Miten äitiyspakkauksen laatikosta saa kivan ensisängyn?
Eli miten laatikosta sais suloisen pedin? Pinnasänky on kyllä jo tilauksessa, mutta neuvolatätikin suositteli laatikkoa aluksi, kun on pienempi ja näin ollen turvallisen oloinen pienelle.
En ole kovin käsityöihminen, joten mistä saisi jotain pehmusteita reunoille tai röyhelöitä? Vai onko jotain ihan iisiä ompeluohjetta jollain?
Suositteleeko muuten joku noita unipusseja peiton sijaan?Kokemuksia?
Kommentit (7)
enkä ole käsityöihmisiä:) Eli niitä on olemassa ihan jo valmiina, mikäli et halua alkaa itse väkertämään!
Minä tein reilut vuosi sitten esikoiselleni laatikosta ensisängyn, en todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta ostin halvalla söpöä kangasta laatikon verhoilua varten, laskin pahvilaatikon reunojen mitat sekä sisä että ulko + saumavarat ja sitten vain ompelin kangaspötköt yhteen ja lahjanarulla kiristin laatikon pohjapuolelta kankaat suppuun ei tietenkään niin että sinne jäi mitään möykkyä ja lahjanarua varten oli ommeltu sellainen kolo. Selostuksesta huomaat että en tajua mitään käsitöistä mutta ihan hieno siitä tuli, sen kun mittailet laatikkoa ja menet kangaskauppaan, varmasti saat jonkinmoisen verhoilun tehtyä. itse en tykkää mistään pitseistä ja rimpsuista joten siksi tuo oli valintani.
Meillä poika nukkui äitiyspakkauksen laatikossa 2kk ihan ilman mitään käsitöitä tai koristuksia. Eli laatikossa oli vain mukana tullut patja ja tietenkin lakana ja peitto :) Onnistuu siis ilman pehmusteitakin :)
tänään kävimme siellä ja 35e maksoimme valmiista äitiyspakkauspehmusteesta/röyhelöstä. Monenlaisia kuoseja oli mutta me päädyimme yksiväriseen valkoiseen. Esikoisen kanssa teimme itse vastaavanlaisen mutta en ollut siihen oikein tyytyväinen, nyt saatiin siisti:)
Minusta on jotenkin outoa nukuttaa vauvaa laatikossa? Pinnasänkyyn reunapehmusteen ja vaikka jalkopäähän tyyny tai peitto mytyksi, niin sänky pienenee (jos se on tarpeellista).
reuna röyhelöitä on paljon kirppiksillä ja huutonetissä niitä on myös huudettavana.
luulempa että joku liike myös myy niitä... jos haluaa uuden.
meillä oli unipussi käytössä vähän aikaa kun tyttöni oli pieni ja kun minulla on tyttö ollut jo vauvana liikkuuvaa sorttia niin oli tosi hyvä kun pysyi päällä vaikka vauva liikkuikin paljon..