Onko lähipiirissäsi äitiä, joka ostaa lapsilleen / lapselleen kaiken haluamansa?

Vierailija

Kuinka monta lasta?
Entä mitä ajattelet tällaisestä ylipalvelusta?

Kommentit (13)

Vierailija

Ei ole. Jos olisi, ennemmin ihmettelisin lasta, jolla ei mielikuvitus riitä toivomaan mitään mahdotonta. Meillä lapsi on toivonut mm. Prisman kokoista kauppaa täynnä Legoja, lentokonetta sekä omaa taloa, jossa on Batmanin luola ja Bat-auto. Ei ole yhtään teettänyt olla vaikeuksia olla toteuttamatta kaikkea:D

Vierailija

On. Yksi lapsi. Yksinhuoltaja äiti.

Aika klisee.

Mutta poika on tästä huolimatta todella kiltti, kohtelias, ei yhtään ylimielinen tms. Uskoisin myös, että kiva kaveri, mutta en tiedä varmasti. Vaikuttaa siltä, ettei äiti ole saanut poikaa pilattua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On. Yksi lapsi. Yksinhuoltaja äiti.

Aika klisee.

Mutta poika on tästä huolimatta todella kiltti, kohtelias, ei yhtään ylimielinen tms. Uskoisin myös, että kiva kaveri, mutta en tiedä varmasti. Vaikuttaa siltä, ettei äiti ole saanut poikaa pilattua.

Ja poika on siis 13-vuotias.

Vierailija

Lähes kaikki tuntemani 80-luvun alkupuoliskolla syntyneet vanhemmat joilla on nuorempia sisaruksia. Uskon että siis hyvittelevät lapsilleen sitä, etteivät he lama-aikaan saaneet paljoakaan ja muistelevat kuinka sitten nuoremmat sisarukset saivat enemmän sitten laman jälkipuoliskolla. Eivät ymmärrä sitä, ettei se roina tee onnelliseksi, mutta varmaan ajattelevat näin kun eivät itse saaneet tarpeeksi. Eivät toki osta aivan kaikkea, mutta ostavat siis paljon vaikka ei oikein rahaa olisikaan tai lapset eivät tarvitsisi. Ihan arkenakin kannetaan leluja kotiin. Joululahjojakin antavat niin paljon ettei lapset jaksa avata kaikkia. Heidän lapsillaan ei myöskään ole mitään käsitystä paljonko se roinan määrä maksaa ja kohtelevat rojujaan hyvin välinpitämättömästi. Näitä tapauksia tunnen siis ainakin 7 ja kaikissa perheissä on 2-4 lasta.

Vierailija

On, meillä. Lapsen toiveet on niin pieniä että ne voi aina täyttää ja hän ei ole mikään vinkuja ja vaatija, harvoin toivoo mitään. Lapsi on ekaluokkalainen, ja nää on viimeisiä vuosia, kun voin tehdä lapsen tosi iloiseksi muutamalla eurolla, eiköhän toiveet ole tässä piakkoin jo sen verran hintavampia ettei mun lompakko niihin enää riitä. :) Samoin toinen lapsi, leikki-ikäinen, saa yleensä kaiken haluamansa, samoista syistä.

Vierailija

Kyllä minä ostan lapsille kaiken haluamani - sitähän otsikossa kysyttiin, että onko äitiä, joka ostaa kaiken haluamansa. Pääsääntöisesti en osta asioita, joita en halua ostaa, mutta joskus on pakko. Esimerkiksi en oikeasti halunnut ostaa lapsille pipoja vaan neuloa ne itse, mutta kun ei ole ylimääräistä aikaa, niin ostopipoilla mennään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On, meillä. Lapsen toiveet on niin pieniä että ne voi aina täyttää ja hän ei ole mikään vinkuja ja vaatija, harvoin toivoo mitään. Lapsi on ekaluokkalainen, ja nää on viimeisiä vuosia, kun voin tehdä lapsen tosi iloiseksi muutamalla eurolla, eiköhän toiveet ole tässä piakkoin jo sen verran hintavampia ettei mun lompakko niihin enää riitä. :) Samoin toinen lapsi, leikki-ikäinen, saa yleensä kaiken haluamansa, samoista syistä.

Samoin meillä. En näe syytä, miksen voisi ostaa lapselle punaisia kumisaappaita vihreiden sijaan, jos hän niitä toivoo, vaikka ne olisivatkin vitosen kalliimpia. Tai tikkaria silloin tällöin. Lapsella on älypuhelin ja tabletti, vaikka on alle kouluikäinen. En ole tässäkään nähnyt syytä rajoittaa ostoksia - miksi sulkea lapsi pois nykyajan kehityksestä? Ei kyseessä ole mikään kavereiden kalastelu vaan rakkaan lapsen hemmottelu.

Hevosta en osta.

Vierailija

7; hemmottelu, siitä minunkin kohdallani on kyse. Kukaan tuskin tulee hemmottelemaan lastani hänen elämänsä varrella isovanhempien ja vanhempien lisäksi, ja minusta on ihanaa nähdä lapsen ilo. Vuodet menee nopeasti, ja se aika kun lapselle on parasta maailmassa joku tikkari tai äidin kanssa ostoksilla olo, on tosi lyhyt. Otan siitä ilon irti. :)

Vierailija

Meillä poika 10-v saa suunnilleen kaiken mitä haluaa tai tarvitsee.
Ei ikinä vingu ja vaadi mitään. Esittää joskus hyvin vaatimattomia toiveita ohimennen ja haluan ne kaikki täyttää. Ei nytkään toivo mitään joululahjaksi. On aina iloinen kaikesta pienestäkin mitä saa, vaikka sukkapaketista.

Ei ostella juurikaan mitään ylimääräistä kuin juhlapäivinä, ihan vain siksi ettei poika ole mitään vailla. Mutta yritän tietenkin aina keksiä kotain kivaa ja kieltämättä on hienot puhelimet ja vehkeet pyyteettömästi saanut.

Vierailija

Kyllä. Kaksi lasta. Molemmat kilttejä ja kohteliaita, mutta suuttuu joka asiasta heti jos ei saa haluamaansa. Toinen heistä jo aikuinen, mutta edelleen samanlainen.

Vierailija

Minun mieheni on ostanut aikanaan. Nyt ovat teinejä. Minä en taas omille lapsilleni ole ostanut.
Miehen lapset eivät vaadi tai kinua tai ahnehdi lainkaan kuten omani tekevät. Heillä on vakaa uskomus, että saavat mitä haluavat, ennemmin tai myöhemmin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat