Kävin juuri nostamassa pankista lainaa että saan maksettua 24 000 lahjaverot!

Vierailija

Että silleen, on ihanaa olla rikas.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lainaa=rikas?

Lainahan ei sinänsä vaikuta varakkuuteen, ei vain ole irrottaa verojen summaa juuri nyt. Kun en voi (vielä) lahjasta sitä irrottaa. Maksan verot pois kun pystyn irrottamaan summan. Omistan silti edelleen lahjan verovapaan osuuden.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Etkö olisi voinut maksaa verot sillä saamallasi lahjalla? Vai oliko kyseessä jokin ei-raha-lahja? 

Osakepotti. Jos sen myy ennen vuoden omistusta tulee järkyttät veroseuraamukset myynnistä.
Ap

Vierailija

Tuo lahjavero samoin kun perintövero on veroja, joita en ymmärrä!
Lahjaksi et saa antaa omaisuuttasi ellei makseta veroja... Perinnöstä pitää maksaa veroa, vaikka varmasti perittävästä omaisuudesta on vainaja elinaikanaan maksanut yhtä ja toista veroa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun ei olisi tarvinnut hakea lainaksi tuota summaa enkä koe silti itseäni rikkaaksi.

Pankkitililläkö sulla on tuon verran vai miten oisit maksanut? Tietty jos omistaa myytäviä osakkeita niin ainahan niillä voi kuitata myös. Itsellä niitä nyt ei ollut.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lahjaksi et saa antaa omaisuuttasi ellei makseta veroja... Perinnöstä pitää maksaa veroa, vaikka varmasti perittävästä omaisuudesta on vainaja elinaikanaan maksanut yhtä ja toista veroa!

Itse taas ymmärrän, mutta ymmärrän myös, että on monia tilanteita, joissa lahjavero tuntuu kohtuuttomalta. Itse sain niin vanhaa rahaa, että ihan ok, että valtiokin saa siitä siivn. Lahjoittajakaan ei ole tehnyt mitään rahan hankinnan eteen, enkä minä.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä saat antaa omaisuuttasi lahjaksi, eikä SINUN siitä veroja tarvitse maksaa. Saaja ne maksaa, ei antaja.

Mutta joo, voisi se verotus olla vähän kevyempääkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse taas ymmärrän, mutta ymmärrän myös, että on monia tilanteita, joissa lahjavero tuntuu kohtuuttomalta. Itse sain niin vanhaa rahaa, että ihan ok, että valtiokin saa siitä siivn. Lahjoittajakaan ei ole tehnyt mitään rahan hankinnan eteen, enkä minä.
Ap

Itse perin lähisukulaiseni... Jouduin pohtimaan mitä muutan välittömästi rahaksi jotta voin maksaa verot. Autoa olisin tarvinnut, mutta se oli myytävä monen muun tarpeellisen asian kanssa, jotta sain pidettyä kesämökin.

Vierailija

Jäin miettimään mikä on rikkaan raja, noin niinkun ihan euroissa. Itse omistan noin 150 tuhannen arvoisen velattoman asunnon, mutta en koe itseäni rikkaaksi. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat