Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5,5kk vauva ei nuku öitä

Vierailija

Missä vaiheessa teillä on yösyömiset loppuneet ? Meillä vauva herää 3-4 kertaa yössä syömään ja näin on ollut syntymästä saakka. Ei auta vaikka illalla söisi velliä tai puuroa, taas on kova nälkä parin tunnin päästä.

Olisiko mitään vinkkejä ? Alkaa mammalla olla paukut vähissä..

Kommentit (8)

Vierailija

Syökö päivällä miten? Onko silloin mahdollista syöttää tiheämmin? Jos pitää päivällä pitempiä välejä ja nukkuu pitkiä päikkäreitä, niin on vaan luonnollista, että tankkaa sitten yöllä. Ei mun lapset ole vielä tuossa iässä nukkuneet kokonaisia öitä (eivät vielä syöneet mitään kiinteitäkään), eli sinänsä kolme yösyöttöä on ihan normaalia vielä. Imetätkö? Osaatko imettää makuultaan niin, että annat vaan vauvalle rinnan suuhun ja jatkat unia? Näin minä olen nukkunut hyvin, välillä ei oikein aamulla ollut mielikuvaa, miten usein vauva on syönyt yöllä. Mutta jos annat pulloa, niin en osaa auttaa. Siinä herää pahemmin, eikä hormonitkaan auta äitiä nukkumaan... Silloin varmasti väsyttää enemmän.

Vierailija

Päivällä syö noin 3h välein ja kaksi soseruokaa päivässä. Voisin kyllä kokeilla vielä antaa maitoa noissa väleissä. Niin ja en imetä.

Ensimmäinen lapsi kyseessä niin en yhtään tiedä milloin yösyömiset loppuu. Olemme yhdessä äiti-vauva ryhmässä ja tuntuu että kaikkien vauvat nukkuvat jo yöt vaikka osa on paljon nuorempiakin. Mutta joo kaikki ovat erilaisia ja ei pitäisi verrata.

Ap

Vierailija

1.5 vuotiaana loppui. Anna vauvan olla vauva ja mene hänen tahtiin nyt ainakin tää eka vuosi yösyömisten kanssa. Pieni voi tarvita vielä yölläkin ravintoa. Tulee se aika kun saat nukkua. Voimia!

Vierailija

Maito on alle vuoden ikäisen ensisijainen ravinnonlähde, eli anna jokaisen soseen päälle maitoa! Yösyöminen on ihan normaalia. Yönsä nukkumisella tarkoitetaan muuten noin 6 tunnin yhtenäinen yöuni, eli esim. 12-6 yhtäjaksoinen univaihe. Kuuden jälkeen on jo aamu, vaikka vauva nukahtaisikin uudelleen.... Ja pullolla syöttäminen valitettavasti ihan oikeasti väsyttää vanhempaa enemmän, siinä ei oikein voi muuta kun jakaa vastuu toisen vanhemman kanssa.

Vierailija

Mun 11-kuinen on nukkunut yhden yön kokonaan. Yösyötöt loppuivat, kun silittelimme ja taputtelimme kahden viikon (!!!) ajan öisin syöttämisen sijaan. Aloitimme siis 11- kuisena opettamaan pois yösyönnistä. Heräilee silti ehkä 7 kertaa yössä. Sellaista se vaan on. Pyydä joku toinen edes yhdeksi yöksi apuun, että saat nukkua.

Vierailija

Vauva voisi noin pieneksi syödä tiheämpään rintaa päiväsaikaan. Yöllä vauva tankkaa läheisyyttä ja maitoa muutoin. Useat vauvat heräilee ensimmäisen vuoden useastikin yössä. Siihen ei aina kauheesti voi vaikuttaa ajan kanssa vauvat oppii nukkumaan. Tsemppiä! 😊

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat