Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etelä-suomalaiset, mitä laitatte päällenne kun lähdette ulos näillä keleillä?

Vierailija

Lämmintä vähän nollan yläpuolella, tuulista ja välillä sataa.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Lenkillä just kävin ja takkina veden pitävä syystakki ja verkkarit jalassa.
+6 ja vettä tihuttaa.
Työmatkoilla ja kauppareissulla ohut kevytuntuva-toppis. Tennareilla tai syysnilkkureilla pärjää hyvin.

Vierailija

Mulla on "enpä tiedä minkä takin laittaisi päälle" -kelin takki. Polvipituinen roiskevettä pitävä kevyttoppatakki. Kevyt pipo ja nahkahanskat. No asun tosin Vaasassa, mutta tuollaista täälläkin on. Kengät on varrettomat goretexit, mutta ostoslistalla on nilkkurit, goretexina. En vain ole vielä löytänyt jalalle hyviä kivan näköisiä. 

Vierailija

Itsellä on sadetta kestävät housut ja takki. Niiden alla kerroksia tarpeen mukaan.

Lapsille on talvihaalarit, joista vuoret ovat kuluneet. Alla vaatetta tarpeen mukaan. Helpompi pukea vähän paksumpaa ulkoiluvaatetta kuin tunkea vuorettomien vk-vaatteiden alle monta kerrosta vaatetta. Sää on kuitenkin tuntunut aika kolealta kun on niin kosteaa.

Hyr

Tämä espoolainen laittaa päälleen pitkävartiset Hunter-kumpparit (epäolennainen tieto) ja Fjällrävenin (toinen epäolennainen) vedenpitävän puolipitkän syysparkatakin. Alle lämmittämään villapaita. Sitte vaan villahuivi kaulaan ja huppu päähän, niin pysyy viima loitolla! :)

Vierailija

Mulla on niin sanottu kalvopuku joka pitää vettä paremmin kuin perustuulipuku. Tuuli pysyy hyvin ulkona. Alle laitan näillä keleillä verkkatakin ja housut tai viileämmällä vastaavan fleece-setin. Viikonloppuna kun vettä satoi vähän reippaammin niin tuli kyllä kalvopuvusta vähän vettä läpi olkapäiltä ja rintamukselta verkkatakille mutta sade loppui ennen pahempaa kastumista.

Vierailija

Sateella en mene ulos lenkille, mutta kauppareissuille laitan ohuen tikkitakin ja sinne alle trikoopuseron ja neuleen.

Vierailija

Farkut (alla alushousut), ohut pitkähihainen paita (alla rintsikat), ohuet nilkkasukat, lenkkarit tai kävelykengät ja syys/kevättakki.

Näillä mennään kunnes tulee pakkasta ja lunta. Silloin vaihtuu takki toppatakkiin ja kengät maihareihin, sekä lisänä hanskat. Muuten samat vaatteet.

Vierailija

Tulin juuri koirien kanssa iltapissiltä. Mulla oli päällä Gantin puuvillapaita ja v-kauluksellinen villapaita. Löysähköt farkut, valkoiset Niken lenkkarit ja Comme des Garçonin poncho. Ainniin, poikakaverin iso kaulaliina myös! Oon ihan trendipelle :D

Vierailija

Lenkille vuoreton juoksutakki (alla pitkähihainen, ohut paita) ja -housut, ohut pipo ja sormikkaat. Paikallaan oleskeluun kevyempi talvitakki (jossa kunnon huppu) ja farkut. Kesäkengät ja lapaset.

Vierailija

Kuoritakki ja vaatetta alle tarpeeksi -15 keleihin saakka. Sitten siirryn talvivaatteisiin. Mies

(auton kanssa en aina siirry silloinkaan, jos se on lämpötolpassa)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat