Tietääkö joku virkavapaasta? Ihan hypoteettinen kysymys olisi.

Vierailija

Mietin siis mahtaisikohan tällainen onnistua että olisi vaikkapa 4 kk töissä, 2 vapaalla, 4 töissä ja taas 2 vapaalla jne. Tietysti kuukaudet voisivat joskus vaihdellakin.

Kuntatyönantaja kyseessä, joka on ihan hövelisti antanut vapaita aikaisemmin muillekin, mutta yleensä ne ovat olleet sitten 1 vuosi tai vastaava pidempi ajanjakso eikä noin usein.

Haaveilen että vanhemmalla iällä ryhtyisin au pairiksi ja lähtisin aina milloin minnekin päin maapalloa aina muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan, välillä taas Suomeen töihin ja välillä taas maailmalle.

Kunhan lapsi menee armeijaan tai ainakin aikuistuu, sitten olisi "mun aika"...

Kommentit (5)

Vierailija

Ihan työnantajasta kiinni. Jos sinulle ei tarvitse ottaa sijaista siksi aikaa, niin voisi onnistuakin. Mikset ota vuorotteluvapaata? jaat neljään 3kk pätkään. Vielä kun tekee päätöksen ennen vuodenvaihdetta onnistuu. Ystäväni oli kun lapset aloitti koulun vuorotteluvapaalla pätkissä 2 kesää 3kk ja yhden kesän ja syksyn 6kk eli jaksotti kolmeen jaksoon. Sai vielä korvaustakin siis poissaolosta.

Vierailija

Aika lailla kiinni siitä, mitä teet työksesi. Opettajalle tai terveydenhoitajalle tuo ei yleensä onnistu, kunnan ainoa palkanlaskija saa samoin helposti kieltävän päätöksen, mutta jos olet vaikka keskuskeittiössä  tai vanhustenhuollossa lähihoitajana, niin sijaisia saa helpommin.

Vierailija

Kyllä mulle sijainen onnistuu ja tämä ei ole ajankohtainen vasta kuin muutaman vuoden kuluttua. Täytyy vähän kehitellä jonkinlaisia tulevaisuudensuunnitelmia ja säästöbudjettia yms vielä ja muutenkin, onhan tuo lapseni vasta yläasteella joten en olisi vielä lähdössä minnekään. Osa-aikaeläke ei tule vielä kyseeseen, olen itse vasta vähän päälle nelikymppinen silloin kun tämä olisi ajankohtaista. Voihan silloin olla kaikin puolin tilanne ihan erilainen kuin nykyajan maailmassa, mutta kuitenkin... ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat