Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkat viimeksi elokuussa, lääkäriin?

Bd

Otsikossa kysymys. Olen perusterve nuori, normaalipainoinen nainen jolla kiero ollut viimeiset kaksi vuotta kuin kello, nyt jäi aivan yhtäkkiä pois.. Negatiivisiä raskaustesteja tehnyt varmaan kymmenen.

Kommentit (4)

Vierailija

Mä olen kuullut jostain että 6 kk jos on menkat pois niin kannattaa käydä lääkärissä. Mulla ollut kerran 8kk pois. Syytä ei löytynyt ja alkoivat normaalisti itsestään taas. Tänä vuonna kierrot olleet kaikkea 21-54 päivän välillä. Raskaana olen ollut kerran joten kaikki kuitenkin toimii normaalisti vaikka kierto on tälläinen sekava.

Vierailija

Onko sulla ollut keskeytys, keskenmeno, ehkäisyn muuttumista, painon heittelyä? Kaikki nämä voi vaikuttaa. Samoin stressi, unettomuus. Kaupan testeissä on aina pieni epäluotettavuuden riski. Onko muita raskauden oireita?

Vierailija

Hormonaalista ehkäisyä en ole kolmeen vuoteen käyttänyt, raskausoireita ei, ehkä unettomuutta. Tai sitten toimin kuin tammat eli lisääntyminen ei onnistu talvella 😝
Kiitos vastauksista :)

Vierailija

Itselläni jäi kerran menkat itsestään pois kolmeksi kuukaudeksi ja diagnoosiksi sain amenorrean, eli kuukautisten puuttumisen. Ennen sitä olivat olleet aivan kellontarkat. Siihen määrättiin kuuri joitain pillereitä ja menkat alkoivat taas normaalisti :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat