Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sossupummi

Vierailija
11.11.2015 |

Tiesin jo 15 vuotiaana että ryhdun isona sossupummiksi. Kun opo kysyi minulta 9 luokalla minne aion hakea jatko opiskelemaan vastasin etten minnekään koska sossusta saa rahaa. Joudun siitä sitten puhutteluu mutta päätöstä en muuttanut. :D Nyt olen aikuinen ja elelen sossun ja kelan tuilla. En ole päiväkään tehnyt työtä enkä ole päivääkään kadunnut että rupesin sossupummiksi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suunnittelin samaa, mutta mahdollisuus omistaa asunto/auto/moottoripyörä vei voiton ja menin töihin.

Vierailija
2/18 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä tassua ristiin, ettei tule oikein kunnon taantumaa. Voi kämppä lähteä alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että olet masentunut?

Jos ihminen kokee, että hän "haluaa" elää sossutuilla, niin minun mielestäni hän on masentunut.

Samalla tavalla kun on näitä ihmsiä, jotka viiltelee itseään, niin ei heistä moni itse koe olevansa mieleltään sairastuneita, vaan he kokevat sen elämäntapana. Mutta on se silti oikeasti sairauden oire.

Vierailija
4/18 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jouduit puhutteluun? 

Minä sanoin aikoinaan ryhtyväni huoraksi, eikä siitä mitään puhuttelua seurannut.

Vierailija
5/18 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä jouduit puhutteluun? 

Minä sanoin aikoinaan ryhtyväni huoraksi, eikä siitä mitään puhuttelua seurannut.

Aijaa..sinäkö se täällä------> https://youtu.be/mMaAwC1MKec?t=12m7s

Vierailija
6/18 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sussupommi.

Vierailija
7/18 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että olet masentunut?

Jos ihminen kokee, että hän "haluaa" elää sossutuilla, niin minun mielestäni hän on masentunut.

Samalla tavalla kun on näitä ihmsiä, jotka viiltelee itseään, niin ei heistä moni itse koe olevansa mieleltään sairastuneita, vaan he kokevat sen elämäntapana. Mutta on se silti oikeasti sairauden oire.

En ole masentunut. Olen todella onnellinen mutta jos joudun töihin masennun.

Vierailija
8/18 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen status periytyy. Ap:n vanhemmat ovat todennäköisesti myös sossupummeja. Lapset oppivat elämisen mallin vanhemmiltaan ja pitävät heidän opettamaan elämäntyyliä normaalina. Suomessa on sosiaaluluokka, jossa on jo pari sukupolvea sossun elättejä.Oman elämän hallinnan mahdollisuudet ovat erittäin heikot,jos joutuu elämään yhteiskunnan tuilla. Ei siis mikään kadehdittava osa.

Vierailija
9/18 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on näköjään päässyt mammojen ihon alle pysyvästi.

Vierailija
10/18 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kaltaisiasi tulee Suomeen lisääkin koko ajan. Ei ole ihmeellistä. Moni haluaa olla töitä tekemättä ja saada silti hyvän elämän.

Vierailija
11/18 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin jo 15 vuotiaana että ryhdun isona sossupummiksi. Kun opo kysyi minulta 9 luokalla minne aion hakea jatko opiskelemaan vastasin etten minnekään koska sossusta saa rahaa. Joudun siitä sitten puhutteluu mutta päätöstä en muuttanut. :D Nyt olen aikuinen ja elelen sossun ja kelan tuilla. En ole päiväkään tehnyt työtä enkä ole päivääkään kadunnut että rupesin sossupummiksi.

Pakko sanoo että te ihmiset olette kyllä säälittäviä, miten luulette että suomi tai muukaan maailma toimii jos puolet on töissä ja tienaa toisenkin puoliskon rahat. Itse olen ollut 14v asti töissä ja naurattaa lukea että päätit 15v olla tekemättä, mitä ajattelit olla? Yhteiskunnan hylkimä ja elättämä vätys? Ja en kyllä ihmettele että 9 luokkaan lopetit koulun, kun ei vielä tuo oikein kirjoituskaan suju..😁

Vierailija
12/18 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka viimeiseksi nauraa, nauraa parhaiten. 

https://www.eduskunta.fi/FI/tietoaeduskunnasta/julkaisut/Documents/tuvj…

- https://yle.fi/uutiset/3-10159263

On se hienoa sitten tulevaisuudessa kuolla nälkään tai kylmyyteen. 

Vierailija
13/18 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suunnitellut ikinä sossupummin uraa. Olin töissä useamman vuoden kunnes laskeskelin että sossupummina saan 50 egee vähemmän kuussa kun täysipäivätöissä. Vaihdoin uraa. Etenemismahdollisuuksia ei ole. Muuten leppoisaa.

Vierailija
14/18 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö haittaa yhtään, että et edes yritä mitään. vaikka voisit? Olen pitkäaikaissairas ja en saa yhteiskunnalliselta kaikkia tukia mitä tarvitsisin. Taantuman pahentuminen pelottaa oikeasti. Menisin kyllä töihin mieluummin kuin seuraisin tilanteen pahenemista.

Vierailija
15/18 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*yhteiskunnalta - 14

Vierailija
16/18 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole kadunnut..." Voi voi, mene nyt johonkin kouluun kuitenkin, vai jäikö se ysiluokkakin kesken?

Vierailija
17/18 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei riitä palkkatöitä tässä yhteiskunnassa ja automaatio lisää koko ajan työttömyyttä. Keskiluokka tulee katoamaan ja sossupummina eläminen tulee lisääntymään, näin se vaan menee

Vierailija
18/18 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina, kun olin työtön, eräällä kurssilla oli tyyppi, joka sanoi olevansa sossupummi. Siihen aikaan vielä kurssien aikana ei ansiosidonnaisen päivärahat katkenneet, joten hän käytti hyväkseen ja haki kursseille aika paljon. Tuo kurssi oli ammattiin valmistava ja tyyppi porukan osaavimpia. Kaikenlisäksi hän teki töitä ihan helkutisti, kaikenlaisia pätkätöitä ja viikonlopputöitä aina kun kurssit olivat katkolla, näin vielä muutaman kerran kurssin jälkeen. Lisäksi kävi tekemässä kurssin aikanakin mummoille ennen oppipaikalle tuloa ilmaiseksi pihatöitä yms. Eikä muuten lintsannut koskaan.

Oli helkutin ahkera pummi. Olisi kiva tietää, mitä hänelle kuuluu nykyään.