myös tarkkailla painoa, kyseinne lääke on pahamaineinen lihottavuudesta.

Vierailija

Käytin joskus ja oli ihan kamala lääke juuri tuon väsyttävän vaikutuksen vuoksi. Muutenkin väsyttää kun masentaa niin siihen vielä väsyttävä lääke päälle. Nyt on 75mg Ketipinoria illassa ja nukun sillä hyvin heräämättä. Tosin olen jo hyvin toipunut masennuksesta ja enää nukkuminen on se ongelma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo päiväväsymysvaikutus voi hävitä 3-4 viikon käytöllä, kun elimistö tottuu lääkkeeseen. Tai sitten ei. Mutta ei kannata vielä noin pian ajatella ettei lääke sovi. Kannattaa muuten myös tarkkailla painoa, kyseinne lääke on pahamaineinen lihottavuudesta.

Komppaan tätä. Itselläni ei ollut muita sivuvaikutuksia, kuin järjetön nälkä. Oikeastaan ajattelin ruokaa koko ajan ja kaikki safka maistui taivaalliselta, jopa kaurapuuro. Pakkohan se oli lopulta vaihtaa lääkettä, muuten olisin turvonnut tynnyriksi.

Vierailija

Minulla ei siis ole todettu masennusta enkä koe olevani masentunut, unettomuus vain jostain syystä vaivaa... Jos lääkkeeseen tottuminen kestää 3-4 viikkoa niin en kyllä töihin kykene ennen sitä...

Ap

Vierailija

Kokeiltiin mirtsaa kaksi kuukautta. Ei sillä unta saanut mutta päivisin väsytti enemmän kuin pelkästä valvomisesta. Aamuisin oli ärsyttävä ihan pihalla olo. Viimeisen viikon mirtsat heitin roskiin. Lääkärille kerroin totuuden mukaisesti että mielummin olen ilman lääkkeitä kuin otan mirtzapiineja. Saattaa sopia jollekkin vaikka omat kokemukset oli huonoja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat