Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tämä olla joku mielenterveyden häiriö? Miehestä..

Vierailija
20.11.2015 |

Eli mies on nyt hiljattain alkanut puhumaan aivan koko ajan. Aina ollut puhelias ihminen, mutta nyt saattaa tulla esim. Meillä minun ystävilleni selittämään niin paljon jotain asiaa etten saa ollenkaan suunvuoroa ennen kuin huomautan asiasta. Neuvolan terveydenhoitajalle selittää omia kuulumisiaan ja jää juttelemaan kaupan kassalle, kunnes sanon että nyt pitää lähteä.

Toinen muuttunut asia on että tekee aivan koko ajan ruokaa. Tämä olisi kai positiivinen asia, mutta saattaa tehdä 2-3 eri ruokaa päivässä ja emme tosiaan saa aina syötyä kaikkea, varsinkin kun itsellä on laihdutus projektina ja anniskoot on pieniä. Saattaa tehdä esim. aamulla jauhelihakeiton ja illalla kanaa ja riisiä ja vielä päivällä ehkä jotakin. Seuraavana päivänä tekee taas lisää ruokaa vaikka jääkaappi pursuaa.

Viimeisin uusi piirre on ihmeellinen pelkääminen ja voivottelu. Saattaa purskahtaa ettei uskaltaisi päästää minua ja lasta 30km päähän koska pelkää matkalla sattuvan jotain. Tästä yleensä hermostun ja sanon että täytyyhän nyt normaalisti liikkua kotoa. Sääliä kai pitäisi kun oikeasti pelkää, mutta kun se voivottelu raivostuttaa.

Nämä on tosiaan ihan uusia piirteitä, yhdellä tuttavalla oli hieman samankaltaisia ennen skitsofrenian puhkeamista. Mutta luulisin ettei skitsofrenia voi puhjeta enää mieheni ikäiselle. Mitä mieltä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako miehesi A.kirjaimella?

Vierailija
22/30 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla neurologinen syy myös, kasvain taikka muu.

Itse olen myös 33 ja kaikenlaista vippausta pukkaa, sekä fyysisesti että psyykkisesti. Ukko lääkäriin, ei ole normaalia tollainen.

Sattumoisin olen itse 33, ja minulla on ollut sekä kasvain että lapsuuden traumojen nousua pintaan: voi olla että nuoruuden heittelyn tasaannuttua tulee esille aiempien vaiheiden piiloon painamia ongelmia. Näin ainakin minulla.

Vierailija
24/30 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uups, sori köpelö editointi. Viesti lienee silti selvä.

Vierailija
25/30 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli aivokasvain myös mieleen. Veljeni käyttäytyi hyvin samalla tavalla. Fyysisiä oireita ei ollut. Aika nopeasti muuttui käytös maanisen oloiseksi ja oli kaikesta huolissaan ja ahdistunut. Erikoislääkäri psyk. Polilla laittoi lähetteen neurologille joka määräsi skanniin. Etuotsalohkoon painetta aiheuttanut kasvain löytyi kuvantamisessa. Se kuulemma aiheuttaa sosiaalista estottomuutta jolloin potilas puhuu suu vaahdossa missä ja milloin tahansa ja kenelle vaan. Ja juttua riittää. Vähän kun olis kännissä. Kovasti olis asiaa.

Vierailija
26/30 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tuo kasvain juttu, mutta miksipä toisaalta ei voisi olla. Miehellä on ollut huonovointisuutta, mutta on ajatellut sen johtuvan hieman kohonneista maksa-arvoista. Kasvain kyllä pahoinvointia aiheuttaisi. Soittoaika on tulossa tk-lääkärille, millä perusteilla tuohon päänkuvaukseen pääsee? Miten te/tuttunne pääsitte? Sanoo oireiksi estottomuus ja yliaktiivisuus? Ei varmaan niillä perusteella vielä päätä kuvata julkisella puolella? Ap.

Vierailija
27/30 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyttäytyminen muuttuu nopeasti se on hälyttävää. Lääkäri voi laittaa lähetteen joko suoraan neurolle tai sitten psykalle. Psykiatri katsoo mitä mieltä on ja kun käytte juttelemassa, hän voi puoltaa lähetettä neurologille. Muistakaa kertoa oireista tarkasti, huonosta olosta myös. Katsokaa, että olette molemmat aina lääkärissä mukana. Lääkärien on hyvä kuulla sinua, sillä jos mies menee yksin ja kertoo, että on huolissaan ja ahdistunut, se lähetetään vaan kotiin serotoniinireseptin kanssa. On tärkeää, että lääkärit kuulevat sun kertomuksen ja näkemyksen.

Vierailija
28/30 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaisin että se joko pössyttelee, tai vetää subua.

Vierailija
29/30 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa listata oireet jos on mitään tämmöistä: Huonovointisuus, tunnottomuutta, unohtelua, sanojen unohtelua, ymmärtämisvaikeuksia, näköhäiriöitä, tasapainon kanssa ongelmia, ärtyisyyttä ja sitten tietty kaikki ne psyykkiset oireet ja erikoisuudet.

Vierailija
30/30 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs voinko minä varata ajan toiselle? Jos sanon että varaan miehelle nopeasti muuttuneen käytöksen vuoksi? Varmaan mies saattaisi lähteä kun sanoisin että olen varannut jo ajan ja voisin tulla itse mukaan. Luulen että hän ei itse aikaa varaisi. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi