Mikä matkalaukku paras 10-vuotiaalle? REppu? Lentolaukku? Aikuisten?

Vierailija

Eli juuri 10-v. täyttäneelle, mikä olisi paras matkalaukku?
(Lentomatka, sisältäen myös kohteessa paljon autoilua ja paikan vaihtoa.)

Semmoiset lasten kuvioiset taitaa olla jo vähän lapsellisia.
Mietin olisiko aikuisten lentolaukku vielä liian hankala/iso (kyseessä ihan norm.kokoinen tai oikeastaan aika pitkä, mutta ylihoikka poika)...?

Toisaalta, jos ottaisi pelkän repun koneeseen, sinne ei paljoa mahdu...

Meille siis tärkeää että saadaan myös mahd. paljon tavaraa mukaan koska pitkä reissu, ja hyödynnettyä kaikki laukkuhommelit. Ja koska vanhempien kädet tulee myös olemaan täynnä (ja pitää varautua auttamaan nuoremman sisaruksen tavaroissa), olisi hyvä että tämä reissuun lähtiessä just 10v. pystyisi tosiaan huolehtimaan itse siitä laukustaan.

Kommentit (14)

Vierailija

Ehkäpä pienenpuoleinen lentolaukku hyvillä pyörillä ja säädettävällä vetoaisalla olisi hyvä, ei kaikkein suurin mitä matkustamoon voi viedä, etenkin jos lapsen pitää pääsääntöisesti itse selviytyä laukun kanssa (koska muilla seuruessa omat laukkunsa). Jos mukaan mahtuisi kevyt reppu automatkoja varten, että voi olla matkapuuhaa varten kirjoja ja sen sellaista, se olisi kiva. Sellainen, minkä voi rullata kokoon lentomatkoja varten, vai "sulloa omaan taskuunsa". 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä pienenpuoleinen lentolaukku hyvillä pyörillä ja säädettävällä vetoaisalla olisi hyvä, ei kaikkein suurin mitä matkustamoon voi viedä, etenkin jos lapsen pitää pääsääntöisesti itse selviytyä laukun kanssa (koska muilla seuruessa omat laukkunsa). Jos mukaan mahtuisi kevyt reppu automatkoja varten, että voi olla matkapuuhaa varten kirjoja ja sen sellaista, se olisi kiva. Sellainen, minkä voi rullata kokoon lentomatkoja varten, vai "sulloa omaan taskuunsa". 

Joo mä mietin kanssa, että oisko "liikaa", jos olisi sekä reppu (pieni/keskikokoinen) että sitten joku lentolaukku...

(Koneeseenhan se lapsi saisi mielestäni viedä myös molemmat, koska kohtuukokoinenreppu olisi se "personal item" vrt. käsilaukku.)

Täytyy katsoa noista meidän nykyisistä (meillä on jo ainakin 3 cabin-kokoista vetolaukkua, yksi on varsinkin aika kevyt), vai pitääkö ostaa vielä uusi...

Mutta kokemuksia olisi ylipäänsä kiva kuulla, minkänäköisillä ja -kokoisilla matkalaukuilla muiden 10v:t matkustaa.

ap

Vierailija

Meillä oli lapsella reppuvetolaukku. Lentolaukkua vähän isompi tai samaa kokoa. Sain sen itse selkääni kun oli tarve ja silti pystyin hoitamaan omat matkatavarani. Useimmin lapsi hoiti laukun itse. Painavat tavarat olivat minun laukussani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lapsella reppuvetolaukku. Lentolaukkua vähän isompi tai samaa kokoa. Sain sen itse selkääni kun oli tarve ja silti pystyin hoitamaan omat matkatavarani. Useimmin lapsi hoiti laukun itse. Painavat tavarat olivat minun laukussani.

Toi ois just hyvä, mutta laittakaapa linkkejä / vinkkejä, millainen ja mistä?! Samsonitella esim. on joku Star Wars, mutta sen ikäsuositus 6-9 v. ja siitä myös poika (joka vielä 9v.) sanoi jo että ei sellaista (eli liian lapsellinen jo hänen makuun).

Tuommoinen reppuvetolaukku meillä on nuoremmalla (matkan aikaan 7v.), ja meinaan ostaa uuden laadukkaamman reissua varten hänelle. Mutta tosiaan tuommoisille isommille en ole löytänyt semmoista ihan "neutraalia".

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo mä mietin kanssa, että oisko "liikaa", jos olisi sekä reppu (pieni/keskikokoinen) että sitten joku lentolaukku...

(Koneeseenhan se lapsi saisi mielestäni viedä myös molemmat, koska kohtuukokoinenreppu olisi se "personal item" vrt. käsilaukku.)

Täytyy katsoa noista meidän nykyisistä (meillä on jo ainakin 3 cabin-kokoista vetolaukkua, yksi on varsinkin aika kevyt), vai pitääkö ostaa vielä uusi...

Mutta kokemuksia olisi ylipäänsä kiva kuulla, minkänäköisillä ja -kokoisilla matkalaukuilla muiden 10v:t matkustaa.

ap

Meillä tuossa iässä reissuilla, joihin kuului pitkät lennot ja sitten paikasta toiseen siirtymistä (jolloin joka päivä liikuttiin ainakin autoon ja majoitukseen laukkujen kanssa) nuo pienehköt lentolaukut oli parhaat. Liian pitkä vetoaisa oli huono yhdessä laukussa, kun sitä ei saanut säädettyä, laukku kulki liian kaukana lyhyehköstä vetäjästä :) En tunne nykyisiä matkatavarasäännöksiä (riippuuhan se yhtiöstäkin), että saako lapsella olla sekä lentolaukku, että reppu, kun moni yhtiö rajoittaa niin rankalla kädellä matkustamotavaroita ja ruumaan meneviäkin (lipun hintaan kuuluvia). Pieni päiväreppu oli sitten kätevä nähtävyyksillä, jos oli paljon kävelyä ja tarvittiin takkia tai juomapulloa sun muuta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Millainen on ylihoikka poika? Siis laihempi kuin hoikka? Ei kovin raskasta hänelle sitten.

No joo just semmoinen painon tosi alakäyrillä menevä... :) oli jossain kohtaa jo vähän terkkarin seurannassakin. Ruokaa tarjotaan kaikenlaista mutta on kovin ronkeli.... No mutta se olisi jo toisen ketjun aihe. Mutta tosiaan tähän ketjuun sikäli relevantti tieto, että tosiaan mitään ihan kauheaa tavaramäärää ei hänelle toisaalta raatsisi lastata - toisaalta käytännön kannalta kuitenkin järkevissä määrin mahd. paljon...

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Millainen on ylihoikka poika? Siis laihempi kuin hoikka? Ei kovin raskasta hänelle sitten.

Alihoikan vastakohta tietty. Se tarkoittaa todella, todella laihaa ihmistä. Koska ylihyvä on todella hyvä, niin ylihoikka on todella laiha. Ekkö oo käyny pohojammaalla?

Vierailija

Meillä on 10-vuotiaalla tytöllä aikuisten matkalaukku (itse halusi). Ne pystyssä olevat laukut rullaavat todella kevyesti eteenpäin, mutta vaatii tietysti esim. asfaltin.

harpyija

Meillä ostettiin aikanaan 9-vuotiaalle perässä vedettävä lentolaukku. Taitaa olla niin suuri kuin matlustamoon saa viedä.

Yleensä on laitettu se kuitenkin ruumaan ja koneeseen vain mukaan pienehkö reppu jossa matkalukemista, juotavaa, kännykkä ja tabletti latureineen.

Hyvin on tyttö pärjännyt laukun kanssa sen mitä tarvinnut. Laukku on ihan cittarista ostettu Benettonin turkoosi lentolaukku. Ei kovin hyvälaatuinen siinä mielessä että aisa rikki sillä tavalla että sitä ei saa enää täyteen pituuteen. Ei haittaa tytön käytössä kylläkään.

Vierailija

Lentolaukku on hyvä, meillä on 6v, joka jaksaa hyvin vetää lentolaukkua perässä. 10v jaksaa kantaa laukkunsa myös silloin, kun renkaille sopiva tie loppuu. Toinen vaihtoehto on renkailla varustettu reppu, joka on kevyempi kuljettaa silloin, kun laukkua ei voi vetää perässä. Mutta reppujen koko voi olla ongelma, saako 10v sen hyvin selkään, ettei paino tule väärään kohtaan ja hankaloita kantamista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat