Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kertoisitko esimiehellesi jos työkaveri..

Vierailija

Jos työkaverisi sairastaisi migreeniä ja huomaisit, että tällä alkaa nämä 'kohtaukset' aina sillon kun hän on ollut edellisenä iltana juhlimassa, niin kertoisitko tästä havainnosta esimiehelle? Migreeniä siis oikeasti sairastaisi ja pää olisi oikeasti kipeä, mutta jättää joka kerta tulematta tämän takia töihin kun tiedät, että hän on edellisenä päivänä juonut alkoholia. Eli alkoholi ilmeisesti laukaisee tuon migreenin päälle?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Jos olisi jatkuvaa ja usein tapahtuvaa, niin kertoisin. Ihan vain sen takia, että alkoholin käyttö on mahdollisesti ongelma. Jos satunnaista, niin antaisin olla, koska ei voi mennä takuuseen, että migreeni johtuu todella krapulasta.

Vierailija

Ei todellakaan olisi minun asiani, enkä todellakaan siis kertoisi. Jos tietäisin että minulla olisi työkaveri joka tuollaisesta kantelisi, etsisin uutta työpaikkaa sillä tuolla ei olisi tervettä työskennellä kun joku kyylä olisi aina väijymässä tilannetta jolla käräyttää toinen.

Vierailija

Jos vaikuttaisi mun työhön (eli jatkuvasti kollegan hommat mulla hoidettavana tai omat työt seisoo kaverin poissaolojen vuoksi) ja olisi jatkuvaa (useammin kuin kerran-pari kuussa), niin saattaisin mainita jotenkin varovasti. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan olisi minun asiani, enkä todellakaan siis kertoisi. Jos tietäisin että minulla olisi työkaveri joka tuollaisesta kantelisi, etsisin uutta työpaikkaa sillä tuolla ei olisi tervettä työskennellä kun joku kyylä olisi aina väijymässä tilannetta jolla käräyttää toinen.

Ei ole sinun asiasi jos joudut tekemään hänen työt omien lisäksi ja olemaan sen takia pitempään mahdollisesti töissä? 

Vierailija

En tietenkään esimiehelle, vaan kysyisin suoraan tältä työkaverilta asiaa. Onkohan hoitoalan työpaikka kyseessä? Ainakin täällä kaakossa harrastetaan just tuota, että mennään vaikka porukalla esimiehelle valittamaan työkaverista ja tämä itse ei välttämättä tiedä, mitä pitäisi työssään tai käytöksessään kohentaa.

Vierailija

En.
Mistä varmuudella edes tiedät mikä migreenin laukaisee? Ja jos kerran sairastaa migreeniä niin sehän riittää syyksi olla pois töistä, lääkärintodistuksella tietenkin.

Vierailija

Minun työpaikallani useampi harrastaa tuota. Pomoa ei kiinnosta pätkääkään, kun kyseessä on hänen suosikkinsa. Auta armias, jos joku muu on aiheesta poissa, niin mikä paskanjauhaminen selän takana on käynnissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En.
Mistä varmuudella edes tiedät mikä migreenin laukaisee? Ja jos kerran sairastaa migreeniä niin sehän riittää syyksi olla pois töistä, lääkärintodistuksella tietenkin.

Mutta jos hän tietää itse, että alkoholi laukaisee migreenin ja hän sitä juo vaikka seuraavana päivänä on työvuoro niin tarvitseeko työnantajan silloin maksaa palkkaa tästä jos omalla toiminnallaan aiheuttaa sen?

Vierailija

kohtauksia olisi ilmeisen harvon, jos ne aina seuraisivat sellaista työkaverin alkoholinkåyttä, josta minä tietäisin.

Samalla huomaisin, että niihin alkoholinkåyttötilantrisiin, joista minä tiedän, liittyy yleensä muitakin migreeniä laukaisevia tekijöitä, kuten stressiä ja järjestelyvastuuta ja valvomista.

En puhuisi esimiehelle mitään, mutta ehkä kysyisin työkaverilta, voiko tilannetta jotenkin helpottaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun työpaikallani useampi harrastaa tuota. Pomoa ei kiinnosta pätkääkään, kun kyseessä on hänen suosikkinsa. Auta armias, jos joku muu on aiheesta poissa, niin mikä paskanjauhaminen selän takana on käynnissä.

Just näin täällä.

Vierailija

Enpä ole ikinä katsonut asiakseni puhua kenenkään poissaoloista. Vuosien aikana useampikin työkaveri joilla ollut mitä mystisempiä sairauksia maanantaisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun asiasi jos joudut tekemään hänen työt omien lisäksi ja olemaan sen takia pitempään mahdollisesti töissä? 

No jos tietäisin 100% varmasti enkä veikkailisi yms. että työntekijä on krapulassa ja siksi saan useinkin lisätöitä, niin mainitsisin asiasta hänelle. Jos ei menisi perille niin voisin pomolle sanoa mutta sitten kun olen sanonut itse henkilölle siihen asti että välimme ovat tulehtuneet. Jos se saisi migreenikohtauksen lasista viiniä tjms. niin en mää siitä sen enempää valittaisi kuin siitä että joku yh-äiti huolehtisi sairaasta lapsestaan kerran viikossa ja olisi siksi poissa. Sympatiat saisi vaan.
Eniten ihmetyttää että miksi edes tietäisib hänen henk kohta asiansa noin hyvin ja varmuudella. Eli kantelisin varmaan itsestäni poliisille, koska olisin pelottava stalkkeri.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat