3 viikon menkat eikä loppua vaan näy :( Mitä tehdä/mistä voi johtua? ov

Vierailija

Menkat on normaalisti kestäneet n. 3-6 päivää, joskus ovat runsaammat, joskus niukemmat.

Nilkkani leikattiin 3 viikkoa sitten ja sain sen takia verenohennuslääkettä. Ja siitähän se helvetti pääsi valloilleen. Siteitä on nyt mennyt jo ainakin 20 pakettia, sidettä saa olla vaihtamassa parin tunnin välein (joskus jopa tunnin) tai veri tulee yli. Ties kuinka monta kertaa lakanat on mennyt pesuun, kun yöllä on tulvimalla tulvinut yli. Hyytymiä on tullut varmaan jo yli 1,5 desiä ja veren määrää en edes pysty kuvittelemaan.

Sain viime pe luvan laittaa tuon lääkkeen tauolle, noh. Verta tulee edelleenkin, kirkkaanpunaista.

Pe otettiin hemppa, se oli 83 (normaali hemppa on 96). Mitään ei kuulemma tehdä, kun mulla on aina niin alhainen hemppa. Nyt on sitten jo yli viikon ollut päänsärkyä, huimausta, korvissa humisee jne. jne. Ja hirveä väsymys, nukahdan usein sohvalle ja saatan nukkua 12 tuntia putkeen.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ja välillä tuntuu, että ihan yskiessä tms. holahtaa ties kuinka paljon verta :( Koko ajan myös hengästyttää, rappuset on todella hankalat, kun happi loppuu jo yhden kerroksen jälkeen :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko sana lääkäri sinulle tuttu?

No sattumoisin on ja senpä takia täältä kyselenkin neuvoja, kun lääkäristä ei sitä apua saanut!

Soitin viime torstaina tuone sairaalaan ja kysyin, että mitä tehdä. Lääkärin mukaan ei ole mitään syytä huoleen ja esim. kyseisen lääkkeen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään. 

Vierailija

Kun milla eka kerran menkat jatku kuukauden, menin lekuriin joka lähetti mut heti sairaalan, kun mun hemppa oli 86. Siellä tutkittiin ja sain tujun hormoniruiskeen ja hormonikuurin. Jos en syönyt pillereitä, niin joka toiset kuukautiset " jäi päälle " ja loppui vain hormonikuurilla. Tosin mun kuukautiset tuli 2-3 kertaa vuodessa. Nyt on hormonikierukka, ei kuukautisia :-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun milla eka kerran menkat jatku kuukauden, menin lekuriin joka lähetti mut heti sairaalan, kun mun hemppa oli 86. Siellä tutkittiin ja sain tujun hormoniruiskeen ja hormonikuurin. Jos en syönyt pillereitä, niin joka toiset kuukautiset " jäi päälle " ja loppui vain hormonikuurilla. Tosin mun kuukautiset tuli 2-3 kertaa vuodessa. Nyt on hormonikierukka, ei kuukautisia :-)

Sehän tässä ihmetyttää, kun 83 hemppa (joka on varmasti jo tuostakin laskenut! Eli varmaan jo 80 ellei jopa alle!) on lääkärin mielestä ihan normaalia, vaikka mun normaali hemppa on sen 96. Ei se ole ikinä ollut näin alhainen. Ja ei tämä oikeasti ole enää normaalia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mene toiselle lääkärille, taijoka tapauksessa mene lääkärille.

Pitää huomenna soittaa, josko pääsisi uudestaan verikokeisiin. Käsky kyllä oli, että odota perjantaihin ja soita uudestaan, niin katsotaan sitten. Ja kyllä se pitää selvittää, miksi sulla on aina niin alhainen hemppa eli siihen normaaliin hemppaan siis taas takerruttiin. Että sitä pitäisi sitten tutkia, että miksi se on vaan sen 96.

Mutta ei tästä tule oikeasti hevon paskaakaan. 

Vierailija

Menet lääkäriin ja kerrot, että et enää kykene töihin tai edes olemaan yksin kotonasi. Eihän tuosta mitään tule, jos nukahtelet milloin sattuu. Minulla oli tuollaista raskauden aikana ja silloin sentään suositeltiin syömään rautalisää, että pysyn päivän ajan hereillä. Jos ei johdu lääkkeestä, joku on pahasti pielessä ja sille pitää mieluummin löytää syy nyt kuin myöhemmin.

Vierailija

Minulla oli hb 80 synnytyksen jälkeen. Hoitajat tulivat huolestuneena kyselemään vointiani. Hieman hutera ololtila oli mutta luulin sen johtuvan synnytyksen jälkeisestä väsymyksestä ja hormoneista. Sinuna hakeutuisin toiselle lääkärille asap.

Vierailija

Tämä väsymys on oikeasti jotain hirveää. Jos "erehdyn" käymään sohvalle katsomaan telkkaria, niin parhaimpina iltoina nukahdan vasta puolen yön pintaan ja joskus sitten nukahdan jo kympin pintaan ja herään sitten jossain vaiheeessa aamuyöllä ja annan kissoille iltapalan ja käytän koiran vielä pikapissalla ulkona. Ja aamulla sitten herään siinä 11-12.00 aikaan. Kello soi kyllä normaaliin aikaan (eli 9.00), mutta silmät menee väkisin kiinni.

Ja juuri se, että edes rappusia ei enää jaksa kiivetä ylös, kun happi loppuu :( Eikä tuo johdu esim. astmasta tms. kun nyt ei ole edes siitepölyaika tai flunssaa.

Rautalisää pitäisi syödä vasta sitten, kun vuoto on loppunut (mulle siitä ei vaan kyllä ole yhtään apua, koska olen vuosien mittaan kokeillut kaikki merkit. Mulla on ollut taaperosta asti alhainen hemppa).

Sanoin noista oireista, mutta ei se ole kuulemma ongelma, kun keho on jo tottunut niin alhaiseen hemppaan :O 

Vierailija

Entäs gyne? Ehkä kanttaisi mennä sinne? Onko sinulla esim. myoomia todettu koskaan? Että jos sellainen olisi alkanut vuotaa lääkkeen takia. Selvästi lääkkeellä on yhteys ja vaikkei olisikaan, olihan kumma lääkäri, kun ei tutkinut tai ohjannut eteenpäin. Ei nuo oireet ole normaaleja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäs gyne? Ehkä kanttaisi mennä sinne? Onko sinulla esim. myoomia todettu koskaan? Että jos sellainen olisi alkanut vuotaa lääkkeen takia. Selvästi lääkkeellä on yhteys ja vaikkei olisikaan, olihan kumma lääkäri, kun ei tutkinut tai ohjannut eteenpäin. Ei nuo oireet ole normaaleja.

Ei ole todettu :/ Ja johan tässä jo alkaa pelottamaan, että olisi esim. syöpä (Googlailin asiasta ja aika monessa artikkelissa on mainittu syöpäkin).

Kyllä tuolla lääkkeellä on pakko olla joku yhteys tähän. Tuon lääkkeen haittavaikutuksina voi olla vuotohäiriöitä (esim. veripissaisuutta, runsaat kuukautiset ym.).

Taas meinasin nukahtaa sohvalle, kun katsoin tuota Jon ja Kate +8 sarjaa, pakko oli nousta vähäksi aikaa ylös. Ja päätä juilii koko ajan (ei ole mitään migreeni särkyä, se on täysin erilainen kipu).

Vierailija

Ongelmiasi siis ovat:

- runsaat kuukautiset

- matala hemoglobiini

- verenohennuslääke 

Hyvin todennäköistä on, että lääke aiheuttaa runsaat/pitkittyneet kuukautiset. Runsaat/pitkittyneet kuukautiset eivät ainakaan auta hemoglobiiniasiaa, vaan aiheuttavat lisää väsymystä ja vedottomuutta.

Älä googlaile turhaan syöpiä ja muita, aiheuttavat vain tarpeetonta stressiä. Ole tiukkana lääkärien kanssa ja vaadi itsellesi hoitoa. Kerro, kuinka et jaksa oireidesi kanssa enää. Tsemiä!

t. yksi pitkäaikainen gynekologiaongelmainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ongelmiasi siis ovat:

- runsaat kuukautiset

- matala hemoglobiini

- verenohennuslääke 

Hyvin todennäköistä on, että lääke aiheuttaa runsaat/pitkittyneet kuukautiset. Runsaat/pitkittyneet kuukautiset eivät ainakaan auta hemoglobiiniasiaa, vaan aiheuttavat lisää väsymystä ja vedottomuutta.

Älä googlaile turhaan syöpiä ja muita, aiheuttavat vain tarpeetonta stressiä. Ole tiukkana lääkärien kanssa ja vaadi itsellesi hoitoa. Kerro, kuinka et jaksa oireidesi kanssa enää. Tsemiä!

t. yksi pitkäaikainen gynekologiaongelmainen

Joo. Normaalia runsaammat/ylipitkät kuukautiset/paljon hyytymiä (koskaan ei ole ollut tälläisia).

Ja hemppa laskee just tuon takia, kun on menettänyt jo liikaa verta.

Tuntuu vaan, että mua ei oteta tosissaan, kun "ainahan sulla on ollut matala hemppa, mutta otetaan nyt se verikoe".

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat