Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TUPAKOINNIN LOPETTAMINEN. YSKÄ. ONKO NORMAALIA?

Vierailija

Oon puolen vuoden ajan peltollut epäsäänöllisesti poltin kesän ja lopetin syksyn aikana on poltellu välillä ja nyt viimeset reilu viikon poltin jokapäivä. Ja päätin, että nyt loppuu kokonaa! Oon viimeks polttannu maanataina. Eli jo 6 kokonaista päivää ilman tupakkaa. Tämän aikana mulle on tullut jatkuvat kutina kurkkuun tavallaan yskittää, mutta tavallaan ei. Koska tuntuu, että yskittää mutta kun yritän yskiä niin se vain kuivaa eikä auta yhtään. Eikä oikeastaan mun ees tarvis yskii mut silti kutina on läsnä kokoajan.
Myös limaa on jokin verran noussut. Sekä välillä olen tuntenut pientä kipuilua rintojen ja kylkien sekä lapojen alueella.

Myös huomasin tupakoidessa että hengitys oli työläämpää ja hengästyin tosihelposti esim pienessä ylämäessä. Nyt kuitenkin tuo on ehkä helpottanut hieman.

Onko minulla kuinka suuri todennäköisyy että oon saannu syövän tuosta puolen vuoden tupakoinnista? Enempää en oo koskaa polttannu.

T: Kohta 16v POIKA

Kommentit (8)

Vierailija

Täällä oli aiemmin tuossa kesällä henkilö, joka oli saanut keuhkosyövän jo kahden viikon polttamisesta eli kyllä se on hyvin todennäköistä.

Vierailija

On normaalia että limaa nousee ja yskittää. Tervat ym vaan poistuu keuhkoista. Helpottaa ajan kanssa.

Sh

Vierailija

Itse olen polttanut on-off reilut 15 vuotta. Joka lopettamisen jälkeen iskenyt viikon, parin "puhdistusyskä". Keltaisia ysköksiä ja muuta viehättävä. Toivotaan, että edellinen kerta oli viimeinen...

Vierailija

On normaalia. Johtuu siitä, kun keuhkosi alkaa puhdistua kaikesta tervasta ja muusta. Myös liman eritys lisääntyy.

Vierailija

Ei sun syöpää kannata pelätä. On ihmisiä jotka polttaa 60 vuotta tupakkaa eikä sairastu. Toki riippuu ihmisestä, mutta olisi aika isot erot. Jos LÄHIsuvussasi ei ole huomattavan paljon keuhkosyöpä/muita syöpä tapauksia. Niin ei sulla mitään syytä ole pelkoon.

Vierailija

huoh, itsellä kans ensimmäinen savuton päivä takana, ja yskäänkuolemishetkiä ootellessa. oon raskauksien takia aikanaan lopettanu, ja muistan ne hirveät yskät, tuntu että kylkiluut murtuu. nyt on pakko lopettaa ihan pelkän itseni takia!!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat