Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painostus työvoimakoulutukseen

Vierailija

Mun oli haettava karenssin uhalla lyhyeen työvoimakoulutukseen toiseen kaupunkiin. Ala ei ole lähelläkään omaani, ei se mitään, mutta se on myös sellaista, jossa tiedän olevani surkea (tiedättekö, vähän sama kuin laitettaisiin kömpelö teoreettinen filosofi rakentamaan jotain). Koska en omista autoa, kulkemiseen menisi kuukaudessa vajaa 300euroa (seutulippuja täällä ei ole, ja käsittääkseni ne kuukausiliput mitkä lie on vain opiskelijoille kelan tuella). Toki saisin kulukorvausta n. 200e enemmän kuin nyt, mutta jäisin siis miinukselle (mihin mulla ei ole oikein varaa).

Saanko toivoa etten tule valituksi? Toivon kuitenkin.

Kommentit (6)

Vierailija

Niin ja tämä työvoimakoulutus ei nimestään huolimatta valmista mihinkään työhön saati takaa työpaikkaa, vaan on tyyliä "opetellaan rakentamaan linnunpönttö". -ap

Vierailija

Tuon takia jäin itse poi työkkärin listoilta. Oli todella ärsyttävää työkkärin asiakkaana se, että koko ajan yritettiin painostaa työnhakuun ja työvoimakoulutukseen, vaikka moneen kertaan ilmoitin, etten halua mennä töihin.

typeryyden huippu

Työvoimakoulutukset, jotka eivät auta samaan ammattia, ovat järkyttävää valtion rahan haaskausta. Sen sijaan että leikkaavat aikuiskoulutustuesta, leikkaisivat näitä järkyttävän idioottimaisuun keksintöjä! Miksi pakotetaan opiskelemaan sellaista mistä ei ole todellisessa elämässä mitään hyötyä? 

Vierailija

Harmi, jos ei ole tarjolla mitään vastaavaa omalla paikkakunnallasi.

Kerro sitten valintahaastattelussa, että haluaisit käydä sen kurssin kotipaikkakunnalla ja odota kovasti milloin sellainen järjestetään. Kysele myös, haittaako se mitään jos keskeytät kurssin, kun uskot saavasi pian erään työn.

Vierailija

Työvoimakoulutuksesta ensi vuodelle on leikattu 30%. Koulutukset siirtyy ammatillisten oppilaitosten järjestettäviksi ja samalla kaikki lyhyet täydennyskoulutukset katoaa. Hygieniapassit, työturvallisuuskorti jne. maksetaan tästä eteenpäin vain maahanmuuttajille.

Vierailija

Työkokeiluihin on myös pakko osallistua vaikka jäisi tappiolle. Lasten päivähoitomaksu tekee enemmän kuin kulukorvaus. Koen vääryyttä siitä että tällaiseen pakkotyöhön on mentävä. Työllistymistä se tuskin edistää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat