Lääkäri sanoi, että kaikilla ihmisillä on kipuja.

Vierailija

Minua sattuu joka paikkaan. Lihaksiin ja niveliin, sormiin ja varpaisiin, pohkeisiin, sääriin, ihan koko ajan. Unen laatu on huonoa ja liikuntaa ei enää pysty nauttien harrastamaan. Kävely sattuu kovasti varpaisiin. Mutta lääkäri sanoi minua kautta rantain luulosairaaksi, eli hänen mielestään minun täytyy nyt vain lakata kuulostelemasta kipuja kun niitä kaikilla ihmisillä kuitenkin on. Mitä mieltä?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Mullakin on kipuja nivelissä ja käveleminen on epämukavaa. Vanhuus ei tule yksin.

Unen laatuun määräisin sulle kyllä unilääkettä.

Vierailija

Paskapuhetta. Mä olen kohta 50-vuotias, eikä mulla ole juuri koskaan mitään kipuja. Päätä särkee silloin tällöin, siinäpä se. Lihakset on joskus kipeinä urheilusta.

Vierailija

Minkä ikäiset tässä nyt vastailevat? Ei minulla ainakaan jatkuvasti kipuja ole. Joskus särkee niskaa tai raskaan työpäivän jälkeen jalkoja.

n35

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tottahan se lääkäri puhuikin. Kaikilla ihmisillä on kipuja suurimman osan ajasta jossain kohtaa kroppaa. Miten huollat kehoasi?

Siis häh? Minulla ei ainakaan ole. Jos tunnen kipua jossakin, se on todellinen poikkeustilanne ja kiinnittää huomioni välittömästi. Olen erityisherkkä, joten huomaan pienimmäkin kipuaistimuksen helposti. Silti 99,5% ajasta minulla ei ole kipuja.

Olenko muka jotenkin poikkeava nyt sitten?

Vierailija

Harvoin minulla mitään kipuja on, tai jotakin pientä kyllä joskus, mutta en jaksa niitä miettiä.

Minkälaista työtä teet ap? Miten kivut tulevat siinä esiin?

Vierailija

Oletko syönyt millaisia kipuläkkeitä? Kyllä siinä vaihessa pitäisi saada jotain toimivia lääkkeitä jos ei pysty oikein liikkumaan, sehän vaan pahentaa tilannetta. Mutta pelkät kipulääkkeet ei riitä, pitää myös selvittää mistä kivut johtuu (useimmiten varmaan just siitä ettei liiku tarpeeksi, huono ruokavalio ym. elintavat) ja hoitaa sitten vaivoja sen mukaan

Vierailija

Oudolta kuulostaa, itse olen 44-vuotias, eikä minulla ole juuri koskaan kipuja. Työkaverilla paljastu kipuilun syyksi pehmytkudosreuma. Jos nukkumaan ei pysty kunnolla kipujen takia syytä pitäisi aina yrittää tutkia. Sinulla on huono lääkäri.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat