Ammattiroolit?

Vierailija

Tuli mieleen, että missä ammateissa ja tehtävissä on hyvä vetää rooli päälle asiakkaiden edessä. Onko sairaanhoitajilla, lähäreillä, sossuilla, kaupankassoilla, opettajilla jne. selkeä ammattirooli, jossa hän on sari sairaanhoitaja ja unohtaa kotiasiat kotiin? Onko oikein jos asiakas joutuu kuulemaan ammatti-ihmisen kotiasiat säännöllisesti? Voinko vaatia ettei minun tarvitse tietää asiakkaana tarkkoja vkonloppukuvauksia, ruokalistoja, remontteja, lasten ongelmia jne? Tavallaan asiakkaana minulta odotetaan avautumista, mutta itse en jaksaisi millään että sitä mua kohtaan. Tiedän etten ole reilu mutta eihän se suhdekaan ole. Kärpästä tulee härkänen kun alkaa miettiä miten usein on ollut pakko kiristää hampaita joka on sitten tulkittu ties miksi. Kysytään asiakkaita et oletpa tänään hiljainen, miksi nyt noin. Tekisi mieli sanoa, että ehkä siksi että mun tehtävä ei ole kuunnella sun huolia ja tapella puheenvuorosta kanssasi. Varsinkin kun sua kiinnostaa se sun ainoa oikea oma näkemys ja mulla on tapana pohdiskella asioita monelta suunnalta.

Kommentit (1)

Vierailija

Parturi-kampaaja :) Pakko jättää koti ja muut asiat kotia ja keskittyä töissä vaa työjuttuihi. Ei kuulu tapoihin päivitellä tuntemattomille ihmisille omia henkilökohtaisia asioita, vaa puhua silloin jos asiakas niin haluaa, asiakkaan ehdoilla :) Vain todella läheisille ihmisille VOI puhua, jos edes puhuu. Annetaan henkilökohtaisen elämän ja työelämän olla kaksi eri asiaa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat