Mulle on tullu joku ihmeellinen herkkyys alkoholiin

Vierailija

En ole kuluneen kahden vuoden aikana juonut juurikaan, satunnaisesti välillä. Noin 10 kertaa vuodessa, jos sitäkään. Ja ne ei ole ollut kaikki läheskään känniin juomista, lasken tuohon ne rennot maistelutkin.
Ennen pystyin juomaa illassa yhden viinapullon raakana (+lukuisat muut juomat) mutta ei tullut krapulaa. En nyt tuota kehuakseni maininnut vaan ihan selkeyttääkseni tätä juttua.
NOH! Nyt on ollut tässä kuussa kaverin synttärit ja firman pikkujoulut. Viime viikonloppuna aloittelujuomiksi kotona join 2 tölkkiä lonkeroa ja baarissa 4 annosta lonkeroa, siideriä, yhden drinkin. Ei tuntunut missään ja lähdettiin kotia kun alko olemaan jo tylsää. Kotiin päästyä menin meikkien pesun kautta nukkumaan, ehdin olla ehkä minuutin silmät kiinni kun oksennus nousi kurkkuun. Oksensin sitten kaksi kertaa sinä yönä > aamulla ei mitään.
Eilen meillä oli firman pikkujoulut, ja taas sama homma. En juonut paljoa, mutta jouduin lähtemään kesken kaiken pahan olon takia. Oksensin neljä kertaa. Nyt ei tunnu mitään krapulaa, väsyttää vaan.

Miten voi olla, että mielestäni pienistä määristä alan oksentamaan? Ennen olin juonut ihan törkeen paljon, että mut sai oksentamaan keskellä yötä.
Muilla mitään viisaita sanoja??
-N23

Kommentit (11)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ite oksennan 2 annoksen jälkeen. Siksi nykyään absolutisti. N 38v

Viisas päätös. Oon itse vähän ollut tän kannalla kanssa jo jonkin aikaa. Nää viikonloput vaan lisää sitä fiilistä että pitäisköhän lopettaa ihan kokonaan..
Ap

Vierailija

Mun elimistö ei siedä siidereitä. Mulle saattaa tulla parin siiderin jälkeen sellainen olo, että olisin vetänyt koko yön kaksin käsin ja päätynyt oksentelemaan.
En tiedä mistä johtuu, mutta jos juon illan väkeviä, mieluiten aina samaa merkkiä ja mahdollisimman mietoja. Eli mieluummin cocisvodka kuin joku caipiroska (joo, en tiedä miten kirjoitetaan). Niin ei tule pahaa oloa, ei edes välttämättä krapulaa.

Vierailija

Mulla alkoi tuon ikäisenä myös samanlainen. Eipäs enää keho kestänytkään niin kuin ennen :D Jossain vaiheessa tuntui, ettei se kestänyt enää mitään, vaan paha olo alkoi iskeä jo ensimmäisten jälkeen. Siihen loppui mun ryyppäämiset ja nykyään jos otan, niin hyvin hitaasti ja vain muutaman.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi tuon ikäisenä myös samanlainen. Eipäs enää keho kestänytkään niin kuin ennen :D Jossain vaiheessa tuntui, ettei se kestänyt enää mitään, vaan paha olo alkoi iskeä jo ensimmäisten jälkeen. Siihen loppui mun ryyppäämiset ja nykyään jos otan, niin hyvin hitaasti ja vain muutaman.

On tää kyllä jännä.. Just sillon parisen vuotta sitten ku meni vielä turhanki lujaa, pystu kiskomaan kaksin käsin vaikka koko yön. Ehkä tää on mun kehon viesti, että lopeta! ;D
Ap

Vierailija

Jos pitää kahden vuoden totaalitauon niin toleranssi laskee aika dramaattisesti.
Muita vaihtoehtoja ovat sitten mitä teit ennen/jälkeen ryypiskelyn, joku "piilevä" sairaus tai ihan vaan se, että kun ikää tulee lisää niin ei kroppa kestä enää mitään rasitusta samalla tavalla kuin ennen (dokaaminen rasittaa kroppaa aika rajustikin, eri tavalla tosin kuin vaikka urheilu). Tosin 23-vuotiaalla syy ei vielä liene vanheneminen.

Vierailija

En tiedä, mutta ei kyllä ole mikään ylpeilyn aihe, jos noinkin paljon (8-10 annosta) pystyy vetämään alkoholia kerralla. Se kertoo, että elimistölläsi on jo aikamoinen toleranssi. Toleranssin saa vain juomalla.

Itse juotuani kolme tuoppia kaljaa olen jo ihan kunnolla kännissä. Siksi juonkin korkeintaan 1-2, ja nekin harvoin. Ap, kannataisi miettiä, haluatko todella tuhota sisäelimesi ja kasvattaa syöpäriskisi pilviin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta ei kyllä ole mikään ylpeilyn aihe, jos noinkin paljon (8-10 annosta) pystyy vetämään alkoholia kerralla. Se kertoo, että elimistölläsi on jo aikamoinen toleranssi. Toleranssin saa vain juomalla.

Itse juotuani kolme tuoppia kaljaa olen jo ihan kunnolla kännissä. Siksi juonkin korkeintaan 1-2, ja nekin harvoin. Ap, kannataisi miettiä, haluatko todella tuhota sisäelimesi ja kasvattaa syöpäriskisi pilviin.

Tulihan se sieltä :D en todellakaan halua ylpeillä yhtään millään. Viime viikonloppunakin join ne annokset, joita tuli juotua, hyvin hitaasti ja ripoteltuna saunasiideristä sinne yöhön kun lähdettiin pois baarista.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä :D en todellakaan halua ylpeillä yhtään millään. Viime viikonloppunakin join ne annokset, joita tuli juotua, hyvin hitaasti ja ripoteltuna saunasiideristä sinne yöhön kun lähdettiin pois baarista.
Ap

Paljon se silti on. Lisäksi pohdin, että jos todella olet vasta 23v. ja sanoit, että "ennen" vedit pullon(!!!??) viinaa raakana plus muita juomia, niin kuinka aikaisin olet oikein juomisen aloittanut elämässäsi? Pullo viinaa raakana (jos kuvitellaan vaikkapa perus kk pullo tms) sisältää niin paljon alkoholia, että aivan hirvittää missä jamassa sisuskalusi ovat. Todennäköisesti ainakin maksasi on jo rasvoittunut. Ymmärräthän, että alkoholisti ei yleensä itse myönnä olevansa alkoholisti, eikä näe juomistottumuksissaan mitään outoa? Tämän vuoksi lomakkeissakin on kohta, jossa kysytään: onko läheisesi ollut huolissaan juomisestasi?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat