Onko skannatun/faksatun asiakirjan allekirjoitus pätevä?

Vierailija

Pitäisi lähettää nopeasti asiakirja joko sähköpostin liitteenä tai faksattuna. Postilakko viivästyttää liikaa, eikä posti siten tule kyseeseen. 

Kommentit (3)

Vierailija

No ihan yhtä pätevä kuin mikä tahansa kopio asiakirjasta, jossa on allekirjoitus.

Itse olen lähtettänyt sähköpostissa sakannatun ja allekrijoitetun kauppakirjan, johon ostaja on myös vetänyt nimensä ja lähettänyt skannatun takaisin, kun asia on pitänyt saada nopeasti eteenpäin.

Kyllähän tähän on riski liittynyt, sillä minulla ei ole tällöin sitä alkuperäistä jossa olisi ostajan allekirjoitus. Mutta kyllä kai tuo oikeudessa jotain merkkaisi, jos olisi tämä ostajan lähettämä liitetiedosto hänen sähköposti osoitteestaan.

Jossain virallisessa yhteydessä ei ehkä kelpaa, kuin tilapäisesti oikeaa odotellessa.

Vierailija

On toki. Olen töissä suuressa firmassa ja meilläkin usein tehdään tärkeitäkin sopimuksia niin, että printataan sopimus, allekirjoitetaan, skannataan allekirjoitettuna ja lähetetään sähköpostin liitteenä. Faksaamista ei juuri enää nykyisin harrasteta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat