Kokemuksia Clamos.net-verkkokaupasta?
Hei,
Onko teillä kokemuksia kotimaisesta Clamos-verkkokaupasta tilaamisesta? Siellä olisi nyt muutamia tuotteita paljon halvemmalla kuin muualta löytää, mutta kyseinen kauppa on itselleni aivan tuntematon. Lisäksi löysin puskaradio.net-sivustolta negatiivisia kokemuksia tuolta tilaamisesta, mutta olisiko teillä positiivisia kokemuksia? Lähinnä mietityttää pitkäksi haukuttu toimitusaika ja heikko asiakaspalvelu. Ehkä vien rahani muualle :S
Kommentit (42)
Olen tilannut kahdesti ja palvelu toimi moitteettomasti. Tämän valossa yllä olevan tyyliset kommentit, joita jaetaan eri keskustelupalstoilla, eivät ehkä ole aitoja? Hain toisen tilauksen paikan päältä ja toinen postitettiin. Henkilökunta oli ihan normaalin ystävällistä eli tuskin mistään huijauksesta on kyse. :)
Itse olen odotellut palautuksesta rahoja jo kuukauden päivät, kukaan ei vastaa enää sähköposteihin saatika puhelimeen.
Taitavat itse kommentoida esim. puskaradioon uutisia itsestään parhain päin.
Asiakasta ei pidetä ajantasalla tilauksen kulusta. Toimitusajaksi kerrottu 2-3 päivää onkin todellisuudessa viikkoja. Asiakaspalvelua ei tavoita millään keinolla vaikka puhelinnumeroita sekä sähköposteja on nettisivuilla parikin kappaletta jonne kehoitetaan ottamaan yhteyttä.
Enpä ole missään puljussa maksetun tilauksen perille saantia kokenut näin vaikeaksi, jää nähtäväksi tuleeko koskaan perille.
En suosittele tilaamaan, ja olisinpa itsekin älynnyt googlettaa ko. kaupan ennen tilausta. Epäluotettavuutta herättää näin jälkikäteen ajateltuna myös se, että verkkokaupan facebook-sivuilla ei ole arvostelu- eikä julkaisumahdollisuutta. Enkä ihmettele, saattaisi palauteryöppy olla aikamoista.
Joo,ei kannata missään nimessä tilata!!!!!!!Odotin tilausta aikani ja soitin missä se viipyy.Laittoivat postin syyksi,että ovat hukanneet...Sähköposteihin,puheluihin ei vastata.Tekstiviestit eivät mene perille...Kannattaa boikotoida!!!!!!!!!!
En suosittele kenellekään. Liian hyvää ollakseen totta!
Itse tilasin joulukuussa 2015 heidän alennusmyynneistä kosmetiikkaa, alusaatteita sekä muutaman mekon enkä ole vieläkään saanut rahojani takaisin. Olin toimitustani odottaessa jo kaksi kertaa yhteydessä kyseiseen yritykseen ja vastauksia sai erittäin huonosti sähköpostilla. Tilaukseni saavuttua kolmen viikon kuluttua päätin, etten tarvitsekaan tuotteita, jotka olivat tulossa joululahjoiksi ja palautin kaiken.
Palautin tuotteet kahden viikon sisällä siitä, kun olin itse pakettini saanut kotia mutta palautuskuittausta firmasta ei vain kuulunut. Sitten sain jo heidän laskuttajaltaan muistutuslaskun, jolloin olin yhteydessä ensin laskuttajaan ja seuraavaksi taas itse Clamokseen, että tuotteet on palautettu. Sähköposteihin en saanut kunnolla vastauksia, joten päätin soittaa. Puheluun vastattiin ja sanottiin, että palautus on tullut perille ja, että he palauttavat rahani tililleni. Rahojani ei näkynyt tililläni, joten soitin uudestaan ja tällä kertaa väitettiin, että palautus oli myöhässä ja, ettei kosmetiikkaa ja alusvaatteita saa palauttaa. Seuraavaan puheluuni ei vastattu enää joten kävin paikan päällä keskustelemassa asiasta ja vetosin kuluttajasuojalakiin, jossa on säädetty tuotteiden palautus oikeudesta ja erityisesti kotimyynnin 14 vuorokauden palautusoikeudesta, joka koskee kaikkia muita tuotteita paitsi sinetöidyssä pakkauksssa myytyjä. Tämä keskustelu päättyi siten, että firman toimitusjohtaja itse kehotti minua olemaan yhteydessä kuluttajariitalautakuntaan ja hankkimaan kirjallinen lausunto kuinka tilanteessa tulisi toimia.
Asia oli kuluttujariitalautakunnassa käsiteltävänä vuoden ja sain päätöksen minun hyväkseni huhtikuussa 2017. Päätöksessä todettiin minulla olevan palautusoikeus kaikkiin tuotteisiin ja, että vastapuolella on velvollisuus palauttaa rahani korkoineen sekä palautuksesta aihetuneet muut kulut. Vieläkään en ole kaikkia rahojani takaisin saanut kuukauden sähköpostiviestittelyjen ja muutaman puhelun jälkeen.
Firman asiakaspalvelu on ala-arvoista ja täysin häikäilemätöntä oman edun tavoittelua. Firman toimitusjohtaja kiertää vastuutaan joka tilanteessa ja he tietoisesti toimivat eettisyyden rajalla. Miksi muuten heidän Facebook sivuilleen ei voi kirjoittaa julkista palautetta?
Toivon, että mahdollisimman moni jättää tästä kaupasta tilaamatta tämän luettuaan. Itse en suosittele kenellekään. Sanonta aivan liian hyvää ollakseen totta pitää liian hyvin paikkansa tässä tapauksessa.
Sama mielipide kuin kaikkeen muuhunkin "sokeana" tilaamiseen. Tilaat sillä summalla, jolla olet valmis takapuolesi pyyhkimään.
Itse tein tilauksen reilu kuukausi sitten ja vasta tilauksen tehtyäni tajusin ruveta etsimään kokemuksia kyseisestä nettikaupasta ja kaduin heti tilaustani. No, yhtä tuotetta lukuunottamatta tilaamani tuotteet tulivat (muistaakseni n. viikon päästä) ihan asianmukaisesti. Puuttuvasta tuotteesta olin saanut ilmoituksen, ettei sitä olekaan enää varastossa ja samalla pyysivät tilinumeroani, jotta voivat palauttaa tuotteesta maksetun rahan. Tuo ilmoitus tuli 3 päivää tilauksen tekemisen jälkeen ja siitä on nyt 1kk eikä rahoja näy.. Laitoin tänään kolmannen kerran asiasta sähköpostia asiakaspalveluun, josta on aina vastattu ja asiaa pahoiteltu, mutta mitään ei tapahdu asian suhteen. Pitänee seuraavaksi olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan, jos ei ala rahoja kuulua. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun ko. firmasta tilasin.
Tilasin äslettäin Clamosilta syväpuhdistava shampoon. Ei ollut mitään ongelmia, kaikki meni hyvin. Joten kyllä voi tilata sieltä. Kannattaa varautua noihin aiemmat viesteihin, jospa onkin valejuttuja.
Etsin äsken yrityksen sivua kun netti pätki ja eksyin lukemaan tätä keskustelua. Hämmästyn kyllä lukemastani, koska itselläni on täysin päinvastainen kokemus ko. kaupasta. Olen ollut asiakas varmaan 10 vuotta ja aina olen saanut tilaamani tuotteet oikeanlaisia. Joskus on saattanut kestää 2 viikkoa, mutta yleensä 2 tai max. 3 päivää. Itse voisin suositella tätä kauppaa ja koska myös haluan kannattaa kotimaisuutta, tilaan heiltä varmasti jatkossakin.
Uskaltauduin ja tilaamaan. Tilaus tuli 2päivässä. Ainut miinus oli kyllä se ettei saanut ilmoitusta et ovat laittaneet postiin mutta kysymällä se selviää. Minulle vastattiin sähköpostiin tunnin kuluessa. Voin suositella mukava ja nopea kauppa
Tein ison tilauksen Clamos verkkokauppaan. Tilaustani ei alkanut kuulua, joten lopulta laitoin heille sähköpostia ja pyysin että tilaukseni perutaan ja rahat palautetaan tililleni. Sain heti pahoitteluviestin ja vahvistuksen että peruutus onnistuu. Rahoja sen sijaan ei kuulu yli kahden viikon odotuksen jälkeen, sähköposteihin eikä puheluihin vastata. Sinne meni rahat enkä saanut myöskään tuotteita :( Voiko tässä enää muuta tehdä kuin rikosilmoituksen?
En todellakaan suosittele tätä firmaa kenellekään, varokaa.
Täällä kans yx ansaan mennyt. Olisimpa googlettanut aiemmin enkä vasta tilauksen tehtyäni. Vieläkin tämä firma saa toimia! Rahat meni ja pakettia ei kuulu.
Tilasin 4.6.19 yhden tuotteen. 6.6. tuli sähköposti, että tilaus on saanut postin seurantakoodin ja on lähtenyt matkaan. Postin sivuilla seurantakoodi kertoo, että lähtetys ei ole saapunut vielä postin kuljetettavaksi. Kymmeniin puheluihini ei vastata, ei myöskään sähköpostiin. Messengeriin tuli vastaus, kun facessa kommentoin heidän julkaisua ja lupasivat selvittää ongelman. Mitään ei kuulu. Seuraavaksi teen rikosilmoituksen. Erittäin pettynyt ja en suosittele kellekään! 😡
Löysin tästä itselleni aiemmin tuntemattomasta verkkokaupasta haluamani tuotteen hurjan edullisesti ja innostuin tilaamaan myös muita tuotteita koska postikulut ja tuotteet olivat huomattavan edullisia. Tilauksen jättämisen jälkeen luin kokemuksia kyseisestä kaupasta ja kaduin hieman tilaustani, sillä kokemukset olivat enimmäkseen todella negatiivisia. Tilausvahvistus tuli parin päivän päästä ja siinä kerrottiin että osa tuotteista oli päässyt loppumaan ja että saisin rahani takaisin näistä tuotteista. Toinen loppuneista tuotteista oli alunperin haluamani tuote, jota tosin myytiin verkkokaupan sivuilla edelleen mitta vain pari euroa kalliimpaan hintaan. Tuote ei siis ilmeisesti ollut loppunut vaan ainoastaan sen mahdollinen alennuserä, mutta annoin asian olla. Loput tuotteet olivat mitä halusin ja saapuivat muutamassa päivässä. Jäin odottelemaan rahanpalautusta..
Reilu viikon päästä tilauksen saapumisesta laitoin yritykselle sähköpostia jossa kysyin, koska palautus mahtaisi näkyä tililläni. Kukaan ei vastannut. Seuraavalla viikolla kysyin asiaa uudestaan, seuraavalla viikolla jälleen ja sitten yritin jo soittaa yritykseen kahdesti. Sähköposteihin tai puheluihin ei vastattu koskaan.
Otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan joka otti yhteyttä yritykseen, ja he lähettivät minulle tilausvahvistukseni uudelleen kysyen samalla tilinumeroani. He eivät siis vastanneet lähettämiini viesteihin edelleenkään. Vastatessani sähköpostiin sain samaan aikaan sähköpostin kuluttajaneuvonnasta jossa kerrottiin että "yritys ilmoittaa että ette ole ilmoittaneet tilinumeroanne heille". Yritys ei koskaan aiemmin ollut pyytänyt tilinumeroani palautusta varten. Vastasin yritykselle tilinumeroni ja kerroin myös tilanteeseen nähden ihan asiallisesti mitä mieltä olen heidän yrityksestään ja toiminnastaan mutta "yllättäen" en ole vieläkään saanut rahojani takaisin. Eilen laitoin jälleen sähköpostia yritykselle että koska voin odottaa rahojani, mutta he tuskin vastaavat koskaan. Kysyin samaa jo aiemmin kuluttajaneuvonnan yhteyshenkilöltä mutta hänkään ei ole enää vastannut minulle... Täytynee ottaa uudelleen yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Onneksi tilanteessani ei ole kyse kuin noin 15 € sta, mutta en voi kyllä todellakaan suositella tätä yritystä tämän asiakaspalvelukokemuksen pohjalta.
Aikoinaan tilannut eikä mitään ongelmaa, tuotteet tulleet parissa päivässä. Nytpä erehdyin tilaamaan jälleen enkä koskaan enää käytä kyseistä firmaa.
Tuotteissa kesti kaksi viikkoa tulla ja osa jäi uupumaan. Eivät vastaa sähköposteihin ei puheluihin ei mihinkään. Saa nähdä tuleeko loput vai menikö rahat.
Kohta kuukauden kestänyt tuotteiden tulo, en suosittele!
Rahan palautusta puuttuvasta tuotteesta olen odottanut toukokuusta asti. Asiasta olen lähettänyt monta viestiä ja yrittänyt soittaa, mutta eivät tietenkään vastaa. Uutta tilausta, jonka otin laskulla huonojen kokemusten takia, olen odottanut neljättä viikkoa. Lasku tuli, mutta tuotteita ei ole kuulunut. Älkää tilatko mitään Clamos.net:stä. Tämä yritys pitäisi saada Kuluttaja.fi:n mustalle listalle.
En enää ikinä tilaa mitään kyseisestä firmasta! Tein tilauksen jota ei kuulunut. Yritin soittaa firmaan useita kertoja päivässä yli viikon ajan, kertaakaan eivät vastanneet. Laitoin myös useita sähköposteja eivätkä vastanneet niihinkään. Lopulta sain meseen vastauksen, että tuote ollut loppu mutta toimitetaan samoin tein (myyntisivujen mukaan tuotetta kyllä oli varastossa). Odottelin seuraavaan viikkoon ja aloitin taas yhteydenottorumban joka ei tuottanut tulosta. Tämän jälkeen kirjoitin heidän facebook-sivulleen kysymyksen rahojen palautuksesta kun ei tuotetta saavu eikä heihin saa yhteyttä. Seuraavana päivänä sain messengerissä taas viestin toimitusongelmista ja haluanko rahani takaisin. Nyt olen odotellut muutaman päivän rahojani, saa nähdä saapuvatko. Facebook-kysymyksen poistivat sivuiltaan eli ilmeisesti se on tehokkain ja ainoa keino saada heihin yhteys. Yhtään pahoittelua ei firmalta tullut viivästyksistä tai vastaamattomuudesta. Täysin ala-arvoista toimintaa!
ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ TILAA CLAMOSILTA MITÄÄN! Erehdyin tilaamaan googlettamatta ja nyt ollaan siinä tilanteessa, että osa tilauksesta edelleen tulematta 2 kk tilauksesta, eikä rahoja saa takaisin palautetuistakaan. Aivan uskomattoman surkeaa asiakaspalvelua, suorastaan kusetusta koko firma. 2–3 päivää toimitusaika on suuri vitsi. Aion ottaa yhteyttä Kuluttajaneuvontaan, sillä vähintään tuo on asiakkaan harhaanjohtamista.
Nyt kun vihdoin googletin, huomaan, että samansuuntaisia asiakaskokemuksia Clamosista on muillakin. Tollainen huijari on saatava pois markkinoilta!