Stressi

suomen pakolainen

Olen lähdössä joulukuussa thaimaaseen, ja mua ahistaa todella paljon. Entiiä miks en vaan voi ajatella positiivisesti että olen lähdössä lämpimään, pelottaa että sinne tulee terrori-isku niinkuin pariisiin, tsunami, kone tippuu ja menetän kaiken, nyt kun mulla menee kaikki hyvin. Entiiä mitä minun pitäis tehä. Miten saan tämän kauhean pelon pois?

Kommentit (1)

Mia Terveydenhoitaja
Seuraa 
Liittynyt8.6.2015

Hei,

kun uutisissa tulee jatkuvasti kamalia uutisia maailmalta, jotkut reagoivat asiaan näin ja alkavat pelätä.

Osaatko sanoa, onko taustalla jotain muuta, mikä on laukaissut pelon? Jonkinlainen turvattomuuden tunne tai ajatus siitä, että ei voi vaikuttaa ympäristöönsä, voivat tehdä pelokkaaksi.

Joillakin pelko helpottaa, kun miettii valmiiksi, mitä tekisi uhkaavissa tilanteissa. Lentokoneessa voit varata istumapaikan varauloskäynnin kohdalta tai pyytää lentoemännän istumaan viereesi nousun ja laskun ajaksi.

Tsunamia varten on omat sääntönsä miten toimia. Pyri mahdollisimman korkealle tai kauas sisämaahan, johon vesi ei yllä.

Thaimaa on terrorismin kannalta turvallinen maa matkustaa. Thaimaan suurlähetystö ei ole tällä hetkellä antanut erityisiä varoituksia tai matkustusohjeita terrorismin takia.

Thaimaahan suositellaan suomalaisen rokotusohjelman mukaisen roketesuojan lisäksi A-hepatiittirokotetta. Jos matkustat maaseudulle tai Kambozan tai Myanmarin rajaseuduille, suositellaan myös malarian estolääkitystä sekä muita rokotteita, jotka voit katsoa osoitteesta rokote.fi.

Toivottavasti voit jokatapauksessa nauttia matkastasi ja pelkosi lievenee, kun huomaat, että ei ole mitään pelättävää. Hyvää matkaa sinulle! :)

t. Mia, terveydenhoitaja

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat