Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko kellään kotona riitaa keittiöhygienia asioista??

BirgitTheTarkka

Meillä tätä väännetään miehen kanssa. Mut on koulutettu noudattamaan keittiössä hygieniamääräyksiä, joten mun on vaikea hyväksyä perheenjäsenten piittaamattomuutta asioista. En siis ole mitenkään nk.desinfioimisvimmainen vaan tykkään noudattaa ihan perusasioista kuten eri välineiden käyttöä raa'alle ja kypsälelle lihalle jne. Ja raa'an lihan kanssa ollaan muutenkin tarkkana. No ei tarvitse kauan miettiä että mistä mies on tapansa oppinut. Anoppi voi ojentaa kädestään raakaa jauhelihaa suoraan koiran suuhun ja jatkaa muitta mutkitta salaatin tekoa pesemättä käsiään lainkaan välissä. Sitä salaattia en kyllä tämän nähtyäni syönyt. Olenko teidän mielestänne neuroottinen?

Kommentit (6)

Vierailija

Ei nyt riitaa, mutta pitää muistuttaa käsienpesusta ennen ruokiin koskemista jos on tultu ulkoa tai vessasta ja ennen ruoanlaittoa. Salaatin huuhtelusta myös. Ja ettei pöytä tai taso ole koskaan yhtä puhdas kuin lautanen eli sille ei kannata laskea ruokaansa. Onhan se vähän hassua, kun itselle nuo ovat itsestäänselvyyksiä. :(

Vierailija

Huoh joo. Väännetään tästä joka kerta kun mies laittaa ruokaa. Mua suorastaan ahdistaa katsoa kun se ensin sörkkii raakaa kalaa käsillään ja sitten heti perään tarkistaa puhelimesta reseptiä. Välillä hermoilen vieressä ja papatan käsienpesusta, välillä pysyn visusti olkkarissa jotta en näkisi minne kaikkialle se kalakäsineen koskee :D

Kammotti, kun siskoni kokkasi samalla tyylillä kerran meille ruokaa. Raa'assa possunlihassa olleilla pihdeillä nosteltiin kypsät possut lautasille. Olin raskaana ja vähemmästäkin säikkynä..

Vierailija

Ei ole neuroottista vaan pelkästä omasta terveydestä huolehtimista ja siihen on kaikilla oikeus. Raa'asta lihasta voi tulla aika keljuja tauteja, vaikkeivat ne kovin yleisiä ole Suomessa. Itse kun muutin miehen kanssa yhteen (hän muutti silloin vanhempien luotaan pois), niin pidin keskustelut tai pikemminkin luennot aina käsienpesun ja muiden tekojen tärkeydestä. Siitä miksi sitä tehdään ja mitä muuten käy aina jos ei pessyt käsiään tai muuta vastaavaa. Näin sain juurrettua ne tavat niin että hommat toimi nykyään sujuvasti. Tajusi että on helpompaa vaan joustaa mitättömän pienellä lisäduunilla, kuin että olen harmistunut ja hän kuuntelee luentoja :D

Vierailija

Tuota, mitä on tapahtunut, jos ei noin toimi, siis kotona? Onko tullut vatsanpuruja epähygienian vuoksi? 

Itsellänikin on hygieniapassi, tuo vitsi. Mutta se onkin taas eri juttu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat