Ystävälläni on tasaisempi parisuhde kuin minulla, koska hän on niin rauhallinen ihminen

Vierailija

Tämä siitäkin huolimatta, että miehensä toiminnassa on vuosien varrella ollut paljonkin sellaista, mistä olisi voinut vetää herneet nenään. Oma pitkä avioliittoni päättyi hiljattain, koska emme tehneet mitään muuta kuin riitelimme. Nyt tässä uudessa suhteessani riitoja on ollut, mutta rakkauttakin. Haluaisin saada tämän toimimaan ja oppia ystäväni kaltaiseksi. Sellaiseksi, joka ei loukkaantuisi tai tulisi surulliseksi mistään, ottaisi vaan kaiken huumorilla, vaikka tulisi mitä. Kuitenkin kilahtelen tasaisin väliajoin.

Millainen itse olet parisuhteessa? Samaistutko minuun vai ystävääni?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Onko vaihtoehdot siis että suuttuu ja kilahtaa kaikesta tai sitten ettei koskaan suutu mistään? Terapia auttaa kyllä mustavalkoiseen ajatteluun, mikä liittyy esim epävakaaseen persoonallisuushäiriöön kuten jatkuva riitelykin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko vaihtoehdot siis että suuttuu ja kilahtaa kaikesta tai sitten ettei koskaan suutu mistään? Terapia auttaa kyllä mustavalkoiseen ajatteluun, mikä liittyy esim epävakaaseen persoonallisuushäiriöön kuten jatkuva riitelykin.

Sinä taidat olla tässä ketjussa ainoa, jonka mielestä se on joko-tai.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vuosien varrella oppii ettei joka asiasta pidä eikä voi kilahtaa. Tai jotkut oppii toiset ei.

Toisilla taas menee paljon vuosia ja terapiaa, että he oppivat kilahtamaan. Ensin pitää löytää itsensä, sitten voi alkaa kehittää itseään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sinä taidat olla tässä ketjussa ainoa, jonka mielestä se on joko-tai.

Ap sanoi haluavansa tulla sellaiseksi joka ei suutu mistään eikä tule surulliseksi vaan ottaa kaiken huumorilla. Ei se ole sen terveempää kuin joka asiasta kilahtaminenkaan.

Vierailija

Me ollaan kumatkin aika tulisia, mutta parisuhde on tasainen. Johtunee siitä että maut & ajatukset käy hyvin yhteen, mutta jos ei käy niin homma hoidetaan asiallisesti keskustelemalla. Hyvin harvoin tulee mitään riitaa, kun pyritään ottamaan toisemme huomioon ja puhumaan asioista, eli tavallaan riitojen ennaltaehkäisyä. Riidatkin on asiallisia, ei mitään huutamista tai haukkumista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi vaikuttaa alistetulta parisuhteessaan. Sulla on asiat paremmin.

Millä tavoin AP:n ystävä on alistettu?

Ainoastaan idiootit ja lapset riitelee. Aikuisten pitäisi kyetä keskustelemaan ilman huutamista tai riitelyä kaikki asiat

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi vaikuttaa alistetulta parisuhteessaan. Sulla on asiat paremmin.

Millä tavoin AP:n ystävä on alistettu?

Ainoastaan idiootit ja lapset riitelee. Aikuisten pitäisi kyetä keskustelemaan ilman huutamista tai riitelyä kaikki asiat

Ap täällä. En minäkään varsinaisesti koe, että ystäväni olisi alistettu. Hänellä on vaan toisenlainen asenne elämään kuin minulla - vaikuttaa onnelliselta ja tasapainoiselta, vaikka parisuhteensa ei ole täydellinen. Olemme hyvin ääripäitä. Itse olen sellainen, että minun on vaikea luottaa ja koen pienet vastoinkäymiset parisuhteessa merkkinä siitä, että tämä toinen ihinen on minulle väärä. Haluaisin muuttaa tämän ajattelutavan, mutta en pysty.

Luin juuri tämän tekstin ja tunnistin siitä itseäni:

http://hidastaelamaa.fi/2015/11/osaatko-ottaa-vastaan-rakkautta/

ap

Vierailija

Kaikesta loukkaantuminenkaan ei ole fiksua, mutta onko tämäkään nyt ihan tervettä?

"... ottaisi vaan kaiken huumorilla, vaikka tulisi mitä."

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta loukkaantuminenkaan ei ole fiksua, mutta onko tämäkään nyt ihan tervettä?

"... ottaisi vaan kaiken huumorilla, vaikka tulisi mitä."

No joo, ehkä tuo oli vähän kärjistetty ilmaisu. Tarkoitan sellaisia tilanteita, jossa toinen on aiheuttanut pettymyksen, vaikkei ole tarkoituksella halunnut loukata. Yritän pyristellä eroon siitä, että loukkaannun tuollaisissa tilanteissa. Eri asia, jos toinen tarkoituksella ja jatkuvasti satuttaa. Silloin kuuluukin erota. ap

Vierailija

Olen rauhallinen ja mies on se kilahtelija. Aika vaikeaa on. Koitan olla ymmärtäväinen, koska suurimmaksi osaksi kyse on vain miehen temperamentista, jolle ei mitään voi. Hieman toki aikuinen voi käytökseensä vaikuttaa ja sitä hillitä, mutta jos on todella tulinen niin ei sitä pysty rauhalliseksi muuttumaan vaikka mitä tekisi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat