Valkoinen sisustus on mauton

Vierailija

Mitä mieltä olette kokonaan tai lähes kokonaan valkoisesta sisustuksesta? Itse en voi sietää sitä!

Sellaisia sisustuskuvia katsellessa tuntuu kuin ei edes erottaisi huonekaluja toisistaan. On myös persoonatonta.

Lisäksi, miten ihmeessä jotkut näyttävät saavan kaiken pysymään puhtaana valkoisuudesta huolimatta?! Itse ostan hyvin harvoin mitään valkoista, koska lika näkyy siinä helpoiten. Monissa sisustusblogeissa kuitenkin on ainakin kuvissa niin valkoista, että en ymmärrä! Kai nyt kaikilla joskus esim. kaatuu kahvitilkka sohvalle, valkoisella se erottuu heti.

Onko tämä jo kauon aikaa pinnalla olleen valkoisen sisustuksen suosion salaisuus siinä, että se on helppo, eikä ole sisustustaitoa värien yhdistämiseen? Millaisista värimaailmoista te pidätte sisustuksessa?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

En tykkää valkoisesta. Arvostan sisustuksessa (erityisesti tummaa) puupintaa sekä syviä ja tummia värejä (verhojani on haukuttu bordelliverhoiksi).

Vierailija

Minä en taas ymmärrä ihmisiä jotka ovat niin kapeakatseisia omanapoja, etteivät ymmärrä, että makunsa kullakin. Jokainen eläköön sellaisessa kodissa missä itse viihtyy. Meillä on "dramaattinen" sisustus, metallia, hopean kiiltoa, tummaa, valkoista jne. Varmaan joku vihaa tätäkin, mutta mitä väliä, se on meidän koti ei kenenkään muun. Jos ei voi sietää meidän kotia niin sietääkin pysyä poissa.

Vierailija

Valkoinen sisustus on tosiaan tylsän näköinen ja tylsän ihmisen sisustus, sellaisen värittömän ja hajuttoman ihmisen sielunpeili.

Vempele

Tämä mamujen ihannointi alkaa meneen liian pitkälle. Nyt enään sisutuskaan ei saisi olla valkoinen? Mitä hemmettiä pitäskö,kaikilla olla jotain tiikerintaljoja ja saviruukkuja? Kyllä maassa maan tavalla ja viimeksi kun iatsoin valtaosa on edelleen valkoisia, joten olkoot sisutuksetkin valkoisia eikä mitään beduiinivirityksiä. Pirtti ja pahkakalustot on hienointa valkoistasisutusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jo kauon aikaa pinnalla olleen valkoisen sisustuksen suosion salaisuus siinä, että se on helppo, eikä ole sisustustaitoa värien yhdistämiseen?

Minusta tämä toteamus on hieman klisee. Kaikkein helpointa olisi varmaankin ostaa sitä, mitä saa lähimpää kotia, ja sehän ei välttämättä ole valkoista.

Toisekseen ihmiset tykkäävät erilaisista väreistä. Esim. jos minusta paras yhdistelmä olisi tummanruskea, oranssi ja limenvihreä, nauraisin sille, joka väittäisi, ettei minulla ole taitoa värien yhdistämiseen. Sisustan kotiani itseäni varten.

Täysivalkoinen ei ole varsinaisesti mieleeni, mutta vielä vähemmän pidän kliinisyydestä. Valkoinen koti voi olla "runsas" ja lämminhenkinen riippuen huonekaluista ja tekstiileistä.

Vierailija

En nyt sanoisi että mauton, mutta tylsä ja persoonaton ja kalsea.

Itse pidän raikkaista kunnon väreistä. Limetin tai koivun vihreää, syviä sinisiä (muttei liikaa niitä), kirkasta keltaista, ehkä oranssiakin pieninä paloina. Neutraaliksi taustaksi sopii kylmä harmaa, tai vaikka se valkoinen. Ja ei niin että asunnossa on kaikki niitä muutamaa valittua väriä.

Vierailija

OKV tyylinen sisustus olisi mulle painajainen. Ahdistaisi koko ajan varoa ettei kukaan sotke mitään ja siivota jatkuvasti. Valkoinen on ok,mutta rajansa kaikella.

Vierailija

Mulla on kaikki huonekalut valkoisia lukuunottamatta ruokaryhmää, jossa kannet pähkinää. Tekstiilit ja sohva väreiltään maanläheisiä eli ruskean ja harmaan sävyjä.

Mun mielestä pienessä kämpässä näyttää mauttomalta jos kämpässä ole kokonaisuutta esim. Tv-taso koivua ja kirjahyllypähkinää... mutta jos kaikki on sitä pähkinää ja siihen sopivat tekstiilit niin ok.

Toki kokovalkoinen tekstiileineen ja kaluineen on outoa. Lemmikitkin siihen päälle valkoisia..

Vierailija

Pois ne mamutekstit nyt tästäkin! Koko etusivu oli niitä täynnä ja ajattelin, että laitanpa joukkoon edes yhden keskustelun vaikka sisustuksesta.

Ja ei se minua henk. koht häiritse jos jollakin on valkoinen sisustus, ihan rauhassa. Haluaisin rauhassa myös keskustella näistä makumieltymyksistä :)

Ap

Vierailija

Valkoinen on minun mieleen. Meillä sisustuksella valkoista, harmaata ja mustaa. Itse tykkään valkoisen tuomasta valosta ja muutenkin minusta hieno. Valkoinen nahka sohva hyvin pysynyt puhtaana :) mutta jokaisella on omat maku asiansa, mutta minä tykkään
-3lasta ja 2koiraa

Vierailija

Meillä on lähes kaikki huonekalut valkoisia, on niin järjettömän pieni asunto, että ahdistuisin jos kaikki olisi tummaa. Saa pienen asunnon näyttämään vielä pienemmältä. :) Käytän värejä sitten koriste-esineissä, verhoissa, tyynyissä jne.
Pidän myös tummasta sisustuksesta, mutta ei sopisi meidän asuntoon. Makunsa kullakin, miksi siitä pitää pahoittaa mielensä?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat