Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 34v. Olenko matkustellut vähän, normaalin verran vai paljon mielestäsi?

Vierailija

Maat, joissa olen käynyt Suomen lisäksi:

Ruotsi
Tanska
Norja
Islanti
Grönlanti
Viro
Liettua
Puola
Slovakia
Tsekki
Saksa
Ranska
Belgia
Hollanti
Luxemburg
Itävalta
Unkari
Sveitsi
Liechtenstein
Espanja
Andorra
Italia
San Marino
Monaco
Vatikaani
Kreikka
Englanti
Kenia

Omasta mielestäni olen matkustellut paljon, vaikkakin vain kerran Euroopan ulkopuolella. Työpaikan lounaalla tuli puhetta matkustelusta ja ihmeekseni sain todeta, että kaikki nuoremmat työkaverini ovat matkustelleet paljon minua enemmän. Vanhemmat kollegat vähemmän.

Onko matkustelu siis yleistynyt ihan hirveästi, parikymppiset kiertävät maailmaa jo toista kertaa?

Kommentit (3)

Vierailija

Missä ja miten paljon/miten pitkiä aikoja nämä nuoremmat työkaverisi sitten ovat reissanneet?

Euroopan olet kolunnut varsin hyvin, varmasti paremmin kuin useimmat.

Vierailija

Minä olen 37  ja määrällisesti olen matkustanut saman verran kuin sinäkin, tosin enemmän kaukomatkoja kuin sinä, kuudessa eri maanosassa. Minä pidän itseäni normaalina matkustajana, kuin myös sinua.

Vierailija

Kyllä matkustelu on tainnut lisääntyä kokoajan. Internet ja some varmaan helpottaa lähtemistä.

Olen 29v ja kiertänyt Kaakkois-Aasiaa, käynyt Ausseissa ja Jenkeissä. Eurooppaa olen ehkä kolunnut sinua vähemmän.

Just joku sano, että keskimäärin suomalainen tekee 8 reissua vuodessa. Kuulosti mun mielestä kummalta, mä teen noin kolme ja matkustan ehkä eniten mun kaveriporukasta. Mutta ehkä tuossa on sitten mukana kaikki Tallinnan yms lähireissut Itärajalta Venäjälle tankkamaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat