Kun ystävällä kolme lasta ja itsellä yksi niin miten hoidettu joululahjat?

Vierailija

Joo, en haluaisi nipottaa ja varmaan kaikki monilapsiset mammat hyökkää kimppuun :D
Ystävällä siis kolme lasta ja mulla yksi. Ollaan joka vuosi ostettu toistemme muksuille lahjat jouluna. Ei mitään hintoja olla määritelty mutta usein hän työttömänä ostanut vähän halvempaa (5-10e) ja minä en sitte niin ole tarkkaan hintoja katsonut kun olen työssäkäyvä ollut mutta suunnilleen niin että kahdelle 3&6v molemmille 10-15e lahja ja isommalle 10 v niin. 20e lahja (yleensä lahjakortti).
Nyt kun olenkin opiskelija tänä jouluna niin ahdistaa kun hyvä että omalle mukulalle riittää lahjaan ja jouluruokiin rahaa (olen yh). Kuulin kun ystävä puhui tämän nyt 11v lapsen kanssa että 'no mietitään mihin sitte niitä lahjakortteja ostetaan, että mä voin vaikka ostaa h&m ja kysytään jos Pirkko (minä) ostais vaikka Seppälään' Eli oletti vaan mun ostavan taas sen 20e lahjakortin..
Kyllä se vähän kismittää kun pitäis kolmelle pierasta lahjarahat ja hän "selviää" sillä yhdellä. On joo toki hänellä ne omat muksut kelle pitää ostaa mutta silti. Ärsyttää. Kyllä se vaan elämä on niin rahasta kiinni.
Miten te hoidatte "tasajaon" jos toisella monta ja itsellä yksi lapsi? Ja puhun nyt vähävaraisista, eihän niille ole väliä kellä sitä rahaa on. Ja joo eihän sekään nyt ihan järkevältä kuulosta että jaksais sen saman summan sitte niille kolmelle mitä hän käyttää yhteen. Vain yksi lapsista on mun kummilapsi mutta toki koko perheenä aika läheisiä. Yhteinen lahja? No mikä sopii sitten 4-12v tytöille ja pojille?
Saa kivittää.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Meillä harrastettiin tuota vuosia. Ja kummilasten sisaruksille ostettiin myös. Sitten jonain vuonna vain rohkastuin ja sanoin, että en osta enää lahjoja kuin kummeille ja kummilapsille. Kukaan ei loukkaantunut ja osa oli helpottunut.

Vierailija

Mä aloin laittaa vain kummilapselleni, kun ystäväni sai kolmannen lapsen. Sen jälkeen hän teki vielä kolme lisää, joten olisi ollut älytöntäkin ostaa kuudelle. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kyllä ostaisi kavereiden, tuttujen ja muiden kummajaisten lapsille yhtään mitään.

Se onkin ihan eri juttu, kun on läheisiä ihmisiä ja heidän lapsiaan, jotka hekin ovat läheisiä.

Sitruunapippuri
Seuraa 
Liittynyt23.11.2015

Mä ostan kavereiden lapsille TODELLA pieniä lahjoja jos mitään. Kummitytölle ostan n. 20-25€ paketin ja hänen sisarukselleen 5-10€:n. Muille en oikeestaan hirveesti ostakaan. Yhelle tutulle jolta tulee meille aina ilmaseks lastenvaatteita teen lahjakassin ja sen sisään hänen lapsilleen alle 10€:n jutut. Hänelle varmaan 20€:llä jotakin. 

Mää vaaan

Sanot, että ei osteta ollenkaan lahjoja toisille. Kumpikin ostakoon omalle- omille mukiloille mitä tarvii.

Yksinkertaista, mutta totta.

Vierailija

Ettekö voisi sopia, että tänä vuonna ei lahjoja? Kai hyvälle ystävälle voi sanoa rahatilanteesta? Kaikki herkut sopii ainakin tytöille ja pojille. Voisitko leipoa erilaisia jouluherkkuja? Kävisikö joku peli yhteiseksi? Esim. Afrikan tähti? Meillä ainakin 11 v tyttö tykkää jav8 v poika. Lahjakortti Makuuniin tms esim. paria leffaa varten.

Vierailija

Jos kyseessä on ystävä, etkö voi sanoa, että olet nyt vähissä varoissa? Niin itse tekisin ja sitten ostaisin pienen lahjan vain sille kummilapselle.

Vierailija

Täytyy katsoa jos löytyisi joku edullinen yhteinen lahja. Tosiaan nyt sen viis vuotta ostanut kaikille heistä,lähinnä mietin mitä lapset ajattelee jos ei enää saakaan lahjaa minulta ja se kummilapsi vaan saa. "Enkö tykkää enää heistä" ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat