Paljon pitää nostaa vero%,että saa tonnin palautukset?

Vierailija

En oo niin fiksu,että osaisin laskea paljon pitää nostaa veroprosenttia,jotta sais 1000e palautuksen. Luin jostain,että jos nostaa 5% niin saisin 1000e palautuksen, onko totta? Jos auttaa niin näillä näkymillä tienaan ens vuonna 8100e. Jos ihmettelette miks tienaan noin vähän niin loppuu toukokuun lopussa duunit niin en viiti nostaa tota verotettavaasummaa,jos en löydäkään uutta duunia. (Älysin just,että tienaan niin vähän,et onko toi tonnin palautus edes mahdollista?:D)

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Mun viime vuoden tulot oli n. 15tuhatta ja palautusta tulee tonni. Johtuu just siitä et oikea prosentti on jossain 7 tietämillä mutta palkasta on mennyt 25%.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En oo niin fiksu,että osaisin laskea paljon pitää nostaa veroprosenttia,jotta sais 1000e palautuksen. Luin jostain,että jos nostaa 5% niin saisin 1000e palautuksen, onko totta? Jos auttaa niin näillä näkymillä tienaan ens vuonna 8100e. Jos ihmettelette miks tienaan noin vähän niin loppuu toukokuun lopussa duunit niin en viiti nostaa tota verotettavaasummaa,jos en löydäkään uutta duunia. (Älysin just,että tienaan niin vähän,et onko toi tonnin palautus edes mahdollista?:D)

Tää oli jo niin tollukka kysymys, ettei mitään rajaa. 

Vierailija

Joo, no toi vero.fi-n laskuri vaatii sellaisia tietoja,joita mulla ei ole! Varmaa ens kuun puoles välis tulee ens vuoden verolaskuri? Laskin,että 7% on 8100e:sta 567e eli sillon 8667e pitäis laittaa siihen verokorttiin verotettavaks summaks? Vai? Oon vähä hölmö! Oon yleensä saanu 200-500e palautuksia,mutta en oo ikinä merkannut ylös et paljon oon nostanu veroprosenttia,jotta oon saanu 200-500e palautuksia. Olis tosiaan kiva saada tonni palautuksia... :) Ap

Vierailija

Mun mielestä tämä kysymys oli jo pelottava. Miten joku voi olla noin yksinkertainen ja tyhmä? Miten se on mahdollista, kun voi vaikka itseopiskella veroasioita, jos ne ovat vaikeita?

Toivon todella ettei kukaan aikuinen ihminen elää noin kuplassa. Jos olet 18-20v ja vasta omaa taloutta opettelemassa, ehkä sitten ymmärrän...

Vierailija

Isot palautukset ovat huonoa verosuunnittelua. Säästä ennemminkin 100€ kuussa ja kun 1000€ on täynnä, sijoita vaikka osakkeisiin niin rahaa alkaa tulla jatkossakin.

Vierailija

Riippuu ihan tuloista. Jos sun vuositulot on 8000€ niin 5% on vain 400€. Sun pitää nostaa ainakin 13% saadaksesi tonnin takaisin. Ei mitään järkeä, eli jos nyt on veroprossa n 20 niin korotuksen jälkeen 33 (plus se 6-7% eläke- yms maksuja)

Vierailija

Aloittaja ei ilmeisesti tiedä yhtään, mitä prosentti tarkoittaa?

Prosentti on yksi sadasta. Paljonko prosentti on euroina, riippuu siitä monestako eurosta se lasketaan. Samoin se, montako prosenttia on tonni, riippuu siitä, monestako tonnista sitä lasketaan.

Jos vuositulosi olisi 100 000e, olisi tonni siitä yksi sadasosa - eli yksi prosentti (1/100). Sadan tonnin vuosipalkalla yhden prosentin (1/100=0,01) ylimääräinen ennakonpidätys siis riittäisi antamaan tonnin palautuksen. 

Jos vuositulosi olisi 10 000e, tarvittaisiin tonnin palautukseen luonnollisesti 10-kertainen määrä prosentteja, eli 10%. Koska tuhat euroa on kymmenestä tuhannesta 1/10 = 0,10, eli kymmenen prosenttia.

Kun tiedät mitä prosentti tarkoittaa, on helppo laskea montako prosenttia tuloistasi tarvitaan jotta kokoon tulee tonni. 1000e on 8100e eurosta noin 1/8. (Voit verrata tätä tuohon kymppitonniinkin - koska 1/8 on isompi määrä kuin 1/10, niin voit heti huomata että prosenttejakin tarvitaan enemmän kuin 10). 1/8=0,125 eli prosentteina 12.5%. Tämän verran sinun siis pitää maksaa YLIMÄÄRÄISTÄ ennakonpidätystä, jotta saisit tonnin palautuksia.

Jotta tiedät paljonko sinun pitää kokonaisuudessaan maksaa, niin laske verokorttilaskurilla (kunhan se aukeaa verottajalla) mikä olisi OIKEA ennakonpidätyksesi. Lisää siihen sitten tuon 12,5%. Prosenttia voi itse nostaa vapaasti, eli sinun ei tarvitse miettiä millä tuloilla tuon verran menisi, vaan nostat vaan kortin tultuasi prosenttia itse (joko ilmoittamalla suoraan palkanlaskijalle, tai ylimerkkaamalla verokortin prosentin itse). 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat