Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paksujen hiusten kasvatuksen tuska

Vierailija

Hei.

Minulla on paksu, karkea ja hiuman luonnonkihara hiuslaatu ja haluaisin kasvattaa pitkän tukan.

Tällä hetkellä pituus on vielä tosi mitätön, hiukset ei peitä läheskään korvia.

Ongelmaksi on muodostunut tukan raskaus. Hiuksia tuntuu olevan liikaa vaikka pituutta ei ole nimeksikään. Näyttävät jotenkin pörröiltä ja pystyiltä, tekien pääni suuremman oloiseksi kuin onkaan ja tavallaan peittää tai rumentaa kasvojen piirteitä ja kallonmuotoa.

Osaako kampaaja leikata tukasta kevyemmän ja kivemman oloisen kuitenkaan ottamatta pois pituudesta?

Mistä saan kärsivällisyyttä kasvatusprosessiin kun jo nyt tekisi mieli leikata aivan lyhyeksi???

Ap on nainen, 26 vuotta

Kommentit (12)

Vierailija

Mulla on just samanlaiset hiukset muuten, että ovat ollet aina pitkät. Pidän hiuksia melkein aina kiinni. Jos haluan pitää irti, vaatii se melkoista laittamista. En halua kuitenkaan lyhyitä hiuksia, se voisi näyttää tätimäiseltä. Ponnari ja erilaiset kampaukset sopivat mielestäni minulle.

Vierailija

Mulla samanlainen hiuslaatu. Tuon hankalan vaiheen aikana käytin paljon klipsejä ja pantoja, huiveja, ja silloin kun hiukset auki, suoristusraudalla hiukset piikkisuoriksi niin ettei sojota räjähtäneen näköisenä.

Vierailija

Käyt vaan säännöllisesti kampaajalla koko kasvatusprosessin ajan, niin selviät siitä. Kaikki kampaajat tosin eivät tunne termiä "keventäminen", vaan pituudestakin lähtee aina pois, jos pyytää "keventämään", mutta ammattitaitoinen kampaaja osaa keventää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käyt vaan säännöllisesti kampaajalla koko kasvatusprosessin ajan, niin selviät siitä. Kaikki kampaajat tosin eivät tunne termiä "keventäminen", vaan pituudestakin lähtee aina pois, jos pyytää "keventämään", mutta ammattitaitoinen kampaaja osaa keventää.

Toisaalta se keventäminenkin tekee tukan huonomman näköiseksi sitten, kun se alkaa olla pidempi. Sehän ohentaa ne kaikkein pisimmät kerrokset surkean ohueksi. Minä menin keventämään kasvatusvaiheessa, ja nyt on sitten jo muuten ihan kivan mittaiset hiukset, mutta pisin 5 cm on ohutta haituvaa.

Vierailija

Nyt vaan kärsit vähän aikaa. Tosiaan huiveja, pinnejä, mitä vaan keksit, päähän.

Jos menet nyt ohentelemaan niin lyhenee melkein väkisin ja kasvettua ei ehkä ole niin kiva.

Tsemppiä kasvatukseen!

Vierailija

Kestä vaan ja pidä tosiaan pinnejä ja huiveja ja pantoja ja suoristusta. Toi vaihe on pahin - ja kamalan näköinen - mutta jos menet nyt kampaajalle "keventämään", niin pakostihan ne myös lyhenee.

Vierailija

Mulla on sama ongelma vieläkin vaikka hiukset jo hartioille. Sitten kun ovat puoleen selkään niin pituus tekee niistä sen verran raskaat etteivät ole enää sellainen pörröpallo. Aika leijonanharja kyllä silloinkin ovat. Kerrostaminen ei auta yhtään, mutta ohentaminen voi. Monetkaan kampaajat eivät oikein osaa käsitellä tätä hiuslaatua, koska useampien hiuslaatu on ihan päinvastainen eli sileä, ohut ja suora.

Vierailija

Pörröiset hiukset näyttävät helposti huonommilta, jos niitä paljon keventelee. Kevyt kerrostus on paras. Ja suoristusrauta on paras kaverisi nyt kun hiukset on vielä hankalassa vaiheessa. Itselle tuskaisin kasvatusvaihe oli siinä olkapäiden tienoilla, kun latvat taipuivat tyhmän näköisesti harteille, ja tuntui ettei kasvua tapahdu ollenkaan. Heti, kun saa kasvatettua yli olkapääpituuden, on paljon helpompaa.

Parhaat vinkkini hiusten kasvatukseen: pidä hiuksista mahdollisimman hyvää huolta, jotta niitä voi lyhentää harvemmin. Nuku hiukset letillä tai vähintään nutturalla, jotta ne eivät takkuunnu, kulu ja katkeile yöllä. Harjaa hellästi latvoista alkaen, jos kuuluu yksikin katkeamisen napsahdus, harjaat liian kovaa. Takut auki sormin. Pese ja kuumakäsittele mahdollisimman harvoin.

Ylläolevilla vinkeillä mun värjätyt, paksut hiukset on kasvaneet peppuun asti, eikä ole kaksihaaraisia. Käyn kampaajalla max. kerran vuodessa. Käytän jätettävää hoitoainetta harvoin, siloittavaa mömmöä silloin tällöin. Eli aineet ei ole se avain onneen, vaan kulumisen ja katkeilun estäminen sekä kärsivällisyys odottaa ajan kulumista.

Vierailija

Mun paksut ja karheat hiukset eivät tykkää suoristusraudasta. Eli jos kasvatat hiuksia, en suosittele suoristusraudan käyttöä. Rauta polttaa latvat helposti pilalle, kuiviksi. sitten on taas pakko lyhentää kun latvat on korput.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun paksut ja karheat hiukset eivät tykkää suoristusraudasta. Eli jos kasvatat hiuksia, en suosittele suoristusraudan käyttöä. Rauta polttaa latvat helposti pilalle, kuiviksi. sitten on taas pakko lyhentää kun latvat on korput.

Useimmilla ei noin kyllä käy, jos käyttää kunnollista lämpösuoja-ainetta suoristuksen alla. Itse suoristan päivittäin, mulla on paksu ja karkea luonnontaipuisa hiuslaatu, ja kerran kuussa värjäämisestäkin huolimatta hiukset on hyväkuntoiset ja kiiltävät.

Vierailija

Hei

Kiitos paljon vastauksista tähän asti, ymmärsitte hyvin kysymyksen ja ongelman.

Mäpä kokeilen sitten niitä pinnejä ja pantoja...

kampaaja ainakin aiemmin syksyllä ohjeisti että kolmen kuukauden välein on ok käydä hieman siistimässä. Uskon että ainakin itselleni on tarpeen ja auttaa siedättämisessä

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat