Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sossupummi

Vierailija

Tiesin jo 15 vuotiaana että ryhdun isona sossupummiksi. Kun opo kysyi minulta 9 luokalla minne aion hakea jatko opiskelemaan vastasin etten minnekään koska sossusta saa rahaa. Joudun siitä sitten puhutteluu mutta päätöstä en muuttanut. :D Nyt olen aikuinen ja elelen sossun ja kelan tuilla. En ole päiväkään tehnyt työtä enkä ole päivääkään kadunnut että rupesin sossupummiksi.

Kommentit (10)

Vierailija

Onko mahdollista, että olet masentunut?

Jos ihminen kokee, että hän "haluaa" elää sossutuilla, niin minun mielestäni hän on masentunut.

Samalla tavalla kun on näitä ihmsiä, jotka viiltelee itseään, niin ei heistä moni itse koe olevansa mieleltään sairastuneita, vaan he kokevat sen elämäntapana. Mutta on se silti oikeasti sairauden oire.

Vierailija

Miksi ihmeessä jouduit puhutteluun? 

Minä sanoin aikoinaan ryhtyväni huoraksi, eikä siitä mitään puhuttelua seurannut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista, että olet masentunut?

Jos ihminen kokee, että hän "haluaa" elää sossutuilla, niin minun mielestäni hän on masentunut.

Samalla tavalla kun on näitä ihmsiä, jotka viiltelee itseään, niin ei heistä moni itse koe olevansa mieleltään sairastuneita, vaan he kokevat sen elämäntapana. Mutta on se silti oikeasti sairauden oire.

En ole masentunut. Olen todella onnellinen mutta jos joudun töihin masennun.

Vierailija

Sosiaalinen status periytyy. Ap:n vanhemmat ovat todennäköisesti myös sossupummeja. Lapset oppivat elämisen mallin vanhemmiltaan ja pitävät heidän opettamaan elämäntyyliä normaalina. Suomessa on sosiaaluluokka, jossa on jo pari sukupolvea sossun elättejä.Oman elämän hallinnan mahdollisuudet ovat erittäin heikot,jos joutuu elämään yhteiskunnan tuilla. Ei siis mikään kadehdittava osa.

Vierailija

Näitä kaltaisiasi tulee Suomeen lisääkin koko ajan. Ei ole ihmeellistä. Moni haluaa olla töitä tekemättä ja saada silti hyvän elämän.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat