Teinisurman uusimmat tiedot

Vierailija

Poliisin esitutkintamateriaalista paljastuu, että Seinäjoen teinisurmasta syytetty googlasi muun muassa tappavia kasveja ja kodista löytyviä myrkkyjä.

Syyttäjä Kimmo Lampinen on käyttänyt tytön nettihistoriaa osoituksena murhan suunnitelmallisuudesta. Tänään julki tulleesta poliisimateriaalista paljastuu, millaisia vaarallisia aineita syytetty etsi netistä.

Vaarallisten aineiden hakeminen alkoi huhtikuun alussa. Ensin tyttö haki netistä tietoa muun muassa pesuaineista ja etanolista.

- Uuninpuhdistusaine voiko kuolla, tyttö googlasi 9. huhtikuuta.

Seuraavista hauista käy selville, että tyttö yritti selvittää, mikä on "myrkyllisin aine kotona". Tämän jälkeen hän yritti selvittää bensan, jäähdytysnesteen ja etyyliglykolin myrkyllisyyttä.

Muutama päivä myöhemmin, huhtikuun puolessa välissä, tyttö siirtyi selvittämään erilaisia myrkyllisiä sieniä, kuten valkokärpässieniä, punakärpässieniä, suippumyrkkyseitikkiä ja korvasientä. Näitä tyttö haki muun muassa hakusanalla "tappavan myrkylliset sienet".

Samana päivänä tyttö etsi myös luonnosta löytyviä kasveja, jotka voisivat olla myrkyllisiä.

- Narsissi myrkyllinen?? tyttö googletti.

Toiseksi viimeinen surmaan liittyvä hyytävä nettihaku paljastaa tytön alkuperäisen suunnitelman.

- Myrkky joka tappaa vasta hetken kuluttua, tyttö googletti 16. huhtikuuta.

Viimeistä nettilinkkiä poliisin listassa on klikattu alle vuorokausi ennen surmaa. Se koski tyttöjen yhteisen ihastuksen ask.fm -tiliä.

JOHANNA MATTINEN
johanna.mattinen@ilmedia.fi

--------------

Jos ei tämä ole oikeuden mukaan merkki suunnitelmallisuudesta niin sitten ei mikään. Tämä ei vaan yksinkertaisesti voi mennä minkään oikeustajun mukaan tappona läpi.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Yllättävänpitkäjänteistä sunnittelua.. Ja silti suunnitelma oli aika huono. Olin ensin varma, että murha oli vain joku vahinkotönäisy tms..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Narsissi myrkyllinen? " XD

Eikös pääsiäisen aikaan ainakin kissoja kuole narsisseja syötyään, naapurin koiran maksa? posahti kun söi joulutähden.

Vierailija

Voi ei.
Mun googlehistoria näyttää aika samalta. Viimeksi googletin "traakkipuu myrkyllinen" kun pohdin, pitääkö se sijoittaa lemmikkien tai taaperon ulottumattomiin.
Olen myös tutkinut joulutähden myrkyllisyyttä (voinko antaa sellaisen kissaperheeseen) ja erinäisten autokemikaalien myrkyllisyyttä, koska isäni usein maistelee valuuko autosta jäähdytinnestettä, öljyä vai jarrunestettä ja mun mielestä on uskomatonta ettei mikään näistä ole ikinä aiheuttanut mitään reaktioita.
Sienistäkin olen niitä myrkyllisiä googlannut, kun täälläkin kuukausia sitten oli joku sienialoitus (taapero söi sienen tms. ).

Profiloitteko minut nyt murhaajaksi? :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä julma psykopaatti on siis myös tyhmä.

En ymmärrä miksi. Se muuten on myrkyllinen, jos ette tienneet...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi ei.
Mun googlehistoria näyttää aika samalta. Viimeksi googletin "traakkipuu myrkyllinen" kun pohdin, pitääkö se sijoittaa lemmikkien tai taaperon ulottumattomiin.
Olen myös tutkinut joulutähden myrkyllisyyttä (voinko antaa sellaisen kissaperheeseen) ja erinäisten autokemikaalien myrkyllisyyttä, koska isäni usein maistelee valuuko autosta jäähdytinnestettä, öljyä vai jarrunestettä ja mun mielestä on uskomatonta ettei mikään näistä ole ikinä aiheuttanut mitään reaktioita.
Sienistäkin olen niitä myrkyllisiä googlannut, kun täälläkin kuukausia sitten oli joku sienialoitus (taapero söi sienen tms. ).

Profiloitteko minut nyt murhaajaksi? :D

Autokemikaaleista: Ei tippa tapa, se vain varmistaa vuodon aiheuttajan. Maistaminen on ikivanha automiehen konsti. Kun maistaa, ei tee turhaa työtä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikös pääsiäisen aikaan ainakin kissoja kuole narsisseja syötyään, naapurin koiran maksa? posahti kun söi joulutähden.

Nyt ei ollut kyseessä kissan kokoinen ihminen, vaan teini. Narsissin sipuli on myrkyllinen , mutta se aiheuttaa lähinnä vatsaoireita, aika paljon sais varmaan sipulia syödä että kuolisi?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat