Reilu palkka?

Vierailija

Olen kunnalla töissä 2 vuotta ja meillä palkat menee KVTES:in mukaan. Minulla on ollut taulukkopalkka koko tämän ajan, eli minimissään 1859,65 € ja se on nyt tavallisten korotusten myötä noussut 2000 euroon.

Viime viikolla tuli tietooni, että edeltäjäni joka jäi eläkkeelle sai tästä työstä peruspalkkaa n. 2160€ (+ikä ja henk.koht. lisät).

Aloin miettimään, että onko tämän miten reilua ja onko ihan yleinen käytäntö, että jos vanhalle työntekijälle on maksettu KVTESsiä suurempaa palkkaa niin uudelle työntekijälle palkka otetaan lista-hinnalla vaikka teen kuitenkin samaa työtä ellen jopa enemmänkin?

Kommentit (3)

Vierailija

Ei kohta kenellekään makseta minimiä enempää. Minimistäkin hallitus yrittää päästä eroon. En saa yksityisellä edes tes:in mukaista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen kunnalla töissä 2 vuotta ja meillä palkat menee KVTES:in mukaan. Minulla on ollut taulukkopalkka koko tämän ajan, eli minimissään 1859,65 € ja se on nyt tavallisten korotusten myötä noussut 2000 euroon.

Viime viikolla tuli tietooni, että edeltäjäni joka jäi eläkkeelle sai tästä työstä peruspalkkaa n. 2160€ (+ikä ja henk.koht. lisät).

Aloin miettimään, että onko tämän miten reilua ja onko ihan yleinen käytäntö, että jos vanhalle työntekijälle on maksettu KVTESsiä suurempaa palkkaa niin uudelle työntekijälle palkka otetaan lista-hinnalla vaikka teen kuitenkin samaa työtä ellen jopa enemmänkin?

En nyt oikein ymmärrä, mistä purnaat. Edeltäjäsi oli ilmeisesti ollut tuossa työssä pitkään, jolloin hän KVTEsin mukaan oli oikeutettu ikälisiin. Henkilökohtaista lisää maksetaan hyvin suoritetusta työstä, siihen sinullakin on mahdollisuus tulevaisuudessa (kaksi vuotta olet vasta ollut), samoin kuin noihin ikälisiinkin.

Vierailija

Viestin tarkoitus oli siis tuosta ihan peruspalkasta "purnata". Jos se minulla on ollut 1859,65 euroa ja edeltäjällä 300 euroa suurempi? Tarkoitin tuossa aloituksessa "(+ikälisät ja henkilökohtaiset lisät)" sitä, että edeltäjä sai kyseiset lisät tuon 2160 peruspalkan päälle. Toivottavasti sain selitettyä tämän paremmin :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat