Mitä on epävakaa persoonallinen..
Kommentit (22)
No se on kivan persoonallinen, vaikkakin epävakaa.
Ei häiröön liity mitään kivoja piirteitä. Ikävä ja lähipiirille kauhea häiriö.
Ihminen on toki muutakin kuin häiriö. Hänellä voi olla kivoja ominaisuuksia. Valitettavasti tässä häiriössä ne näkyvät vain joskus
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on toki muutakin kuin häiriö. Hänellä voi olla kivoja ominaisuuksia. Valitettavasti tässä häiriössä ne näkyvät vain joskus
Paljonkin hyviä puolia löytyy, mutta vain hänen halutessaan. Stressaava ihminen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Epävakaaksi diagnosoituna on kyllä pakko vastata tähän. Oma lähipiirini ei edes asiasta tiedä, kukaan ei tiedä. Pitävät mua ihan normaalina, olen kiltti, ystävällinen ja auttavainen ihminen. Epävakaan persoonallisuushäiriön kanssa oppii kyllä elämään niin, ettei se ulkopuolisille näy.
No ihan oikeasti voin kertoa sellaisen puolisona olleena, että ei voi koskaan tietää, miten toinen reagoi mihinkin. Toimii impulsiivisesti ja saa raivareita ihan tyhjästä. Tuhoaa koko perheen. En tiedä, ovatko kaikki tällaisia, mutta tämä oli. Onneksi nyt löysi vakaan uuden naisen tuhottuaan minut ja perheemme henkisesti.
Tällaisiin ei voi luottaa yhtään, tekevät hetken mielijohteesta mitä vaan, eivät pidä lupauksiaan, eivät pysty suunnittelemaan mitään tai suunnitelmat menevät kuitenkin mönkään, pettävät, valehtelevat jne...
googlettamalla voit hakea tietoa, epävakaa persoonallisuushäiriö
Vierailija kirjoitti:
No ihan oikeasti voin kertoa sellaisen puolisona olleena, että ei voi koskaan tietää, miten toinen reagoi mihinkin. Toimii impulsiivisesti ja saa raivareita ihan tyhjästä. Tuhoaa koko perheen. En tiedä, ovatko kaikki tällaisia, mutta tämä oli. Onneksi nyt löysi vakaan uuden naisen tuhottuaan minut ja perheemme henkisesti.
Tällaisiin ei voi luottaa yhtään, tekevät hetken mielijohteesta mitä vaan, eivät pidä lupauksiaan, eivät pysty suunnittelemaan mitään tai suunnitelmat menevät kuitenkin mönkään, pettävät, valehtelevat jne...
googlettamalla voit hakea tietoa, epävakaa persoonallisuushäiriö
Mä olen juuri samanlainen.. :/ Hakeuduin hoitoon viime vuonna (aivan liian myöhään), saa nähdä pystynkö muuttumaan.
Mulla on tämä diagnoosi. Mutta myös perhe, ystäviä, työ- ja opiskelupaikka. On toki ollut myös masennusta ja muutama psykoosi. Koen eläväni melko normaalia elämää. Tämä diagnoosi näkyy mun arjessa mm sillä tavalla, että väsyn melko helposti isossa seurueessa ja otan välillä aika raskaasti vastoinkäymiset. Näkyy myös positiivisessa mielessä, elän melko tunteella, iloitsen aidosti muiden puolesta ja olen tosi empaattinen.
Tää ilmenee yhtä monella tavalla kuin on ihmisiäkin. Monet ovat juuri niitä häiriötapauksia, mutta toiset taas sisäänpäinkääntyneitä eivätkä tahdo kenellekään pahaa. Se on tunne-elämän häiriö.
Persoonallisuushäiriö.
Taipumus sotkea asiansa. Ihmissuhteet vaikeita. Kova hämmentämään ja manipuloimaan. Itsekäs, ilkeä.
Varmaan suurin osa niistä, joita luullaan narsisteiksi (jotka on paljon vähemmän haitallisia muille)
Vierailija kirjoitti:
Tää ilmenee yhtä monella tavalla kuin on ihmisiäkin. Monet ovat juuri niitä häiriötapauksia, mutta toiset taas sisäänpäinkääntyneitä eivätkä tahdo kenellekään pahaa. Se on tunne-elämän häiriö.
Ei vaan persoonallisuushäiriö.
Ja erittäin haitallinen lähipiirille
Vaikea hoitaa, koska epävakaa ei näe itsessään vikaa. Vika on aina muissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan persoonallisuushäiriö.
Ja erittäin haitallinen lähipiirille
Vaikea hoitaa, koska epävakaa ei näe itsessään vikaa. Vika on aina muissa
Alanuolia? Tosiasiaan. Kannattaa hankkia tietoa, ettei tarvitse luulla
No tuotaa... Itselläni on tämä ja kyllä se on niin että syytän itseäni kaikesta. En muita. En myöskään manipuloi, ilkeile tai riehu. Tähän häiriöön kuuluu mukamas musta-valkoisuus, mutta eikö nämä jotkut kommentit täällä kerro enemmän siitä musta-valkoisuudesta?
Maailma ei menettäisi mitään, jos nämäkin vaan saatettaisiin kuopan reunaa ihmettelemään.
Vierailija kirjoitti:
Maailma ei menettäisi mitään, jos nämäkin vaan saatettaisiin kuopan reunaa ihmettelemään.
Onko sulla pää ihan kunnossa, kun pystyt sanomaan jotain tällaista toisesta ihmisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla pää ihan kunnossa, kun pystyt sanomaan jotain tällaista toisesta ihmisestä?
Hus hus kuoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä tarvitse olla kuin epävakaa persoona, jotta tuollaista voi sanoa. Ja toivoa.
Diagnoosi on Tunne-elämältään epävakaa persoonallisuushäiriö
Kannattaa googlettaa
Ikävä häiriö
Olen epävakaa ja masentunut. Nuorempana epävakaus näkyi siten, että saatoin raivostua näennäisesti pienestä asiasta. Olin vaikea seurustelukumppani.
Epävakaus ei nykyisin näy mitenkään arjessa kodin ulkopuolella. Olen se aina kiltti, ystävällinen ja hymyilevä ihminen.
Kotona, silloin kun minua on kuormitettu monta tuntia (lapset räyhänneet, sotkeneet ja pomppineet silmille) tai jos olen väsynyt ja puoliso käyttäytynyt epäreilusti, saatan räjähtää. Rauhoitun myös nopeasti. Tiedostan, että käytökseni on ihmissuhteita tuhoavaa, enkä pidä tästä puolesta itsessäni. Tunnen syyllisyyttä jälkikäteen ja yritän päivittäin tehdä töitä löytääkseni keinot hillitä itseni.
Parhaiten minua auttaa epävakauden tiedostaminen ja räjähdystilanteessa pimeään huoneeseen yksin vetäytyminen. Siihen asti, että rauhoitun.
Epävakauteni johtuu lapsuuden perheoloista, jotka olivat vaikeat. Älkää tuomitko meitä epävakaita, tunnemme jo valmiiksi syyllisyyttä ja häpeää tästä. Useimmat meistä tekee hartiavoimin töitä itsemme kanssa, enemmän kuin te normaalit.
persoonallinen?