Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kamalaa palautetta töissä

Vierailija

Sain tänään kuulla kuinka entinen työyhteisömme jäsen on kokenut, että olen kiusannut häntä. En tunnistanut itseäni ollenkaan tuosta kuvauksesta ja todellakin olen järkyttynyt ja pahoilla mielin itsekin nyt.

En kuulemma arvostanut häntä ja puhuin hänen yli.
Hänen kanssaan oli välillä suht vaikea olla koska hän oli todella rauhallinen ja hiljainen, minä taas suht kovaääninen höpisijä.

Kyllä voi tuntua pahalta kun en missään tapauksessa halua kenellekään olla ilkeä, mutta en kyllä myöskään niele kaikkea enkä vain myötäile jos olen eri mieltä jostakin asiasta

Kommentit (10)

Vierailija

Jotkut ihmiset ovat vaan uhriutujia, älä myönnä mitään vaan pyydä konkreettisia esimerkkejä ja ole yhteistyöhaluinen. Työterveys yms kyllä näkevät miten asia oikeasti on. Anna vinkumisten mennä toisesta korvasta ulos.

Vierailija

Ehkä sun kannattaisi opetella pitämään välillä suusi kiinni. "kovaääninen höpisijä" kuulostaa raivostuttavalta. 

Vierailija

Niin, harvaa varmaan itse kokee kiusaavansa, vaikka joku saattaa sen ottaa kiusaamisena. Itseäni ärsyttää eniten ne tyypit, jotka pitävät itsessään hyvinä piirteinä suorapuheisuutta ja temperamenttisuutta. Muille se näyttäytyy yleensä töykeytenä, arvaamattomuutena ja käytöstapojen puutteena. En tiedä millainen olet persoonaltasi, mutta varmaan on nyt pakko pohtia, että onko siinä omassa käytöksessä jotain, mikä toisia saattaa loukata. Voihan olla, että tuo toinen on vaan herkkis, tai sitten olet huomaamattasi epäkohtelias ja oikeutat sen temperamenttisella luonteella.

Vierailija

Ehkä tässä voisi katsoa peiliin molemmat. Olen itse ollut sikäli samassa tilanteessa, että minun harjoittamaani työpaikkakiusaamista puitiin esimiehen kanssa. Tämä tilaisuus järjestettiin sen jälkeen, kun minä aloin kirjata ylös kaiken, mitä olin ko työkaverin kanssa puhunut. Koska kaikenlaista kummallista sain niskaani jo aiemmin tämän ihmisen taholta. No, tämä tilaisuus oli ihan yhtä tyhjän kanssa, esimies tyyliin pyysi meitä lyömään kättä päälle, että tulemme paremmin toimeen jatkossa. Luojankiitos tämän työkaverin työsuhde sitten päättyi.

Eli asiat eivät nyt ole niin mustavalkoisia. Voithan sinä pahoitella, että työtoverisi on näin tuntenut, vaikket ole tarkoituksella häntä jättänyt huomiotta. Ja tosiaan noita konkreettisia tapahtumia minäkin peräisin. Sekä ihan keskustelun esimiehen kanssa, syytökset ovat vakavia ja ne olisi hyvä käydä läpi perusteellisesti, jotta näitä asioita ei kerta toisensa jälkeen tarvitse kaivaa esille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, harvaa varmaan itse kokee kiusaavansa, vaikka joku saattaa sen ottaa kiusaamisena. Itseäni ärsyttää eniten ne tyypit, jotka pitävät itsessään hyvinä piirteinä suorapuheisuutta ja temperamenttisuutta. Muille se näyttäytyy yleensä töykeytenä, arvaamattomuutena ja käytöstapojen puutteena. En tiedä millainen olet persoonaltasi, mutta varmaan on nyt pakko pohtia, että onko siinä omassa käytöksessä jotain, mikä toisia saattaa loukata. Voihan olla, että tuo toinen on vaan herkkis, tai sitten olet huomaamattasi epäkohtelias ja oikeutat sen temperamenttisella luonteella.

Paradoksaalista on, että nämä suorapuheiset ja "rehellisesti asiat kertovat" eiät itse siedä minkäänlaista kritiikkiä joka kohdistuu itseensä.

Vierailija

Itse älttelen työkavereita joiden kanssa tulen ähemmän hyvin toimeen ja olen niiden kanssa joiden kanssa juttu sujuu. Olisko ratkaisu ap:n tilanteeseen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse älttelen työkavereita joiden kanssa tulen ähemmän hyvin toimeen ja olen niiden kanssa joiden kanssa juttu sujuu. Olisko ratkaisu ap:n tilanteeseen?

Välttelen ja vähemmän, veet hävisivät tekstistä.

Vierailija

Kyllä mä olenkin koko tän päivän miettinyt omia tapojani ja käyttäytymistäni. Osan työkaverien kanssa olen ystävä myös vapaa-ajalla ja muutenkin samalla aaltopituidella. Suurin osa ihmisistä on vaan semmoisia , että työt tehdään ja turistaan minkä tarve vaatii.

En mä kyllä koe olevani mitenkäänpäin kiusaaja ja ei tuo ihminen eää edes ole samassa paikassa töissä. Hän oli usein todella epävarma ja varmisteli et tehdäänkö näin tms... välillä tuli tunne et tee miten haluat, ei minulta pidä lupaa kysyä. En siis todellakaan ollut mitenkään ylempiarvoisessa asemassa töissä.

En ole suunapäänä mesoamassa omia mielipiteitäni, mutta sanon kuitenkin jos olen eri mieltä. Se ei kuitenkaan tarkoita et pitäisi olla samaa mieltä mun kanssa.
Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat