"Mikset metsästä omaa ruokaasi?" No koska en tykkää riistan mausta! MIksi aina oletetaan, että kaikille lihansyöjille maistuu riista. Possua...

Vierailija

Vai mitä?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Meillä oli aina riistaa pöydässä, koska isäpuoli metsästi.

Pidin eniten hirvenvasan paistista, vaikka pidinkin itseäni julmana syödessäni metsään teloitettuja söpöjä eläimiä. Söimme myös erilaisia lintuja, jänistä ja peuraa.

Toivoin aina sisareni kanssa murrosikäisenä, että metsässä juoksisi possuja, koska pidimme enemmän possunlihasta. (Kyllä, possujenkin tappaminen on väärin.)

Poroa tarjotaan herkkuna, mutta mielestäni poro maistuu pistävän kitkerältä ja ikävältä.

Itse olen metsästänyt vain perunoita ja salaattia mummin kasvimaalta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huomaa ettet ole ikinä edes maistanut riistaa.
Olen kyllä. En vain pidä riistan mausta. Se on vähärasvaista, ja "riistaisa" maku on epämiellyttävä. Naurettavaa, jos kuvittelet kaikkien pitävän samoista asioista. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saat syövän mättäessäsi tehotuottetua lihaa ja rääkättyjä eläimiä. 
Syön keskimääräistä vähemmän lihaa. Sinun mielenvikaisten toiveidesi kannalta on ikävää, että syöpä saattaa kohdata niin kasvis- kuin sekasyöjiäkin. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saat syövän mättäessäsi tehotuottetua lihaa ja rääkättyjä eläimiä. 
Syön keskimääräistä vähemmän lihaa. Sinun mielenvikaisten toiveidesi kannalta on ikävää, että syöpä saattaa kohdata niin kasvis- kuin sekasyöjiäkin. AP

Suuremmalla todennäköisyydellä syöpä iskee (punaisen) lihansyöjiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ettet ole ikinä edes maistanut riistaa.
Olen kyllä. En vain pidä riistan mausta. Se on vähärasvaista, ja "riistaisa" maku on epämiellyttävä. Naurettavaa, jos kuvittelet kaikkien pitävän samoista asioista. AP

Samaa mieltä. Riista maistuu sellaiselta metsältä. Ei ole makuuni. Vetäköön mammat herneen nokkaan nyt sitten kun ei "hyvän" päälle ymmärretä 😅

Vierailija

Hehee näitä juttuja!

"Riistan maku" on yksi ruoanlaiton suurimpia myyttejä. Koko termi on keksittyä kaupallista käyttöä varten luotu illuuysio, joka on mitä ilmeisemmin uponnut myös jonkun riistaa syövän aivoihin.

Todellisuudessa mitään "riistan makua" (heh :D) ei ole olemassakaan. Hirvi maistuu hirvelle, peura peuralle, sika sialle, sorsa sorsalle ja teeri teerelle. Jokainen vähääkään ruoalaitosta tai eri liharuoista edes vähää ymmärtävä tietää tämän.

Teidän loppujenkin kannattaisi ottaa asiassa opiksi!

Esimerkiksi nuoren teeren file on huomatavasti naudanfileetä miedomman makuista "normaalia" punaista lihaa. Hirvenlihassa on hieman enemmän luonnetta kuin naudassa, vaikka muutoin ovatkin pitkäölti aivan samaa makua.

Sorsalinnut ovat maku erikseen, näissäkään ei heinäsorsa ja ankka eroa perusmaultaan, tosin rasvan määrässä on valtava ero.

Vierailija

Peuraa, hirveä, poroa ja jänistä olen maistanut, ja niissä oli kaikissa samankaltainen riistainen maku. En pidä niistä ollenkaan. Täytyypä maistaa vielä teeren lihaa, jos sitä jostakin saa sopuhintaan.

Villisika on ihan hyvää. AP

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat