Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELP!! Kylkiluiden kutina sisäpuolella!

Vierailija

Olenkohan tulossa hulluksi vai mikä ihme vaivaa?
Ajoittain kylkiluitani kutittaa sisäpuolelta aivan järkyttävästi. Siis oikeasti niin pahasti, että tekisi mieli vetää vatsa auki, jotta pääsisi rapsuttamaan. Varmaan jokainen, joka ei itse yllä rapsuttamaan selkäänsä, tietää kuinka h*lvetillinen se kutina on, kun ei voi tehdä sille mitään. Myös sääriäni kutittaa ajoittain niin paljon, että olen raapinut ne verille. Täistä, luteista tms. ei voi olla kyse. Kutina alkoi joskus kesällä ja se tulee parin päivän sykleissä: ensin rauhallista, sitten järkyttävä kutina pari päivää -ja nimenomaan tuolta kylkiluiden sisäpuolelta.
Onko täällä kenelläkään ollut vastaavia oireita? Googletin suomeksi ja englanniksi, mutta lähinnä löysin vastauksia munuaisten vajaatoimintaan liittyvään vasemman kyljen kutinaan. Mulla kutiaa molempien kylkien kylkiluut, ja pirusti kutiavatkin. :( Lääkärille...?

Kommentit (5)

Vierailija

Mulla on tuota säärien kutinaa myös, sen olen olettanut johtuvan huonosta ääreisverenkierrosta tai vastaavasta. Etenkin jos seison kauan paikallani, sääriä alkaa ensin kuumottaa, sitten ihoon ilmestyy himmeitä punavioletteja "läiskiä"/täpliä ja alkaa kamala kutina, ja eihän se raapiminen siihen mitään auta koska se ei tunnu ihon pinnassa, mutta on kuitenkin pakko raapia.

Vierailija

Mulla se tuntuu säärissä pinnalla, mutta kyljissä sisäpuolella. Säärissäkin se kutina on kyllä niin kova, että raavin ne verille. Etenkin iltaisin se kutina on kovaa kutinapäivinä. :/

Eniten ihmetyttää toi kylkiluiden kutina, koska siitä en löytänyt googlettamallakaan mitään. /ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat