Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnossa ei pattereita - mistä lämmitys tulee?

Vierailija
22.11.2015 |

Kävin tänään katsomassa vuokra-asuntoa, yksiö jossa pieni erillinen keittiö ja lattialämmitteinen kylpyhuone. Pattereita ei vaan näkynyt olevan missään, mutta asunnossa ei ollut kylmä. Miten lämmitys tulee?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nautaa lämmittää hyvin   pienen  yksiön.    Meillä on yläkerran  kylppärissä  lattiassa  kuumaan veteen kytketty    lattialämmitys. Aina on   ihanan    lämmin. Muuten on kaukolämpö.  Pakkasella yksi makkari on yöllä kylmä ,  pidämme siellä  sähköpatteria varalla.

Vierailija
22/24 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattialämmitys, kattolämmitys, ilmalämpöpumppu tai lattiassa olevat ritilät, joista lämpö tulee (en tiedä, miksi tätä kutsutaan, mutta mun monen koulukaverin kotona oli tämmöiset - he kaikki asuivat saman ihmisen rakentamissa taloissa, joka ilmeisesti suosi näitä).

Se on ilmalämmitys, jossa on ne ritilät lattiassa.

Meillä on ja on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattialämmitys luultavasti. Ei kovin hyvä, sillä ei jos on vesikiertoinen, lämpötilaa ei pääse itse säätämään. 

Meillä kyllä on vesikiertoiselle lattialämmitykselle ihan oma termostaatti. Ei sitä hullukaan lämpöisen veden kiertoon laita.

Näin pitäisi olla kaikilla, mutta vanhemmissa taloissa voi olla tuo lämminvesisysteemi, mutta se on kyllä ihan hanurista.

Vierailija
24/24 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattialämmitys, kattolämmitys, ilmalämpöpumppu tai lattiassa olevat ritilät, joista lämpö tulee (en tiedä, miksi tätä kutsutaan, mutta mun monen koulukaverin kotona oli tämmöiset - he kaikki asuivat saman ihmisen rakentamissa taloissa, joka ilmeisesti suosi näitä).

Se on ilmalämmitys, jossa on ne ritilät lattiassa.

Meillä on ja on hyvä.

Jatkan vielä, että lämmön tähän systeemiin voi tuottaa millä haluaa: puu, kaasu, sähkö ja vilp ja öljy, joka on meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän