Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein käyt papa-kokeessa?

Vierailija

Ahdistaa kun edellisestä papasta on jo 3 vuotta ja joka paikassa lukee että pitäisi kerran vuodessa käydä.

Kuinka usein sinä käyt?

Kommentit (15)

Vierailija

Olen käynyt viimeksi vuonna 1993 tai 1994, en muista enää tarkasti. En vain pysty menemään, vaikka tiedän että pitäisi.

Vierailija

En ole koskaan käynyt, ikää 30v.

Nyt tuli kutsu joukkoseulontaan mutta pakko jättää väliin kun viimeisilläni raskaana. Voi olla että olisi muutenkin jäänyt väliin, inhoan kun alapäätä ronkitaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt viimeksi vuonna 1993 tai 1994, en muista enää tarkasti. En vain pysty menemään, vaikka tiedän että pitäisi.

Saanko kysyä, miksi et pysty? Pelottaako sen ottaminen?

Vierailija

3-5 vuoden välein olen käynyt. Tulokset ovat tähän asti olleet normaalit. Viimeksi kävin vuonna 2013 ja ensi vuonna tulee joukkoseulontaan kutsu jonne ajattelin mennä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, miksi et pysty? Pelottaako sen ottaminen?

En vain halua levitellä jalkojani kenellekään vieraalle ihmiselle. Tai edes tutulle. -3

Vierailija

Olen käynyt seulat, eli viiden vuoden välein ja yleensä se on otettu kerran on otettu siinä välissä gynekäynnillä, mutta ei aina. Missä on sanottu, etä vuoden välein pitäisi ottaa? Mulle ainakin gyne sanoi, että kyllä hän sen voisi vuosittain kaikilta ottaa, mutta ei näe siinä mitään järkeä. Sanoi, että seulatkin riittää.

Mulla on kierukka, joten käyn nykyisin gynellä ehkä kolmen vuoden välein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa kun edellisestä papasta on jo 3 vuotta ja joka paikassa lukee että pitäisi kerran vuodessa käydä.

Kuinka usein sinä käyt?

Syöpäyhdisrys suosittelee vuiden vuoden välein jos ei ole ollut ongelmia.

Vierailija

Itse käyn nykyään vuosittain, kun ihan yllättäen löytyi vakava syövän esiaste, Väli oli lipsahtanut kolmeen vuoteen ja siinä ajassa oli kehittynyt tuolle asteelle, onneksi en odottanut sitä viittä vuotta. Oman kokemukseni perustella suosittelisin kyllä käymään 2-3 vuoden välein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein sinä käyt?

Käyn 3kk välein, koska mulla oli kohdunkaulan syöpä ja nyt seurannassa.

Vierailija

Haluaisin kyllä käydä varmuuden vuoksi, mutta en tiedä kuinka sinne pääsee. Viimeksi vain kysyttiin että no miksi sä haluat. Ja siksipä halusin koska verta tuli silloin kun ei olisi pitänyt, ja hoidettiin tulehduksena. Silti jäi vaivaamaan että mistäpä sitä tietää mitä löytyy jos ei tarkisteta.

Vierailija

Multa on otettu noin 3v välein, nyt pitäis taas mennä.
Periaattessahan se 5v välein riittäis kun solumuutosten kehittyminen syöväksi vie sen 5-10 vuotta. Mutta kun se tulos ei oo koskaan 100% varma, riippuu ihan siitä onko näytteenottaja osunu tikulla juuri oikeaan kohtaan niin jos sattuu että yks näyte on huono näyte niin siellä saattaapi jo jotain päästä kehittymään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat