Selkä aivan vituralla

Vierailija

Kuin olisi vääntynyt oikealle. Voiko sitten johtua iskiaksesta? Ainakin tähän vaikuttanut siltä, että iskias vaivaa, mutta voiko se sitten vaivata niin pahasti, ettei pysty edes seisomaan suorassa?

Kipu on pahimmillaan aamulla kun aamulla kun herää ja tänään jouduin kiermurteleen todella hankalissa ja kummallisissa asennoissa, että pääsin ylös. Saattoi mennä sitten vielä pahemmin vituralle. Sitten kipu helpottaa kun pääse istumaan hetken vähän kovemalla alusta, mutta selkä on silti vituralla.

Vähän pelkään, että kyse jostain vakavammasta eli joku kasvain painaa vasenta puolta, minkä takia alaselkä on vääntynyt ihan vituralle. Tosin kalja ja siideri ainakin eilen kyllä lievittivi kipua kivasti kun oli juonut tarpeeksi, joten voiko sitten kasvaimestakaan johtua?

Voiko olla vaan niin paha pullistuma lihaksessa, että se vääntää selän aivan vituralle?

Kommentit (7)

selkävikainen

Välilevyn pullistuma tai lihakset vaan niin jumissa (spasmissa) ettei saa ruhoa suoraksi, tuttuja vaivoja.
Käy kokeilemassa sauvakävelyä.
Minä olen huomannut että viinan juonti helpottaa kipuja yhtä hyvin kuin kunnon lääkkeet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mene hakemaan lähete fysikaaliseen hoitoon, särkylääkkeetcei lihasjäykkyyttä korjaa...

En uskokaan, että korjaa. Mutta sirdaludistakaan paljon apua ole, vaikka ne on lihasrelaksantteja. Pystyy sitä nukkuun pari kun muutaman sellaisen vetää, mutta niistä vähemmän mukavia vieroitusoireita.

Vierailija

Kinesioteippiä reilusti kipukohtiin. Buranaa, että pystyt liikkumaan. Saunan lämmössä venyttelet koko selän ja lantion kunnolla. Uskon myös, että paha lihasjumi taustalla. Tommoiset ei korjaannu hetkessä, vaatii työtä eli päivittäistä lihashuoltoa aamu-päivä-ilta. Mulla kesti 2 kk, josta kk meni lantionseutua kuntouttaessa. Jalkalihakset ehti surkastua sillä aikaa. Nyt en aio enää päästää itseäni samaan jamaan, vaan huolehdin kropasta.

Vierailija

Minulla oli vielä vuosi sitten niin pahat selkäkivut etten pystynyt edes makaamaan selälläni, tai suorana kyljellään. Kävin fysioterapeutilla ja diagnoosiksi tuli että muutama lihasryhmä niin heikko/surkastunut että selkäranka pääsee mutkalle ja nikamat lähes jauhamaan toisiaan vasten.

Jos rahat riittää niin käy omt-fysioterapeutilla, jos ei riitä niin terveyskeskus ja jotain liikuntaa joka tarkoitettu kipeää selkää auttamaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat