Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko olla paperilla "erittäin terve" vaikka olen ylipainoinen?

Vierailija

Vastaan kyselyyn ja mietin vain. Heikentääkö ylipaino terveydentilaa?

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on verenpaine, kolesteroli, maksa-arvot, jne?

Verenpaine ok, muuten ei mitään hajua, ei oo kukaan testannut

ap

Vierailija

Voit olla, mutta todennäköisyys sairastua on paljon suurempi kuin normaalipainoisilla. Ei ylipaino ole sairaus.

Vierailija

Voit olla vielä aivan terve, varsinkin jos olet nuori. Ylipainon terveyshaitat, kuten nivel- ja sydänsairaudet, tulevat usein ilmi vasta keski-iässä. Lievä ylipaino ei ole terveydelle haitallista.

Vierailija

Voit olla. Minäkin olen/olin. Ykköstyypin diabetesta lukuunottamatta, mikä ei siis johdu ylipainosta.
Pyysin lääkäriltäni lähetettä lihavuusleikkaukseen diabetekseen liittyvän vuositarkastuksen aikana. Lääkäri totesi, että kaikki arvot ovat liian hyvät ja olen terve, joten lihavuusleikkaukseen ei valitettavasti voida lähettää.

No nyt ei enää paljoakaan haittaa tuo, vuodessä lähtenyt 25kg ja suunta alaspäin koko ajan. :) Nii, ja mitään en ole elintavoissani muuttanut, mutta rakastuin puolitoista vuotta sitten ;). En keksi muuta syytä.

Vierailija

Jos on lievästi ylipainoinen ja lihaskunto hyvä eikä viskeraalista rasvaa. Kannattaa käydä kehonkoostumusmittauksissa, siellä se totuus selviää. Jos on sisäelinrasvaa niin pitää heti laihduttaa normaalipainoiseksi. Verenpaine, kolesteroli yms pitää myös mitata. Kuntotestit myös paljastavat todella paljon kehon tilasta.

Vierailija

Nuorena ylipaino ei vielä pahemmin haittaa, nakertaa vaan huomaamatta. Mutta kyllä se paska sitten niskaan kaatuu viimeistään keski-ikäisenä.

Vierailija

Mua ei siis sinällään kiinnosta olenko tosissani terve vai en, pudotan kyllä painoa raskauden jälkeen. Vastailen vaan kyselyyn (työjuttu), jossa kysyttiin terveydentilastani, enkä tiennyt miten vastata, kun tunnen olevani täysin terve mutta ylipainoa on. 

Kiitos vastauksista, vastasin että olen täysin terve.

ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat