Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö jo leikki- ikäisestä tehdä nettiriippuvainen??!

Vierailija
10.02.2006 |

Huhhuh, että oikein galluppi parhaimmista lasten nettisivuista! Siellä äidit vastailee ihan silmä kirkaana että kuinka heidän 2,5 vuotias tykkää näistä ja näistä sivuista...

Eiköhän tuonikäisen (itseasiassa alle 6 vuotiaan ainakin) " paikka" ole jossain ihan muualla kuin tietokoneen ääressä!!??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se on tätä nykypäivää!! Herääpäs jo sieltä kuusen juurelta ja tuuleta vähän mieltäs! T: Äiti jonka 3v. surffaili eilen netissä ja puhui kännykkään yhtä aikaa (aika huvittava näky:))

Vierailija
2/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sellainen olis tulossa kun vaan kävis hakemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotias ei ole mielestäni kypsä surffaamaan netissä saatikka surffaamaan ja lörpöttelemään kännykkään samaan aikaan. Mietippä nyt itsekin miltä tekstisi " kuulostaa" ...

Vierailija
4/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostus hiipui ja nyt pelailee pari kertaa kk. En ole huolestunut.

Vierailija
5/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muistipelikortit tai uno-kortit tai elktroniikkapelit 20 vuotta sitten. Mitä vikaa jos esim. 4-vuotias pelaa päivässä puoli tuntia-tunnin? MOnet peleistä ovat ihan kehittäviäkin. Ja aivan varmasti lapset ehtivät tehdä paljon muutakin päivän aikana: leikkiä, ulkoilla jne.

Maalaisjärki hei.

Vierailija
6/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun se on tätä nykypäivää!! Herääpäs jo sieltä kuusen juurelta ja tuuleta vähän mieltäs! T: Äiti jonka 3v. surffaili eilen netissä ja puhui kännykkään yhtä aikaa (aika huvittava näky:))

Varmaan yhtä sosiaalinen kuin nykyajan nörttiteineistä, jotka on sentään " päässyt" tietokoneen ääreen vasta 10 vuotiaina...

Tuon ikäisen kuuluu harjoittaa elämisen perustaitoja ja sosiaalisuutta eikä opettaa kanssakäymiseen minkään tietokoneen kanssa!

Toivottavasti vastauksesi oli provo!

Meillä 4v tyttö, eikä ole koneella käynyt kun joskus kirjoittamassa oman nimensä, eikä ole sen puoleen yhtään kiinnostunutkaan (olis aika huolestuttavaa, jos sen ikäinen mankuis " äiti mäkin haluun tulla nettiin!!" tai vaatis omaa konetta...)

On kiinnostunut ihan sellaisista asioista kuin 4v kuuluukin! ap

Vierailija
7/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 4-vuotias pelasi aluksi paljon ja nyt on mennyt varmaan kuukausi ettei ole pelannut yhtään....

Vierailija
8/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsiä mammoja :( Lasta ei ole kyllä yllytetty tietokoneen ääreen vaan ihan on itse kiinnostunut. Onkin ikäisekseen aika fiksu yksilö! t:2

Vierailija
9/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset perustaidot on opeteltava ensin!

Vierailija
10/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sosiaaliset perustaidot on opeteltava ensin!

Vierailija
11/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten nykyajan 10 v ylöspäin, varsinkin pojat, ei liiku/ harrasta enää mitään, vaan pääsääntöisesti istuvat koneilla??

onhan tässä ihan radikaali muutos...

Vierailija
12/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta Nalle Puh-kimble ja Kaninloikkakin sujuvat, kuten myös kavereiden kanssa leikki (vaikkapa koti-, kauppa- tai barbieleikit) samoin hiihto, luistelu yms. Eikö ole hyvä, että myös lapsella on valinnanmahdollisuus tilanteesta riippuen? En ole ainakaan laisinkaan huolestunut tyttärestäni!

Vierailija
13/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsemme pelaa lasten pelejä netissä 1/2 tuntia päivässä hänestä jollain tavalla epäsosiaalisen????

Vierailija:

Tuon ikäisen kuuluu harjoittaa elämisen perustaitoja ja sosiaalisuutta eikä opettaa kanssakäymiseen minkään tietokoneen kanssa!

Vierailija
14/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tekevät näiden lasten vanhemmat...

tv. 12 ( olikohan... )

Vierailija:

Miksi sitten nykyajan 10 v ylöspäin, varsinkin pojat, ei liiku/ harrasta enää mitään, vaan pääsääntöisesti istuvat koneilla??

onhan tässä ihan radikaali muutos...

Vierailija
15/21 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita että se pitäisi pieniltä lapsilta ehdottomasti ja täysin eliminoida, mutta ei ole todellakaan tarpeen tutustuttaa jo 3-4 vuotiasta keinotekoiseen maailmaan!

Vierailija
16/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja aika nuorena mä seurasin sitä (isoveljet " kelas" ) ja myös itse opin pelaa ja kelaa.

Vierailija
17/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö alle 2v. tykkää katsella nettisivuja.

Vierailija
18/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjassa on alku ja loppu, netti on " päättymätön" eli juuri se aiheuttaa sitä riippuvuutta mm.

Vierailija
19/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on 3-vuotias ja osaa laittaa koneen päälle ja napauttaa hiirellä oikeaa kohtaa että saa netin päälle ja löytää myös " omat sivunsa" (ja se oli täys yllätys, kun emme olleet näyttänyt mistä pitää painaa että tietty juttu tulee). Me ei suinkaan olla tutustutettu häntä tietokoneeseen. Päinvastoin, mutta nuo nykyajan muksut näyttää osaavan koneen käytön jo luonnostaan (kuten olemme huomanneet lähipiirissämme). Meillä ei muksu ole koneella kuin korkeintaan tunnin päivässä, mutta ei kuitenkaan ole joka päivä. Yleensä meillä pelataan palapelejä, pelataan muistipeliä, käydään ulkona luistelemassa/hiihtämässä/muuten vaan leikkimässä ym. Ei se tarkoita jos lapsi välillä käyttää tietokonetta että hänestä tulee epäsosiaalinen.

Minun lapsuudessani ei ollut tietokonetta, ei videoita eikä mitään nykyajan vempaita tai no tv oli, mutta ei videoita eikä minkäänlaisia pelikonsuleita. Koska vanhempani eivät niitä halunneet ostaa. Ei mulle ole tullut mitään katkeruutta kun minulla ei ole ollut samoja mahdollisuuksia kuten oli minun suurimmalla osalla kavereista.

Vierailija
20/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppi käyttämään tietokonetta ku kerran avasin sille puuha-pete sivut. sitten näytin miten ne tallennetaan suosikkeihin ja sen jälkeen on opinut kaiken itse ja nykyään 6v tietää enemmän ku mä, vaikkei osaa lukea, joten etsivä löytää ja oppii :) ei kuitenkaan ole koneella tuntia enempää päivässä, joten kokeilemalla oppii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme