Äitini jakoi fb:ssä "sehän oli vain tukkapölly"-kuvan, eli tukkapöllyjä vastustavan jutun. Loukkaa aivan perkeleesti

Vierailija

kun mutsi on kuitenkin lapsuudessa niitä tukkapöllyjä ja muita väkivallantekoja meille antanut. Nyt sitten esittää jotain täydellistä äitiä jakamalla tuommoisia.

Ihan yllätyin kun se päivitys niin kovin mun leuat loksautti, ikää on kuitenkin mulla lähemmäs 40 ja olen mielestäni kovastikin äitijuttujani itseni kanssa käsitellyt. En näköjään sitten kuitenkaan tarpeeksi.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

No sano asiasta äidilles suoraan äläkä tänne vaahtoa. Jos et kehtaa, kun mamille tulisi sitten paha mieli nii voi toista, niin ole sitten hiljaa täälläkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin ajatuksesi. Kerro ne myös äidillesi?

Olen äidilleni joskus kännipäissäni avautunut kirjallisesti. Äiti on luvannut että puhutaan, sitä päivää ei vaan ole tullut. En viitsi enää yrittää, olen aika monta aloitetta siihen tehnyt.

-ap

Vierailija

Entäpä jos äitisi onkin nyt sitten vuosikymmenten jälkeen älynnyt, että hänen toimintansa silloin aikoinaan ei olekaan ollut oikein?

Vierailija

Olen saanut kuulla (en tosin äidiltäni), että hänen isänsä on myös pahoinpidellyt häntä lapsena, ehkä siksi jakoi sen. Ehkä on onnellisesti "unohtanut" mitä meidän lapsuudessa tapahtui. En tiedä.

Voi tietysti olla jotain piiloviestiäkin, koskaan ei ole meiltä mitään loukkauksia anteeksi pyytänyt.  Pystyn kyllä pääsääntöisesti asian kanssa elämään ihan hyvin, mutta joskus näköjään vähän menee tunteisiin :D

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kuulla (en tosin äidiltäni), että hänen isänsä on myös pahoinpidellyt häntä lapsena, ehkä siksi jakoi sen. Ehkä on onnellisesti "unohtanut" mitä meidän lapsuudessa tapahtui. En tiedä.

Voi tietysti olla jotain piiloviestiäkin, koskaan ei ole meiltä mitään loukkauksia anteeksi pyytänyt.  Pystyn kyllä pääsääntöisesti asian kanssa elämään ihan hyvin, mutta joskus näköjään vähän menee tunteisiin :D

-ap

Ymmärrän ton tunteisiin vetoamisen, veri on vettä sakeampaa, eikä aina positiivisessa mielessä. Vaikka kuinka olisi käsitellyt asiat mielessään, perhe iskee joskus vyön alle uudestaan ja uudestaan.

Vierailija

Saitko tukkapöllyä aiheetta vai aiheesta? Siinä on vissi ero.

Olen minäkin varmaan saanut, mutta aiheesta ja siksi olen unohtanut ne. Eli olen kokenut ne aiheellisena rangaistuksena opiksi itselleni. Silloin niissä ei ole ollut mielestäni mitään pahaa, sanovat nämä spykolokit mitä tahansa.

Itse olen antanut omille kolmelle lapselleni tukkapöllyä vain yhdelle yhden kerran. Hän jäi kiinni koulukiusaamisesta. Se loppui siihen kertaan kun kävimme tukkapöllyn jälkeen pyytämässä anteeksi kiusatulta.  Olisi ollut kornia, että minua olisi rangaistu siitä, sillä se tukkapölly lopetti rikollisen touhun. Itse "rikollinen" olisi saanut lain kirjaimen mukaan toimittuna korkeintaan jotain hyssyttelyä ja kiusaaminen olisi varmaan jatkunut.

Vierailija

Sain tukkapöllyä varmaankin vastaansanomisesta. En enää muista edes. Eipä taida olla kyllä hyväksyttäviä syitä väkivaltaan.

-ap

Vierailija

En hyväksy ruumiillista kuritusta ja omalta osaltani sain perinteen katkeamaan.

Itse kakarana sain tukkapöllyjä äidiltäni ja siihen maailmanaikaan se oli sallittua.  Ei siitä suurempia traumoja ole jäänyt mutta aikuisena keskusteltuani äitini kanssa, hän kielsi antaneensa pöllyjä.

Näin ne unohtuu antajaltaan.  Itse kuitenkin muistan miten hampaat kalisi kuin kastanjetit :)

Vierailija

Eikös se ole vain hyvä että edes vanhempana oppii? Kuljetettiinhan lapsia ennen ilman turvavöitä ja muita turvalaitteita, eikä kukaan ole tietääkseni saanut traumoja siitä. Nykyäänkin kuljetetaan, mutta se on kiellettyä. Ajat olivat erilaiset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No laita siihen facebookin kommenttikenttään, että olet sitten muuttanut mieltäsi sitten minun lapsuuteni? 

En mä näe että äitini nolaaminen aiheuttaisi mitään hyvää. Annan olla niin kuin aina ennenkin. Äiti on mikä on, eikä se muuksi muutu. Mun syyhän ne tukkapöllyt ja muu väkivalta varmasti hänen mielestään on ollut.

-ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat