Miten muuttua naisellisemmaksi töissä?

Vierailija

Olen melkein aina pukeutunut lattapohjaisiin kenkiin, farkkuihin ja paitaan tai huppariin. Käytän kyllä koruja ja naismaisia paitoja, mutta jotenkin kaipaisin lisää naisellisuutta pukeutumiseeni. Haluaisin oppia käyttämään korkokenkiä ja hametta/mekko töissä. Bileisiin kyllä voin laittaa korkkarit ja mekon, mutta jotenkin minua ahdistaisi olla sellaiset päällä töissä. En halua olla joku "sipsutteleva sihteerikkö" vaan vakavasti otettava nainen. Korkokengillä kävely saa minut jotenkin tuntemaan siltä, että yritän olla jotain. Miten sitä oppisi pukeutumaan naisellisesti töissä, kantamaan itsensä kuin nainen?

Kommentit (8)

Vierailija

En tiedä mutta isäni joka on yhden suuren firman johdossa ei suosittele naisille korkokenkiä, jos meinaa että otetaan vakavasti.

Vierailija

Tunnen naisen, ihan tavallisen keski-ikäisen kiharapään, joka keksi yhtenä päivänä vetää ylleen pitkähkön, tumman hameen housujen sijasta. Kaikki muut vaatteet olivat samoja kuin tavallisesti, kenkinä aika matalapohjaiset talvisaappaat. Hän sanoi, että miesten suhtautuminen muuttui selvästi ja että hän itse tunsi itsensä hyvin naiselliseksi, käyttää hametta melkein joka päivä vuosienkin jälkeen. Kehotti minuakin kokeilemaan, mutta en ole hameihmisiä.

Vierailija

Pitää olla ihan helvetin hyvä itsevarmuus, että pystyy käyttämään korkkareita etenkin töissä ja vielä vaikuttamaan itsevarmalta. Kaisa Liski tekee tämän hyvin. Erittäin naisellinen nainen, mutta napakka!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Bileisiin kyllä voin laittaa korkkarit ja mekon, mutta jotenkin minua ahdistaisi olla sellaiset päällä töissä. En halua olla joku "sipsutteleva sihteerikkö" vaan vakavasti otettava nainen.

Sinun bilemekkosi on liian lyhyt ja korkkarit liian korkeat. Työpaikalle siis :)

Olen hyvässä asemassa oleva nainen, joka pukeutuu toimistotöihin joka päivä hameeseen ja kenkiin, joissa on korot. Minut otetaan vakavasti, mielipidettäni kysytään, osallistun neuvotteluihin - en sihteerinä vaan asiantuntijana.

Ap, osta aluksi musta hame. Ei liian lyhyt. Mustaan hameeseen voit yhdistää oikeastaan minkä värisen yläosan tahansa, riippuu hieman materiaalista. Mekko on epäkäytännöllinen. Se on "vain" se yksi vaate, jota ei voi yhdistää mihinkään. Töissä kuitenkin tarvitaan useita erilaisia asukokonaisuuksia.

Kengät: on korkoja ja on stilettejä. Mustat kengät, 2-3 sentin korko riittää töihin. Niissä jaksaa kävellä ja ne kuitenkin saavat säären kaaren näyttämään naisellisemmalta kuin lättänäpohjat. Sipsutella ei tarvitse eikä pidäkään.

Onnea oman tyylisi löytämiseen!

Vierailija

MInä pukeudun naisellisesti töissä, mekko / hame ja korkokengät ovat käytössä päivittäin. En sipsuttele, kollegat arvostavat minua ja mielipiteitäni. Ja btw, aloitin "vain sihteerikkönä", nyt olen edennyt päällikköasemaan. Ja ihan vain olemalla pätevä ja tekemällä työni kunnolla.

Olen pitkähkö (172 cm) ja korostan pituuttani korkokengillä. Ja kengät eivät todellakaan vähennä uskottavuuttani, päinvastoin. (Tietysti, jos en osaisi kävellä niillä, tilanne olisi varmaan toinen.)

Pääasia on varmaan viihtyä vaatteissaan, eikä yrittää epätoivoisesti olla jotain muuta kuin on. Aloita pienin muutoksin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat