Kertokaas joku hyvä käsirasva millä saa ihan korpuiksi kuivuneet kädet taas kuntoon

Vierailija

Mulla on atooppinen iho ja tähän asti olen saanut atooppisen ekseeman pidettyä kurissa satunnaisilla hydrokortisoni- ja perusvoidekuureilla. Nyt tuntuu ettei mistään aiemmin käyttämistäni voiteista ole apua.

Multa löytyy ihon hoitoon Sibicortia, Bepanthen anti exem-rasvaa, Essexin lotionia, Apo Basen voidetta, Aqualania ja Aqualan L.

Sibicortia olen käyttänyt nax. 2 viikkoa putkeen lääkärin määräysten mukaisesti.

Vai tarttisko tässä jo varata aikaa ihotautilääkärille kun ei noista em. mainitusta rasvousta saa apua.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Tummelia, johon sekoitettu tippa teepuuöljyä.
Kuulostaa hullulta mutta minulla toimii. Teepuuöljy on antiseptinen ja poistaa tulehduksia, tummeli kosteuttaa.
Minulla siis normaalisti punottavat, kuivat halkeilevat kädet, talvella varsinkin.

Vierailija

Miulla kuivi kädet ruvelle tossa joku aika sitten työviikon aikana, kun tuli pestyä useasti saippualla käsidesin käytön lisäks..rasvoista ei ollu apua, kutisi kovasti. Laitoin sitten pelkkää BURN FREE-palovammageeliä useamman kerran päivässä ja parani aika nopsaan. Kutinan takia tuli mieleen kokeilla tuota. Hunajaakin kokeilin, mutta ei se oikein ajanu asiaa, kun piti kuitenkin pitää vain hetken hauteena. Tuo geeli sentäs imeytyy ihoon. Toi oli tarkotettu siis palovammoihin..jopa auringonpolttamiinki ☺

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kutiseeko ne kädet vai ovatko vain kuivat? Eli minkä sortin ihottumasta on kysymys?

Kutisee ja ovat kuivat ja tällä hetkellä tulehtuneetkin. Havahdun usein keskellä yötä siihen että raavin sormeni verille siitäkin huolimatta, että mulla on rasvat ja puuvillahanskat käsissä. Ap

Vierailija

Tarkista käsisaippuasi. Mulla auttoi. (esim. Professorin-sarja apteekista) .

Mikään rasva ei auta, jos käytät liian kuivattavaa saippuaa.

Ja tämä ei ole provo, mutta olen havainnut Erioilin (ei Erisan, se on huonoa) parhaaksi näistä perusrasvoista.

Vierailija

Dermosil Extra-voide on ainoa joka miehellä auttaa. Hänellä on joka talvi kuivunut kädet vertavuotaville haavoille ennen tämän voiteen käyttöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ei ole provo, mutta olen havainnut Erioilin (ei Erisan, se on huonoa) parhaaksi näistä perusrasvoista.

Meillä on Doven kosteuttavaa nestesaippuaa. Ap

Vierailija

Apteekista Locobase Repair. Ei ole reseptivalmiste. Mielestäni paras ärtyneelle kuivalle iholle. Laita erityisesti käsiin yöksi + puuvillahanskat. Voide on paksua ja riittoisaa.

Vierailija

Sebamed on hyvä käsisaippua. Kannattaa kokeilla vähän eri voiteita. Ja illalla ennen nukkumaanmenoa voi kuoria kädet oliiviöljyn ja merisuolan sekoituksella. SUola kuulostaa varmasti oudolta, mutta moni atooppinen saa siitä apua. Mä käytän itse suolaa kuorinnassa (mulla ei ole atooppista ihoa) ja olen tarjonnut saunailloissa atooppisille sekoitustani - moni on sanonut, että auttaa heti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä on Doven kosteuttavaa nestesaippuaa. Ap

Se on oikeasti todella kuivattavaa. Lv:n ja Erisanin saippuat on parempia. Varsinkin Lv:n se, joka sisältää aitoa saippuaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat