Haluan järjestää ja siivota ihmisten koteja

Vierailija

Rakastan heittää turhaa tavaraa pois, säästää rakkaat ja tarpeelliset ja järjestää ne, jotta kaiken löytää helposti :) jos tavaraa lähtee tosi paljon, suursiivous ja mahdollisesti uudelleen sisustaminen voisi olla paikallaan, ja sitäkin projektia tekisin oikein mielelläni!
Se olisi kutsumusammattini, mutta mikä ton ammattinimike oikein on ja missä voin kouluttautua, jos siihen on edes koulutusta? N20

Kommentit (15)

Vierailija

Personal organizer. Kai tuolla on aika vaikea itsensä työllistää? Sosiaalitoimessa  tehdyt (ja sossun kustantamat) karsimiset ovat niitä vakavimpia tapauksia, joissa asunto tuottaa jo hajuhaittoja yms. ja se on jo rankkaa siivousta se homma...

Vierailija

Mulla olisi sulle hommia:) . On turhaa roipetta ja kaikki vähän levällään.
Oisko alasi jotain siivooja/kodinhoito/sisustussuunnittelijahommaa . Voi olla muutakin !
Luulen että sinulla riittää työtä jos esim. Alat yrittäjäksi.

Vierailija

Mitä tuollaisesta palvelusta oltaisiin valmiita maksamaan? Ja kuinka monta kymmentä euroa yrittäjän tulisi saada per tunti, jotta toiminta toisi palkan, joka elättää? Vaikeutena lienee löytää maksuhaluisia asiakkaita, vaikka palvelulle olisikin tarvetta. Harva haluaa maksaa riittävästi tuollaisesta  kotiavusta. Ja asiakashan on se, joka tekee päätökset, mitä säästetään ja mitä heitetään pois, ei järjestelijä. 

Vierailija

Mistä erotat turhan ja tarpeellisen rakkaasta ja tärkeästä?

Itse käytän mehumaijaa vain kerran vuodessa 1-2 vko ajan, muulloin se on kaapissa. Järjestelijöiden mukaan tuollaiset tavarat ovat tarpeettomia samoin kuin kirjat, vanhat sopimukset, kauppakirjat jne. (ne voi aina skannata pilvipalveluun, mutta kun se ei ole sama asia) ja lasten lelut.

Inhoan tyhjiä koteja, joissa ei eletä, koska ihmisistä ei saa olla mitään näkyvää esillä.

Vierailija

Osa ammattimaista järjestelijöistä kantaa kaiken vähänkin arvokkaamman omiin varastoihin ja myy edelleen. Palvelutaloon muuttava mummo saa uudet lastulevyhuonekalut ja kaikki vanha Arabia myydään järjestelijän piikkiin edelleen.

Vierailija

Toi ois kyllä ihan unelma-ammatti :D Kaikki järjesteleminen on ihanaa, ja varsinkin jos siinä voi samalla auttaa muita niin se ois kaksi kärpästä samalla iskulla :)

Vierailija

Suomessa on ihan ry tätä ammattiryhmää varten, Suomen ammattijärjestäjät, löytyy, kun googlaat. Lue lisää sieltä. Aika uusi ilmiö täällä, mutta esim. Amerikassahan näitä on jo ( Himohamstraajat jne telkussa).

Vierailija

Meille sais tulla heti! Lasten leikkihuoneen ovea ei saa auki kuin kovaa työntämällä, koska lattialla on puolen metrin kerros leluja, kaikki laatikot on tyhjätty lattialle... Just kerään rohkeutta ja voimaa mennä sen kimppuun, tiedän vanhastaan että siinä menee menee jotain 5-6 tuntia aikaa, ja saattaa olla että pari päivää siivo pysyy kun komentaa kersoja joka välissä että ei saa sotkea, ja että pitää kerätä leikit pois, mutta joku kerta kun menen katsomaan on kaikki kopat kaadettu ja laatikot tyhjennetty taas muutamassa minuutissa kun on joku juttu muka ollut hukassa.

Sitten mulla on varastohuone joka on kattoa myöden täynnä tavaraa, muutossa miehet nakkelivat vaan ne tavarat sinne, enkä ole jaksanut alkaa sitä tyhjäämään, jo pelkästään tavaroiden nostelu on mulle liikaa, on painaviakin laatikoita.

Vierailija

Helsingissä asun, huolisko joku tästä lähialueelta mut järjestelemään, ihan vaan pienellä korvauksella? Ihania ootte työntarjoojat :)
Siivooja se ammattinimike tuskin on, oon tehnyt niitäkin hommia eikä siihen sisältynyt mitään järjestelyä. Noista muista voin ottaa selvää, ja uskon kyllä että työt ei loppuisi kesken! Nykyään kaikki on niin halpaa ja koko ajan kannustetaan ostamaan lisää ja lisää, niin äkkiäkös se kämppä täyttyy kaikesta turhasta.
-ap

Vierailija

Jessus miten kalliita on noin ammattijärjestelijä-koulutukset, lähemmäs 2000€. Katoin tuolta Suomen Ammattijärjestelijöistä siis. Mahtaiskohan lähteä liiketoiminta käyntiin ilmankin, mitä sanotte?

T. 10

Vierailija

ainakin  ammattijärjestelijät itse kertovat haastatteluissa, ettei palveluja osteta Suomessa vielä niin paljoa, että siitä saisi kannattavaa liiketoimintaa ja elatuksen itselleen. Toki jotain karkkirahoja voi sillä ansaita, mutta ei sillä itseään työllistä niin että maksaa sillä laskunsa ja ruokansa. Moni tuskailee tavaramäärän kanssa, mutta hyvin harva on valmis maksamaan siitä, että joku opastaa ja tsemppaa luopumisessa. Ammattijärjestelijä kun ei tee valintaa mitä heittää pois ja mitä ei. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat