En opettanut lastani potalle

Vierailija

Mikä on potan tarkoitus? Eikö lapsi voi mennä suoraan vaipoista vessanpöntölle? Turha välivaihe.

Kommentit (10)

Vierailija

Se, että pienen lapsen on helpompi istua potalla kuin pöntöllä. Joku vuoden ikäinen putoaa helposti pöntöltä. Ja kyllä meillä lapsi piti vielä vaippoja, vaikka potalla kävikin. 2-vuotiaana kävi milloin pöntöllä, milloin potalla.

Vierailija

Meillä lapset opetettiin pöntölle, pitelin kiinni ettei plumsahda pönttöön ja aika pian oppivat itekseen olee. Toki sellaisii piennennysrenkaitakin on myynnissä. 

Vierailija

Minä en koskaan käynyt potalla, siirryin suoraan vaipoista pytylle (niitähän on sellaisia "lastenrenkaita" ja korokkeita..). Kaikille osapuolille vain helpompaa. Mitä järkeä potassa edes on? Ällöttää ne muovikipot joissain yleisissä wc-tiloissa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan käynyt potalla, siirryin suoraan vaipoista pytylle (niitähän on sellaisia "lastenrenkaita" ja korokkeita..). Kaikille osapuolille vain helpompaa. Mitä järkeä potassa edes on? Ällöttää ne muovikipot joissain yleisissä wc-tiloissa...

No mä kirjoitin tuossa ylempänä, mitä järkeä. Mua ei taas kiinnosta ne pienentäjät. Yleisissä vessoissa käytin aina pöntöllä. Mutta huonoselkäisenä en kyllä jaksaisi odotella, että vauva tai pieni taapero joskus hiffaa, mitä sinne pönttöön tehdään. Ei se silti mussa aggressioita herätä, jos joku ei koe pottaa käteväksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhaksi vaipat?

Meillä vaipat jätettiin kokonaan pois vähän ennen 2-vuotissynttäreitä. Sitä ennen n. puolen vuoden ajan vaipat pysyi pääasiassa kuivina kunhan muistettiin käyttää lasta pöntöllä säännöllisesti. Mutta ei siis tuossa vaiheessa vielä itse osannut kertoa pissahädästä. Kakkaa varten pyysi päästä vessaan jo reilun vuoden ikäisenä.

T. Ykkönen

Joopajoo1

Ei meilläkään pottailtu. Lapsi ei ymmärtänyt mitä sillä tehtiin. Käytti tuolina kun ihasteli pesukonetta. Rupesi itse hakeutumaan itse vuoden iässä pöntölle kakalle, meillä oli koroke ja supistaja käytössä. Pissahädän huomaamisessa menikin siitä vähän yli vuosi vielä, rupesi senkin toimittamaan pöntöllä, vaikka potta pyöri edelleen nurkissa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat