Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva Perätilassa....

11.02.2006 |

Mulla siis vauva perätilassa, nyt rv 39 menossa ja maanantaina sektioaika. Eilen kuulin tutuntutulta että jos vauva on perätilassa sillä voi olla epämuodostunut pää!? Onko tämä totta? Miten te jolla on ollut vauva perätilassa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päätti vauva tulla maailmaan rv 37+0. Vasta sairaalassa kätilö huomasi vauvan olevan perätilassa ja alatie synnytys oli liian riski altis joten sektioon. Meidän vauvalla oli ainakin todella kauniin mallinen pää.

Turha murehtia etukäteen ja tsemppiä synnytykseen!!!!

Vierailija
2/7 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan jos vauva syntyy sektiolla, niin pää ei edes joudu puristuksiin synnytyksessä ja minun mielestä ainakin kavereiden vauvoja kun olen nähnyt niin enemmän " oikean" näköinen pää on sektiovauvoilla (ja pari näistä leikattu juuri perätilan takia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiolla syntyneet taas ovat usein sieviä, kun eivät ole mustelmilla eikä pää ole puristuksessa muotoutunut suipoksi

Vierailija
4/7 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun eka lapsi oli perätilassa ja se huomattiin vasta synnytyssalissa. Kätilö vaan ihmetteli miten terkkari ei ole huomannut sitä neuvola käynneillä. Vauveli syntyi 40+4 sektiolla. Päänmuoto oli hieman suippo koska poika oli ollut koko loppuraskauden pää kylkikaaren alla ja kätilö sanoi että on kuulemma tyypillinen perätilalapsen pään muoto...söpö ja komea poika on ja pää muotoutuu kyllä syntymän jälkeenkin vrt. jos nukutat koko ajan selällään saattaa tulla littana takaraivo..

Tsemppiä sektioon ja parempi et huomattiin nyt eikä siinä vaiheessa kun tulet vesien ja mentyä ja kauheiden supistusten kera synnyttämään..

Seuraavan lapsen kohdala joudutkin sitten käymään synnytystapa-arviossa. Mulla muut tulleet sitten normaalisti!

Terv, kohta 4:n lapsen mama

Vierailija
5/7 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli parempi olo! :)

Vierailija
6/7 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiän tyttö synty 39+0 sektiolla ja 10 pisteen vaavi tuli ja pää oli todella kauniin mallinen..

Vierailija
7/7 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne 2 ja puol kuukautta sitten. Kamalasti pelkäsin, että onko vauvalla joku vika ja onko pää jotenkin epänormaalin muotoinen kun oleilee perätilassa (mullekin joku valopää sanoi, että pää olisi " epämuodostunut" kun vauva perätilassa).

Vauva syntyi sektiolla rv 41+5 ja aivan mahdottoman kaunis 10 pisteen poika on. Pää oli " normaalin" muotoinen ja lääkärit korjasivat pelkoni kertomalla, että sektioidun lapsen pää on nimenomaan kauniin muotoinen kun ei ole survoutunut synnytyskanavien läpi. Perätilalla ei ole kuulemma mitään tekemistä pään muodon kanssa (poikkeuksia on toki, niin kuin kaikessa).

Tsemppiä sektioon, kaikki menee varmasti hienosti! Ajattele, maanantaina saat vauvasi syliisi =)