Mies palasi metsästysreissultaan
ja toi saaliinaan ällöttävän jäniksen. Oli niin innoissaan, että nyt saadaan jänispaistia. On nyljetty ja kuulemma riiputettukin joten lienee käyttövalmis. Antakaapa siis hyviä vinkkejä, miten tuon saisi ruoaksi valmistettua!
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa sille "metsästäjämiehelle", että mies joka ei itse saalistaan valmista perheelleen on munatonmies!
Just, koska tosimies saalistaa, valmistaa ruuan ja tiskaa tiskitkin. Kaikki muut miehet on munattomia luusereita. Kuinka tyhminä te naiset meitä pidätte, jos sinun ukolle tuollainen keittiöpsykologia toimii, niin onnea kovasti
Jänis ei ole ällöttävä, hyvin laitettuna helvetin hyvää, huonosti laitettuna kuin hikinen villasukka...
Siitä saa hyvän kun hauduttaa padassa matalalla lämmöllä monta tuntia :) Vaikka sieniä joukkoon jos tykkää, vettä, punaviiniä, kermaa, merisuolaa myllystä, pippuria, tuoreita yrttejä. Todella hyvää tulee, mutta pitää vaan malttaa pitää tarpeeksi kauan uunissa.
Eikä se jänis ällöttävää ole, hienoa kun hommaa omaa ruokaansa ja tiiätkö ne pysyy pupusetkin terveempinä kun niitä ei ole liikaa :)
Vierailija kirjoitti:
Siitä saa hyvän kun hauduttaa padassa matalalla lämmöllä monta tuntia :) Vaikka sieniä joukkoon jos tykkää, vettä, punaviiniä, kermaa, merisuolaa myllystä, pippuria, tuoreita yrttejä. Todella hyvää tulee, mutta pitää vaan malttaa pitää tarpeeksi kauan uunissa.
Eikä se jänis ällöttävää ole, hienoa kun hommaa omaa ruokaansa ja tiiätkö ne pysyy pupusetkin terveempinä kun niitä ei ole liikaa :)
Milloin olenkaan viimeksi jänistä paistanut ...
Silloin laitoin sen sisään sipulia ja porkkanaa, paistoin pitkään ja hartaasti uunissa paistopussissa. Oli hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa sille "metsästäjämiehelle", että mies joka ei itse saalistaan valmista perheelleen on munatonmies!
Just, koska tosimies saalistaa, valmistaa ruuan ja tiskaa tiskitkin. Kaikki muut miehet on munattomia luusereita. Kuinka tyhminä te naiset meitä pidätte, jos sinun ukolle tuollainen keittiöpsykologia toimii, niin onnea kovasti
Puhe oli metsästävistä miehistä ei KAIKISTA miehistä!
Nylkisin ja kokkaisin miehen koiran tai äidin jos tulisi kuolleen pupun kanssa kotiin. Älä tee siitä mitään jossei huvita.
Vierailija kirjoitti:
Nylkisin ja kokkaisin miehen koiran tai äidin jos tulisi kuolleen pupun kanssa kotiin. Älä tee siitä mitään jossei huvita.
Taidat olla aika sekopää muutenkin.
Pliis, älkää lässyttäkö jostain ruttoisesta pupunraadosta, menee ruokahalut, sillä lähden tästä lounaalle.
Isoon kattilaan kiehumaan, raato pois, liemeen runsaasti mausteita miehen nähden, ja kaadat sen (siis liemen:) viemäriin, otat salaa lihaliemikuution, teet liemen ja juotte sitä! Kehut liemen makua, ja väität, että siinä on pehmeä jäniksen maku.
En ikinä enää anna jänispaistin tai -padan ohjeita. Sain töissä virallisen varoituksen työpaikkakiusaamisesta ja uhkauksen irtisanomisesta, kun annoin kahvipöydässä kahvitunnilla kollegalle jänispadan ohjeet. Myös mun mies on innokas metsämies. Toinen kollega nousi yhtäkkiä itkien ja huutaen ja ryntäsi ulos. Seuraavana päivänä tuli kutsu pomon luo. Tällä itkijätyypillä oli kotona lemmikkipupuja, jotain luppakorvakaneja ja oli kokenut mun paistiohjeet niin ahdistavina että oli joutunut saikulle ja olipa sitten tehnyt siinä samassa ilmoituksen työpaikkakiusaamisesta.
Olikos pitkäkin metsästysreissu, kun on riiputtamaankin ehditty?
ei tullut tainnut mies pelkästään jäniksiä riiputella, oli saattanut olla muutama pupunenkin joukossa....
Vierailija kirjoitti:
En ikinä enää anna jänispaistin tai -padan ohjeita. Sain töissä virallisen varoituksen työpaikkakiusaamisesta ja uhkauksen irtisanomisesta, kun annoin kahvipöydässä kahvitunnilla kollegalle jänispadan ohjeet. Myös mun mies on innokas metsämies. Toinen kollega nousi yhtäkkiä itkien ja huutaen ja ryntäsi ulos. Seuraavana päivänä tuli kutsu pomon luo. Tällä itkijätyypillä oli kotona lemmikkipupuja, jotain luppakorvakaneja ja oli kokenut mun paistiohjeet niin ahdistavina että oli joutunut saikulle ja olipa sitten tehnyt siinä samassa ilmoituksen työpaikkakiusaamisesta.
Jänishulluista ei koskaan tiedä, niille kelpaa ihan kaikki cityistä lemmikeihin!
Kyllä aitoa, terveellistä riistalihaa tulee arvostaa. (Vain kasvissyöjät saavat arvostella minulle riistansyömistä, lihansyöjät menkööt itseensä...)
Leikkaa jäniksestä lihat irti ja mukaan myös koipipalat. Jos epäilet, että syöjät vierastavat vienoa "riistanmakua", voit kiehauttaa lihat ensin erikseen ja heittää siis tuon veden pois. Sitten otat lihoihin pannulla voissa paistaen väriä, maustat ne, lisäät sipulia ja porkkanaa ja mitä haluatkin, ja haudutat 170 asteessa muutaman tunnin.
Voi kauhistus tuota ed. "työpaikkakiusaajan" kokemusta. Että voimmeko me olla näin luonnosta vieraantuneita! Tai ihan vaan lihankäsittelystä...
Vierailija kirjoitti:
Kai metsämies nyt pupusensa vieressä oikaista saa!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki "aseistus" ei ole juuri riippumaan ehtinytkään, majavaa koitettu nuijia, mutta jäi kepitettävää seuraavallakin kerralle.
Vierailija kirjoitti:
Agetti, ota välitön yhteys Maahan, koodi 0634, toistan koodi 0643. Koordinaatit 45,11 tai 09,63. Salasana: VitunHullu#
Noudata tarkkaavaisuus-prosessia.
- HQ 007
No, oman mieheni ohjeistuksella olen liottanu ihan puhtaassa kylmässä vedessä yön yli. Vettä voi vaihtaa pari kertaa. Sit oon vaan ihan suolalla ja pippurilla maustanu ja paistanu. Miehen sisko ensin keittää lihat irti luista ja sit vielä hauduttaa mausteiden ja kerman kanssa uunissa..